AndroidHealthClinic

Dik in gezicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Raii

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2011
Berichten
325
Waardering
7
Lengte
1m79
Hey iedereen,

Het is mij opgevallen dat ik de laatste paar dagen dik wangen heb, dit had ik voorheen nooit? Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt.
 
veel vocht misschien?
 
Moet je kijken naar wat je eet. Producten waarvan je vocht vast gaat houden.

Ik had het ook als ik heel veel brood at.
 
Dit probleem heb ik ook, ik heb heel veel vocht en heel weinig vet. Door mijn superhoge verbranding moet ik veel voeding tot me nemen om op gewicht te blijven, helaas houd ik daardoor veel vocht vast. Wat je kan proberen is een keertje een echt goede cardiosessie dus 20 tot 25 minuten high intensity minimaal totdat je het helemaal voelt "kloppen" in je gezicht. Bij mij verdwijnt dat vocht dan weer voor 2-3 dagen. Resultaat is dezelfde avond al te zien. Als dat bij jou ook zo is dan weet je in ieder geval zeker dat het vocht is en geen vet en dan kan je altijd nog kijken hoe je het vocht weg kan houden door aangepaste voeding/extra cario/ af en toe sauna.

succes
 
Moet je kijken naar wat je eet. Producten waarvan je vocht vast gaat houden.

Ik had het ook als ik heel veel brood at.

Ik heb eigenlijks niks in mijn voeding veranderd, en als ik iets veranderd zou moeten hebben naar wat in de voeding zou ik moeten kijken e.g. een bepaald stofje dat er in zit ofzo?

---------- Post toegevoegd Sat 1 Dec 2012 om 12:03 ----------

Dit probleem heb ik ook, ik heb heel veel vocht en heel weinig vet. Door mijn superhoge verbranding moet ik veel voeding tot me nemen om op gewicht te blijven, helaas houd ik daardoor veel vocht vast. Wat je kan proberen is een keertje een echt goede cardiosessie dus 20 tot 25 minuten high intensity minimaal totdat je het helemaal voelt "kloppen" in je gezicht. Bij mij verdwijnt dat vocht dan weer voor 2-3 dagen. Resultaat is dezelfde avond al te zien. Als dat bij jou ook zo is dan weet je in ieder geval zeker dat het vocht is en geen vet en dan kan je altijd nog kijken hoe je het vocht weg kan houden door aangepaste voeding/extra cario/ af en toe sauna.

succes

Ik doe na elke workout 30 min 60~70% intensiteit cardio, het is niet dat ik er van ga zweten.
 
Het is wel de bedoeling dat je zweet al wil je vocht verliezen, want dat is letterlijk wat er gebeurt afaik onderhuids vocht gaat naar buiten via de huid.. probeer t is zou ik zeggen
 
Ben ook een en al vochtbal, hatelijk.
 
Ik ben er juist blij om. Zie er tenminste niet meer als een junk uit. Helemaal in de winter.
 
ik heb het in de winter ook enorm, in de zomer is het een stuk minder (vet+vocht ntrlijk). Alleen als ik echt ga cutten gaat het wel weg. Ook al zit ik in de winter max op16% en in de zomer ga ik nooit onder de 10-11.
Ik merk dat vooral hard in mn gezicht, swinters een bol hoofd en in de zomer 'hoekiger', dan komen mijn kaaksbeenderen er echt door, onder mijn kin lijkt het ook zo 'strakker'.
klinkt mss raar majah :p
 
Gebruik je creatine?
 
Gebruik je creatine?

Nee, geen creatine. Supps dat ik gebruik: multi vitamine, omega 3-6-9 en casein poeder (voor fluff).

De enige verandering die ik laatst in mijn voeding schema heb aangepast is eigenlijks dat ik mosterd gebruik in mijn salade dressing en vaak ook nog 200gr augurk en zilveruitjes (beide zuure variant) toevoeg.

Ook snack ik vaker 500gr rauwe zuurkool weg, omdat ik het persoonlijk lekker vind, lage calorische waarde en het vult.
 
Van brood is het ws niet of je moet veel gezout brood eten. Vasthouden van vocht heeft ook meer met hormoonhuishouding en mineralen te maken. Eet je zuivelproducten? Meer zout? Misschien drink je ook te weinig water, daardoor gaat het lichaam meer vocht vasthouden.
 
van brood is het ws niet of je moet veel gezout brood eten. Vasthouden van vocht heeft ook meer met hormoonhuishouding en mineralen te maken. Eet je zuivelproducten? Meer zout? Misschien drink je ook te weinig water, daardoor gaat het lichaam meer vocht vasthouden.

+1
 
Van brood is het ws niet of je moet veel gezout brood eten. Vasthouden van vocht heeft ook meer met hormoonhuishouding en mineralen te maken. Eet je zuivelproducten? Meer zout? Misschien drink je ook te weinig water, daardoor gaat het lichaam meer vocht vasthouden.

Brood eet ik niet. Zuivelproducten gebruik ik ja, maar niet dagelijks, alhoewel melk maar dat is ongeveer 100ml. Ik drink veel water plus thee en koffie. En ik voeg eigenlijks alleen maar kruiden en specerijen toe aan mijn voeding en als ik zout toevoeg (wat zelden gebeurt) dan is het Himalaya zout.
 
Brood eet ik niet. Zuivelproducten gebruik ik ja, maar niet dagelijks, alhoewel melk maar dat is ongeveer 100ml. Ik drink veel water plus thee en koffie. En ik voeg eigenlijks alleen maar kruiden en specerijen toe aan mijn voeding en als ik zout toevoeg (wat zelden gebeurt) dan is het Himalaya zout.

Probeer deze voeding eens wat vaker op te nemen in je schema: http://forum.dutchbodybuilding.com/f198/lijst-vochtafdrijvend-voedsel-10664/

Verder hoeft het niet meteen abnormaal te zijn, misschien is het een reactie op bepaalde shakes, of de training. Het zou iets met je nieren te maken kunnen hebben. Als je twijfelt over je gezondheid kan het nooit kwaad om eens langs de huisarts te gaan.
 
augurken zijn toch ook erg zout ? of ben ik nou gek
 
augurken zijn toch ook erg zout ? of ben ik nou gek
Bevat wel wat zout ja als je er meer dan één eet.

200 gram augurk (8 kleine augurken) = 32% ADH

geen idee hoeveel zilveruitjes hij neemt maar:
1 portie van 40 gram = 7% ADH

Die zuurkool is een veel groter probleem:

500 gram zuurkool = 7,5 gram zout = 125% ADH !!

In totaal zit hij alleen al voor deze producten aan deze hoeveelheid aan 164% van ADH. Reken daar nog maar gerust wat zout bij uit andere producten en hij zit makkelijk aan de 200% van de ADH of 12 gram zout per dag. Veel teveel dus. Zou me niet verbazen als dit ervoor zorgt dat hij teveel vocht gaat vasthouden. Ook hogere bloeddruk enz. Had er zelf helemaal overheen gekeken vooral die zuurkool sta ik van te kijken.

PS: oh ook nog dressing, tja weer een bom zout. Dus vlot over die 200% ADH als het geen 300% is...
 
Ik eet o.a. 3 bruine boterhammen, 2,5 plakjes 48+ kaas en 150 ml melk. Ik vraag me af hoeveel dat van de ADH is.
 
Laatst bewerkt:
Is ananas ook niet vochtafdrijvend?
 
Back
Naar boven