MuscleMeat

Dik worden van Whey Shakes? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

eduu

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2008
Berichten
63
Waardering
0
Hallo allemaal.
Ik doe nu zo'n 4 maanden krachttraining en ben begonnen met shakes. Nu hoor ik hier en daar dat je van whey shakes dik wordt. Dit is het laatste wat ik wil want ik zit op het moment op zo'n 18% vet.
Ik neem de shakes met water ipv melk.

Klopt het dat je hier van aankomt? of val je er juist van af?

Mvg Edu
 
ik denk dat je verwart met weightgainer shakes
 
Ik had dat zelf ook. Maar ik nam gewoon te veel. Meer dan wat ik nodig had.

Ik weet niet hoeveel je nu gebruikt?
 
voor zover ik weet is een whey shake oa bedoeld voor spierherstel.. heb er nooit van gemerkt dat ik daardoor aankwam.. ik gebruik t ook al maanden
 
Vooral van de melk word ik dik
 
Ik had dat zelf ook. Maar ik nam gewoon te veel. Meer dan wat ik nodig had.

Ik weet niet hoeveel je nu gebruikt?

Ik neem 2 á 3 shakes per week, die shakes bestaan uit een halve liter.
deze neem ik na het krachttrainen.
ik train zo'n 5x per week waarvan 1 dag uit cardio bestaat.
 
Ligt geheel aan jouw dagelijke calorische inname en jouw verbruik. Plus ook nog de verhoudingen van koolhydraten, eiwitten en vetten.

Laat anders eens een fatsoenlijke vetmeting doen met een huidplooimeter als je dat nog niet hebt gedaan. Met 18% kun je anders goed overwegen om er in een cut in te gooien.
 
Dat klinkt mij niet als te veel. Hou het gewoon even in de gaten.
 
de ene whey is dikker dan de ander, de ene is gevoeliger voor melk/koolhydraten dan de ander, ga zo maar door.

veel mensen kiezen dan ook voor whey gemixt met water. jammer dat dat niet te zuipen is.
 
Ligt geheel aan jouw dagelijke calorische inname en jouw verbruik. Plus ook nog de verhoudingen van koolhydraten, eiwitten en vetten.

Laat anders eens een fatsoenlijke vetmeting doen met een huidplooimeter als je dat nog niet hebt gedaan. Met 18% kun je anders goed overwegen om er in een cut in te gooien.

ik moet er wel bij zeggen dat dit niet een keurige meting is. ik heb het gemeten heb met een toutje en een liniaal :D
 
Van 2 a 3 shakes in de week wordt je niet dik
Als je elke dag 1 of 2 Weigth Gainer shakes neemt met melk dan zal je wel aan komen in gewicht. Je kan dus gewoon door blijven gaan met de extra eiwitten
 
Het verschilt per merk wat de precieze inhoud van de whey shake is.
Maar het overgrote deel bestaat uit wei eiwit, hiervan wordt je zeker niet vet.;)
Een teveel aan eiwit wordt afgebroken door de lever en uiteindelijk komt het mee met je ontlasting.
Je lichaam kan alleen eiwit ontrekken aan het spierweefsel, waarna het als energie gebruikt kan worden.

Van weight gainers kun je wel een hoog bf krijgen.
Maak je geen zorgen bij whey shakes met water of magere melk. :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
Heel oud topic, ik kwam hier terecht via een google zoekopdracht, toch maar even een reaktie: inmiddels is bekend dat Whey-eitwit de insulinespiegel laat stijgen, waardoor je dik wordt.

Ik heb gelezen dat caseïne-eiwit aan te raden is, daarvan word je schijnbaar niet dik.
 
ik drink al jaren 3 tot 4 whey shakes per dag, met water dan wel, en geloof me... je zal er niet vet van worden.... bekijk je carbs maar eens die je door de dag eet....meestal zijn dat de boosdoeners....
 
Je kan van alles waar calorieën in zitten dik worden. True story.
 
Van een calorieen overschot word je dik. Of het nou pizza of sla is.
 
Back
Naar boven