AndroidHealthClinic

(Digitale) piano, keyboard, Hammond, synthesizer etc.

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
7.249
Waardering
6
Wie bespeelt er één of meerdere van deze instrumenten?

Ik ga een doorstart maken :) Heb vandaag mn eerste les gehad en ik heb de smaak flink te pakken. Ik heb nu nog een oud Yamaha keyboardje staan, maar ik ga een dezer dagen een digitale piano aanschaffen.
Zit te denken aan de Yamaha P-80: [Link niet meer beschikbaar]

Ik vroeg me dus af wat mensen met een btje verstand van dit dingetje vinden, en wat voor muziek je zelf speelt.

bij voorbaat dank,

The Boogie
 
Jij was toch die toekomstige Beyoncé paler? :p

Ik speel zelf gitaar, (digitale) piano en maak Drum 'n Bass muziek.

Toen ik een digitale piano ging aanschaffen heb ik getwijfeld tussen the Yamaha P-90 (in iedergeval iets in die serie, is namelijk al weer een paar jaar geleden) en de Roland RD-700. Het is uiteindelijk de laatste geworden omdat ik de pianoklank mooier vond en hij meer extra geluiden had.

Maar volgens mij is de P-80 een prachtig ding hoor. Vooral als je hem voornamelijk als piano gaat gebruiken.
 
haha cool! een reactie :D

ja precies, ik ga een dezer dagen ook even naar de muziekwinkel om te kijken wat nu een btje het beste geluid heeft, zal toch maar tussen een paar modellen gaan aangezien ik een Yamaha of Roland wil en zo tussen de 600 en 800 euro uit wil geven.

Pianoklank is idd waar het om gaat, maar ook het Rhodes geluid lijkt me leuk. Funk interesseert me namelijk wel.

Maareh, weet jij ook hoe het zit met gewogen toetsen? Er is namelijk toch ook nog verschil in; ik wil namelijk zo'n klein mogelijke overgang naar de toetsen van een echte piano.

en ja ik ben de toekomstige beyoncé paler.
 
Hammer action schijnt de toetsen van een echte piano zo dicht mogelijk te benaderen. Heb al tijden geen echte piano meer bespeeld dus heb niet kunnen vergelijken. Maar het is zeker wel beter dan zo'n flut keyboardje waar je met je vingers zo door de toetsen heen ramt, zo ligt zijn ze.
Ik weet niet of er grote verschillen zitten in de hammer actions van verschillende merken en types, maar digitale piano's worden vaak als vervanger gebruikt voor echte piano's op het podium.

Je kan, als je verschillende digitale piano's gaat uittesten, ze ook vergelijken met echte piano's. Als die echte piano's tenminste in dezelfde ruimte staan.

Op mijn ding gebruik ik bijna alleen maar de piano en de rhodes klanken.
Voor de rest is het eigenlijk niet veel soeps.
 
maar maak je enkel Drum 'n Bass,
en heb je mss wat muziek online staan?
 
Heb geen muziek online staan.

Het meeste tijd besteed ik aan het het schrijven van "alternatieve" rock op piano en gitaar. Maar aangezien ik geen goede opneem faciliteiten heb, staat er nog niks op band.
Met dat Drum 'n Bass ben ik pas begonnen, ben nog een beetje aan het aankloten.

Wil je serious muziek gaan maken of wil je gewoon Beyoncé een beetje imponeren?
 
serieus muziek maken. ik ga natuurlijk niet op de feiten vooruit lopen maar ik denk dat mn doel is om wat op te treden met jazz/funk bands.
 
Oefenen, oefenen en oefenen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je bent zeker niet meer de jongste qua het leren van een muziekinstrument.
Ik begon zelf ook pas op mijn 16e muziek te maken en ik heb een grote inhaalslag moeten maken. Op latere leeftijd ben je minder geduldig en dat zal het leren zeker niet makkelijker maken.

Hmmm...heb ik nog iets positiefs te zeggen? :rolleyes:

O ja, serieus muziek maken is (voor mij dan) één van de meest bevredigende dingen die er is.
 
i know :) gelukkig heb ik een erg goede leraar, en een stimulerend broertje en vader (die spelen heel veel op behoorlijk niveau).
en ik ben 19, maar boeiend, zolang ik maar lol heb. Ik begin trouwens niet van 0 hè, ik kan al aardig met nummers meespelen en bluesjes enzo lukt ook wel, alleen nu wil ik even de man gaan worden.

Heb vandaag trouwens nog even op een P-90 getingeltangelt, was relaxt man :)

tnx for the info
 
Ik speelde gitaar, maar ben ermee gekapt omdat ik nooit een fatsoenlijke band bij elkaar kom krijgen en in de bands die ik zat speelde ze ****muziek :(
Nee, ik ga voortaan wel lekker hersenloos en cultuurleeg met gewichten slepen.
 
wat voor muziek speel(de) je huckfinn?
mss kunnen wij de bodybuilderband beginnen :S
 
boogie zei:
wat voor muziek speel(de) je huckfinn?
mss kunnen wij de bodybuilderband beginnen :S

Haha, ladies and gentleman, from Groningen the Netherlands.... here are.....
the bodybuilders!!

Muziek die we speelden vind je toch k*t. Punk/garagerock alla replacements, ramones, misfits (en toen ik 17 was ook green day :o ).
 
goed menselijk inzicht heb jij idd --> k*tmuziek :D
nee maar ik vind het cool dat je een instrument speelt, tussen al deze opgeblazen mannetjes op dit forum.

hou je wel een btje van jazz, funk, soul, fusion en dat soort gedoe, of zeg je van; geef mij maar ruige anarchistische punkmuziek?
 
Nah, ik luister nu ook meer naar rustige muziek (big star, beach boys, beatles, springsteen) maar ik kan helemaal niet luisteren naar jazz, funk, soul en fusion. Een band zullen we niet kunnen starten denk ik :(
Maar toch cool dat je goed piano gaat leren spelen.
 
mjah, toch jammer, anders had je zaterdag even op het noorderzon kunnen kijken, mn broertje en daarna mn vader treden dan op.
 
Wat vind je zo cool aan die muziek? Ben je er mee opgegroeid of luisterde je op een gegeven moment naar miles davies en dacht je 'wow..' ?
 
Ik zal wel even voor Boogie antwoorden:

Ik vind vooral de sfeer van jazz helemaal geweldig. Het neemt me gelijk mee naar een rokerig zaaltje ergens in het Amerika van de jaren 50.
Ik vind ook niet alle jazz goed, maar Miles is toch een van me lievelings jazz-muzikanten.
 
ah man fusion is de shit :O
ik drum zelf :)
welke bands/artiesten luister je naar?
 
ZeroSignal zei:
ah man fusion is de shit :O
ik drum zelf :)
welke bands/artiesten luister je naar?

Herbie Hancock, Grant Green, Jimmy Smith. Maar ook wel Ray Charles, Soulive, Duke Ellington, Weather Report, Richard Bona en Joe Sample. De pure jazz van Miles Davis en John Coltrane, dat vind ik soms ook wat te hysterisch eerlijk gezegd. Vooral als het wat funky wordt vind ik het interessant, en ja de typical jazz klassiekers (round midnight, c-jam etc.) doen het altijd wel goed natuurlijk.

justlooking zei:
Ik zal wel even voor Boogie antwoorden:

Ik vind vooral de sfeer van jazz helemaal geweldig. Het neemt me gelijk mee naar een rokerig zaaltje ergens in het Amerika van de jaren 50.
Ik vind ook niet alle jazz goed, maar Miles is toch een van me lievelings jazz-muzikanten.

de sfeer is idd relaxt. Maar ook gewoon omdat ik het leuke muziek vind, klaar. Ik ga tegenwoordig liever wat drinken in een café en heerlijke muziek live luisteren dan een btje hijgerig in een discotheek te staan. Al kan ik het laatste op zn tijd ook nog best waarderen hoor :)

En ik ben er wel mee opgegroeid idd, maar toch heb ik daarbinnen wel een eigen smaak ontwikkelt.
 
boogie zei:
Herbie Hancock, Grant Green, Jimmy Smith. Maar ook wel Ray Charles, Soulive, Duke Ellington, Weather Report, Richard Bona en Joe Sample. De pure jazz van Miles Davis en John Coltrane, dat vind ik soms ook wat te hysterisch eerlijk gezegd. Vooral als het wat funky wordt vind ik het interessant, en ja de typical jazz klassiekers (round midnight, c-jam etc.) doen het altijd wel goed natuurlijk.

Das wel relaxte shit (voor zover ik het ken :P)

Ik ken vooral veel fusion waar de topdrummers bij spelen. En daar kom je vaak ook weer de goede pianisten/saxofonisten/bassisten tegen.
Ik vind het bij fusion en jazz leuk dat je heel veel verschillende combinaties van artiesten hoort, ze vormen nooit voor lang een vaste band.

Ik denk dat je de Dave Weckl Band wel kan waarderen, kijk eens op www.daveweckl.com , dan hoor je gelijk wat samples. Hij heeft ook wat rustige nummers, maar er zitten veel funky nummers bij :)

Verder heb ik ff een ubernummer voor je geupload wat ik echt geweldig vind (geript van een video opname, kwaliteit toch minstens redelijk):

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven