Fitness Seller

dik 1 jaar trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LapidumSanctus

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 sep 2012
Berichten
1.016
Waardering
66
Lengte
1m81
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
Hallo allemaal,

Een dik jaar geleden ben ik begonnen met trainen. Eerst heb ik een paar maandjes alleen met machines getraind in de universitaire sportschool(wat aankloten eigenlijk). Ik verkeerde in de veronderstelling dat kracht op machines hetzelfde is als kracht met freeweightoefeningen, maar ik veranderde snel van gedachten toen ik voor het eerst de bench press probeerde:o. Toen ben ik gewoon doorgegaan met het trainen op machines(+bench press). Omdat mijn bench al snel stalde, probeerde ik Wendlers 5 3 1 uit. Mijn bench stalde al snel weer, maar door dit programma heb ik toch maar mooi de squat en deadlift ontdekt, en ik ben verdergegaan met het gebruiken van deze oefeningen en variaties daarvan.

Omdat mijn sportschool geen squatrek had(ik snap nog steeds niet hoe mensen wel een bench kunnen aanschaffen maar geen squatrek:mad:) en het soort mensen daar me danig begon te irriteren, heb ik maar een powercage met bench en gewichten aangeschaft, om thuis te kunnen trainen.

Dit is me geweldig bevallen. Ik train nu sinds 6 maanden thuis, en deze 6 maanden zijn naar mijn meningen de beste maanden van mijn trainingscarriere:). Ik ben ook gestopt met het lange afstanden fietsen, want 45 kilometer per dag fietsen gaat niet goed samen met trainen, vind ik.

Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven over achterliggende lichaamsdelen, of wat algemene tips.

Foto's in de bijlagen(sorry geen before pics)

badkamer.jpg


anderkamer.jpg


chest-legs 1 year 3 months.jpg
 
probeer je vp in de gaten te houden. Zit ook wel wat massa. Weet niet wat je thuis allemaal voor trainingsmogelijkheden heb maar ga zo door
 
Ik zou gaan cutten als ik jou was..

Nou, ik wil eigenlijk eerst nog wat extra massa op achterlopende lichaamsdelen, zodat er iets overblijft als ik heb gecut.

Als je eens wist hoe dik ik vroeger was:D
 
Goed voor 1 jaar toch. Maar ik zou idd echt even wat cutten. Dan zie je ook wat meer van waar je voor werkt haha
 
cutten! wordt alleen maar k*tter als je vp nog hoger laat oplopen.
 
Klopt. Je hebt ook een soort van 'vetcelgeheugen' oftewel setpoint.

Citaat van ''Burn''

'' Het setpoint kun je inderdaad zien als een soort 'vet geheugen'. Voor iemand die jaren met een vetpercentage van 20% rondloopt wordt het moeilijk om op 12 % te blijven. Wanneer die persoon ver onder de 20% komt, probeert het lichaam weer om op het vetpercentage te laten toenemen. Een aantal hormonen spelen hierbij een rol, waarbij leptine wel het meest belangrijk is. Zo zorgt leptine er onder andere voor dat het schildklierhormoon minder aanwezig is en dat de eetlust toeneemt. Het is heel aannemelijk dat die persoon na verloop van tijd toegeeft aan de behoefte aan eten. Ook is de stofwisseling afgenomen, waardoor het verpentage na verloop van tijd weer zal stijgen.

Overigens kan het setpoint van een persoon wel toenemen, maar dit gebeurt pas na verloop van tijd. Iemand die een paar weken met een hoger vetpercentage loopt, hoeft daar waarschijnlijk niet bang voor te zijn.

Ik verwacht ook wel dat het setpoint kan afnemen, maar alleen in uiterste gevallen. Normaal gezien neemt het setpoint dan ook niet af. ''
 
Klopt. Je hebt ook een soort van 'vetcelgeheugen' oftewel setpoint.

Citaat van ''Burn''

'' Het setpoint kun je inderdaad zien als een soort 'vet geheugen'. Voor iemand die jaren met een vetpercentage van 20% rondloopt wordt het moeilijk om op 12 % te blijven. Wanneer die persoon ver onder de 20% komt, probeert het lichaam weer om op het vetpercentage te laten toenemen. Een aantal hormonen spelen hierbij een rol, waarbij leptine wel het meest belangrijk is. Zo zorgt leptine er onder andere voor dat het schildklierhormoon minder aanwezig is en dat de eetlust toeneemt. Het is heel aannemelijk dat die persoon na verloop van tijd toegeeft aan de behoefte aan eten. Ook is de stofwisseling afgenomen, waardoor het verpentage na verloop van tijd weer zal stijgen.

Overigens kan het setpoint van een persoon wel toenemen, maar dit gebeurt pas na verloop van tijd. Iemand die een paar weken met een hoger vetpercentage loopt, hoeft daar waarschijnlijk niet bang voor te zijn.

Ik verwacht ook wel dat het setpoint kan afnemen, maar alleen in uiterste gevallen. Normaal gezien neemt het setpoint dan ook niet af. ''


Ja, ik weet wat je bedoelt, voor ik begon met trainen ben ik eerst 30 kilo aan vet afgevallen. Met andere woorden, ik heb heel lang met een behoorlijk hoog vetpercentage rondgelopen. Dus cutten zal voor mij hoe dan ook erg vervelend zijn.

Maar wat ik vervelender vind ik meerdere keren moeten cutten. Ik heb liever dat ik eerst het overgrote deel van mijn massa heb opgebouwd en dan ga beginnen met cutten, anders duurt het veel langer voordat ik genoeg massa heb opgebouwd.
 
tja , t duurt dan wel wa langer maar waarom die haast? je bent pas 19.
En 'shape' is imo veel belangrijker dan massa ,gewicht ed. gewoon rustig opbouwen man. :cool:
 
tja , t duurt dan wel wa langer maar waarom die haast? je bent pas 19.
En 'shape' is imo veel belangrijker dan massa ,gewicht ed. gewoon rustig opbouwen man. :cool:

Ach ja, waarom niet. Ik ga dan nog een maandje door waar ik mee bezig ben, dan zijn alle feestdagen achter de rug, en dan eens kijken hoever ik kom met cutten.

Toch jammer, had mijn achterlopende armen liever een stukje groter gekregen voor het cutten.

Aan de andere kant kan ik dan misschien eindelijk mijn beenspieren zien:D
 
Precies, Dikke armen zonder defenitie zien r toch niet uit ,dan kunnen ze beter wat dunner zijn met wel defenitie imo. gewoon ff wa droger worden en dan clean bulken.
 
wat zijn je krachtstats nu?
 
Ready for the cut!
 
je denkwijze is verkeerd. het levert je over een bepaalde periode dezelfde netto winst op.
als je nu doorgaat met bulken moet je langer cutten. Als je nu gaat cutten kan je eerder bulken.. komt op hetzelfde neer alleen heb je gedurende die periode een beter fysiek
 
je denkwijze is verkeerd. het levert je over een bepaalde periode dezelfde netto winst op.
als je nu doorgaat met bulken moet je langer cutten. Als je nu gaat cutten kan je eerder bulken.. komt op hetzelfde neer alleen heb je gedurende die periode een beter fysiek

Ja, dat snap ik, alleen heb ik het doembeeld dat als ik nu al ga cutten ik ontdekt dat er niets onder zit.

Trouwens, op hoeveel zouden jullie mijn vetpercentage schatten?

20%

25%

???
 
Ik denk lager, procentje of 18-19%
 
Boven de 20 kom je niet. Je pakt iig zeker wel massa. VP mag wat lager
 
Ja, dat snap ik, alleen heb ik het doembeeld dat als ik nu al ga cutten ik ontdekt dat er niets onder zit.

Trouwens, op hoeveel zouden jullie mijn vetpercentage schatten?

20%

25%

???

Spieren zullen er zoiezo onder zitten anders moet je ff langs de dokter. ;)

Als je denkt dat je dan in 1 x in een ecto veranderd dan heb je gewoon bigorexia. :D
 
Spieren zullen er zoiezo onder zitten anders moet je ff langs de dokter. ;)

Als je denkt dat je dan in 1 x in een ecto veranderd dan heb je gewoon bigorexia. :D

Sorry, fan van dramatische woordkeuzes:D
 
wat zijn je krachtstats nu?

Hmm, ik doe de laatste tijd de grote drie niet, maar ik zal wat random stats uit mn trainingslog halen:

Barbell ATG olympic squat: 12 keer 95 kilo(tot failure)
Barbell Front Squat: 3 sets van 3 met 90 kilo(geen failure, doe deze oefening nog maar 2 weken)
Stiff-Legged Deadlift: 3 sets van 5 met 120 kilo(geen failure)
Rack pulls onder de knie: 12 keer 145 kilo(failure, geen idee wat me bezielde:o)
Barbell Hack Squat: 2 sets van 6 met 97.5 kilo(geen failure)

Pendlay Row: 3 sets van 3 met 80 kilo(geen failure)
One-Hand Dumbbell Row: 3 sets van 3 met 85 kilo(geen failure)
Shallow Incline Dumbbell Press: 3 sets van 3 met 75 kilo(geen failure)
Shallow Decline Dumbbell Press: 3 sets van 3 met 80 kilo(geen failure)

Weighted Pull-Ups: 2 sets van 6 met 12.5 kilo aan me hangen(bijna failure)
Drag curls: 3 sets van 6 met 40 kilo(geen failure)
Close-Grip Bench: 3 sets van 6 met 70 kilo(geen failure)

Vrij lage krachtstats, ben benieuwd hoe ik eruit zie naar de cut???
 
Back
Naar boven