Fitness Seller

Dii

Bezoekers in dit topic

vliegendeturk

Novice
Lid geworden
17 mei 2012
Berichten
13
Waardering
1
Lengte
1m64
Massa
44kg
Vetpercentage
4%
Laatste tijd ben ik bezig geweest met het krijgen van meer informatie over voeding.

Eerst ben ik begonnen met het uitrekenen van de macronutrients die ik moet innemen met Calculate Your Macronutrients Intake!
Hieruit kwamen de volgende gegevens:
Koolhydraten: 286 G per dag
Eiwit: 191 G per dag
Vetten: 71 G per dag

Hierna ben ik bezig geweest met het zoeken van voedingswaren die vaak gegeten worden tijdens een dieet zoals zoete aardappel, kip etc.
Uiteindelijk heb ik met behulp van YouTube en een hoop threads op bodybuilding forums geprobeerd om mijn eigen dieet schema te maken maar dat is niet helemaal gelukt naar wens aangezien ik telkens te weinig of teveel van een bepaalde voedingsstof had.
En als dit niet het geval zou zijn, dan zou ik bijvoorbeeld meer dan 40 eiwitten per maaltijd binnen krijgen wat niet goed zou zijn volgens vele artikelen aangezien je maar een bepaalde hoeveelheid eiwitten per maaltijd gebruikt (ongv 30?)
Ook zou ik in de avond wel eens bij mijn laatste maaltijd 70g koolhydraten binnen krijgen, en ik heb gelezen dat het binnen krijgen van veel koolhydraten s'avonds niet goed voor je is.

Toch zou ik even willen delen wat ik voor elkaar heb kunnen krijgen, en graag krijg ik van jullie wat advies.
Of is het misschien beter om een dieet op maat te laten maken door een diëtist? Als diëtisten dat doen tenminste naast het geven van advies.

9:30 MEAL 1 | 22,64 VET | 30,08 KH | 30,58 EIWIT:
2 Ei Middelgroot | 8,74g vet | 0,68g KH | 11,08g eiwit | 130 cal
Geraspte kaas Milbona 50g | 12,9g vet | 1,2g KH | 12,5g eiwit | 171 cal
2 snee Fijn volkorenbrood | 1g vet | 28,2g KH | 7g eiwit | 162 cal

12:00 MEAL 2 | 12,49 VET | 57,24 KH | 28,02 EIWIT:
Griekse Yoghurt Aardbei 150g | 10,35 vet | 24,75g KH | 4,5g eiwit | 210 cal
Maatschep WHEY Perfection Body&Fit 28g | 1,6g vet | 1,7g KH | 21,9g eiwit | 106 cal
1 Banaan | 0,39g vet | 26,95g KH | 1,29g eiwit | 105 cal
Aardbei 50g | 0,15g vet | 3,84g KH | 0,33g eiwit | 16 cal

14:30 MEAL 3 | 2,37 VET | 53,64 KH | 30,32 EIWIT:
Basmati AH 150g | 0,3g vet | 46,5g KH | 4,5g eiwit | 217,5 cal
Lidl Kipfilet 100g | 1,7g vet | 0,5g KH | 23g eiwit | 107 cal
Broccoli 100g | 0,37g vet | 6,64g KH | 2,82g eiwit | 34 cal

16:30 MEAL 4 (pre-workout meal) | 1,01 VET | 42,76 KH | 2,89 EIWIT:
1 Banaan | 0,39g vet | 26,95g KH | 1,29g eiwit | 105 cal
3 rijstwafel (19,5g) | 0,62g vet | 15,81g KH | 1,6g eiwit | 76,44 cal

18:00 MEAL 5 (post-workout meal) | 1,6 VET | 1,7 KH | 21,9 EIWIT:
Maatschep WHEY Perfection Body&Fit 28g | 1,6g vet | 1,7g KH | 21,9g eiwit | 106 cal

19:15 MEAL 6 | 19,97 VET | 70,74 KH | 45,22 EIWIT:
Basmati AH 200g | 0,4g vet | 62g KH | 6g eiwit | 290 cal
Extra Mager rundergehakt 200g | 19,2g vet | 1,8g KH | 36,4g eiwit | 163 cal
Broccoli 100g | 0,37g vet | 6,64g KH | 2,82g eiwit | 34 cal
 
Eerst ben ik begonnen met het uitrekenen van de macronutrients die ik moet innemen met Calculate Your Macronutrients Intake!
Hieruit kwamen de volgende gegevens:
Koolhydraten: 286 G per dag
Eiwit: 191 G per dag
Vetten: 71 G per dag
Op welke lengte en gewicht zit je nu dan?
En als dit niet het geval zou zijn, dan zou ik bijvoorbeeld meer dan 40 eiwitten per maaltijd binnen krijgen wat niet goed zou zijn volgens vele artikelen aangezien je maar een bepaalde hoeveelheid eiwitten per maaltijd gebruikt (ongv 30?)
Is achterhaald, zie bijvoorbeeld intermittent fasting. Kan gewoon meer eiwitten eten.
Ook zou ik in de avond wel eens bij mijn laatste maaltijd 70g koolhydraten binnen krijgen, en ik heb gelezen dat het binnen krijgen van veel koolhydraten s'avonds niet goed voor je is.
Klopt ook niets van. Het gaat om de totale kcal die je op een dag binnenkrijgt. Eventueel koolhydraten in de avond is aan dat laatste ondergeschikt.
Toch zou ik even willen delen wat ik voor elkaar heb kunnen krijgen, en graag krijg ik van jullie wat advies.
Het is zoals eerder genoemd handig om te weten wat je gewicht en lengte is. Verder ook wat je onderhoud qua kcal is. De whey perfection zou ik vervangen door een whey van XXL, Bulkpowders, Myprotein, etc. Zolang het maar geen B&F en Bodylab whey is.
 
Ik ben 1.62 en weeg 65 kilo.

Wat is er mis met B&F whey dan?
 
bij 65 kg heb je aan 130-160 gr eiwit zat.

wat is je doel? Cutten of bulken?
 
Ben ik nu de enige die zich afvraagt waarom de titel van dit topic "Dii" is?
 
Dat bepaal je zelf, niet een calculator.

Die calculators berekenen met formules uit wat de ideale inname is van proteine, vetten en koolhydraten voor de groei van spiermassa.

De formules zijn gebaseerd op de werking van het lichaam, dus ik denk niet dat het zo werkt.
 
Die calculators berekenen met formules uit wat de ideale inname is van proteine, vetten en koolhydraten voor de groei van spiermassa.

De formules zijn gebaseerd op de werking van het lichaam, dus ik denk niet dat het zo werkt.
2 gram eiwit per lichaamsgewicht
1 gram vet per lichaamsgewicht
De rest opvullen met koolhydraten.

Verder bepaal je zelf of je bulkt of gaat cutten. Afhangend van je doel. Dat kan een calculator niet beslissen voor je.
 
2 gram eiwit per lichaamsgewicht
1 gram vet per lichaamsgewicht
De rest opvullen met koolhydraten.

Verder bepaal je zelf of je bulkt of gaat cutten. Afhangend van je doel. Dat kan een calculator niet beslissen voor je.

Ik zeg ook niet dat een calculator voor mij bepaalt of ik ga bulken of cutten. Ik zeg zelf dat ik ga bulken, dat kan je invoeren in die calculator en die berekent dan de ideale inname van voedingsstoffen
 
Ik zeg ook niet dat een calculator voor mij bepaalt of ik ga bulken of cutten. Ik zeg zelf dat ik ga bulken, dat kan je invoeren in die calculator en die berekent dan de ideale inname van voedingsstoffen
Ohh toen er gevraagd werd of je ging bulken of cutten zei je "bulken, maar dat geeft de calculator niet aan." Dus ik dacht dat je bedoelde dat de calculator aan moest geven of je ging bulken of cutten :p
 
Ohh toen er gevraagd werd of je ging bulken of cutten zei je "bulken, maar dat geeft de calculator niet aan." Dus ik dacht dat je bedoelde dat de calculator aan moest geven of je ging bulken of cutten :p

nope, ik bedoelde dat die calculator niet aangeeft dat 130-160gram eiwit voldoende is zoals iemand hier gepost had.
die calculator geeft aan dat ik rond 191 gram zou moeten innemen
 
maar hoe kan het dan dat zo een calculator toch anders aangeeft? Het is niet van zo maar n website maar van bodybuilding com
Kheb het even bekeken die calculator, maar is een raar ding.

Bij mij kwam uit (Als ik 80kg op 1,83cm invoerde doel:cutten)
191 carbs
191 eiwit
42 fat
Dit is 1906 kcal in totaal :roflol::roflol: Ik sterf hierop uit man. Ik eet 3000kcal om te cutten. En 3500-3800 om te bulken.

Die calculator klopt dus niet.
 
Kheb het even bekeken die calculator, maar is een raar ding.

Bij mij kwam uit (Als ik 80kg op 1,83cm invoerde doel:cutten)
191 carbs
191 eiwit
42 fat
Dit is 1906 kcal in totaal :roflol::roflol: Ik sterf hierop uit man. Ik eet 3000kcal om te cutten. En 3500-3800 om te bulken.

Die calculator klopt dus niet.

Hmm apart, ik zou niet weten waar het dan mis gaat. Misschien iemand anders hier ook ervaring mee?
 
Hmm apart, ik zou niet weten waar het dan mis gaat. Misschien iemand anders hier ook ervaring mee?
Je bent 1,62cm lang en weegt 65kg. Je sport normaal (3x per week)

Ik schat je dagelijks onderhoud tussen de 2500-3000kcal. Eet komende week 2700kcal. Die vul je op met wat ik hierboven zei. 2gr eiwit per lichaamsgewicht, 1gr vet en de rest met koolhydraten.
Als je aankomt (gemiddeld 0,3-0,5kg per week) dan ben je dus goed bezig want je komt aan, maar wel langzaam. Dat is goed want anders gain je te veel vet maar dat wil je niet, je wilt massa.

Als je op 2700kcal afvalt, dan verhoog je het met 200kcal. Zo ga je door. De eerste 2 weken ben je bezig met je onderhoud uitvogelen, en daarna kijk je wat je wilt.

Daar kan geen calculator je er bij helpen. Die geven een indicatie.

Bedenk me net, die calculator die geeft mogelijk je dagelijks onderhoud in rust. Dus wat je verbrand als je de hele dag op je luie reet zit. Not sure of het echt zo is.
 
Je bent 1,62cm lang en weegt 65kg. Je sport normaal (3x per week)

Ik schat je dagelijks onderhoud tussen de 2500-3000kcal. Eet komende week 2700kcal. Die vul je op met wat ik hierboven zei. 2gr eiwit per lichaamsgewicht, 1gr vet en de rest met koolhydraten.
Als je aankomt (gemiddeld 0,3-0,5kg per week) dan ben je dus goed bezig want je komt aan, maar wel langzaam. Dat is goed want anders gain je te veel vet maar dat wil je niet, je wilt massa.

Als je op 2700kcal afvalt, dan verhoog je het met 200kcal. Zo ga je door. De eerste 2 weken ben je bezig met je onderhoud uitvogelen, en daarna kijk je wat je wilt.

Daar kan geen calculator je er bij helpen. Die geven een indicatie.

Bedenk me net, die calculator die geeft mogelijk je dagelijks onderhoud in rust. Dus wat je verbrand als je de hele dag op je luie reet zit. Not sure of het echt zo is.

Ene kant wil ik je geloven, maar ik vind het apart dat een website zoals bodybuilding com dan toch meer dan 1g eiwit per kilo lichaamsgewicht aanraadt, ik wacht even op meer antwoorden zodat ik de logica erachter kan begrijpen
 
Back
Naar boven