MuscleMeat

Dikke bolle buik, Koolhdraten verlagen?

Bezoekers in dit topic

Demonsquad

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 aug 2005
Berichten
560
Waardering
0
OK, ik ben aan het bulken, heb een degelijk schema en krijg ongeveer 4000KCal per dag binnen.
Soms meer, omdat ik ook wel eens wat extra eet, ik cardio volgens mij wel te weinig. (2x per week met de racefiets 1uur/1,5 uur fietsen.
En voor/na iedere training 6 minuten zwaar fietsen.
1 jaar terug was ik brood mager en hoor nu constand van iedereen dat ik een vette pens heb gekregen.
Echt zo'n bolle buik :o
Mijn vet % stijgt ook langzaam, zit nu al over 16%, 2 weken terug 15%. (nou zijn die wegers ook niet helemaal super betrouwbaar)
Dat wil ik dus liever niet, ik wil bulken en niet té vet worden.
Kan ik de koolhydraten iets verlagen zodat ik bijvoorbeeld op KEV 40/40/20 zit?
Ik doe vandaag al iets rustiger met eten, helaas want ik heb nu honger als een beer.
Wat moet ik doen om een dikke pens beetje te beperken, ik wil iig zo snel mogelijk zo veel mogelijk spiermassa pakken.
 
Je bent niet de enige hoor. Sinds ik aan het bulken ben, zit er ook meer vet rond m'n middel. Het kan zijn dat je gewoon veel gasvorming hebt en daarom je buik uitpuilt, heeft de een wat meer dan de ander. Een manier om je buik strakker te krijgen is door oefeningen zoals vacuum zuigen, of hoe dat ook heet, of dragon flags te doen. Als het echt extreem is, is je kcal inname misschien toch wat te hoog.

Massief worden en continu een strak buikje hebben gaat niet samen, heb ik zelf wel gemerkt. :o
 
Het kunnen een paar dingen zijn.

1) Wanneer ik het warm heb met dit weer (30 graden) heb ik al snel een wat bolle buik.
2) Je eet teveel & je traint te weinig... dat betekend dat jij je trainings schema of voedings schema aan moet passen.
Als jij 4000 eet maar 2000kcal verbruikt dan komt dat natuulijk niet goed.


Heb je wel al een keer uitgerekend wat je verbruikt op een dag in rust? (check sticky topics) wanneer ik dit zo lees heb je idd een slecht voedingsschema& daarbij train je denk ik te weinig waardoor je aankomt.
maar kan er ook naast zitten!
 
Ja ik heb al berekend wat ik nodig heb aan Kcal per dag zonder beweging, dat is 2000 afgerond.(198x ofzo)
Ik probeer iedere maaltijd minstens 20 gram eiwitten te nuttigen, meestal is dit wel meer.
Verder doe een 4 daags split schema, per training ben ik 1,5 uur bezig dat is dat dan incl 12min cardio.
Misschien moet ik de cardio eens wat gaat verhogen naar 2x 10 minuten.
Ook zal mijn Energy inname gaan verlagen naar 3750 Kcal en kijken hoe dat gaat.
Van die gasvorming kan wel kloppen ja :o ik zit de hele dag vet af te meuren.
En mijn vriendin is daar niet echt zo blij mee..

Nog een vraag: waarom moet je persee zoveel eten om in spiermassa aan te komen? Als je weet wat je ongeveer nodig hebt aan Koolhydraten dan kun je dat toch precies nemen zodat je niet dicht groeit maar wel genoeg krijgt?
Of zit hier een andere theorie achter?
 
Als je op onderhoud eet zul je amper groeien.
Als je een beetje boven je onderhoud zit zul je langzaam groeien.
Als je ruim boven je onderhoud zit zul je snel groeien ...
MAAR, hoe sneller je groeit, hoe meer vet je er ook bij krijgt.
Komen nog genetische factoren bij, dus aanleg, hormonen en leeftijd die het nog erger maken.

Oplossing, niet al te snel willen groeien, en af en toe even cutten om vetpercentage onder controle te krijgen.
 
Je Koolhydraten is je bezine(energie) van je lichaam...heb jij geen Koolhydraten meer in je lichaam, dan gaat hij de ernergie uit andere bronnen halen (in het ergste geval uit je speiren). Wat resulteert in spierverlies en dus gewicht verlies.
 
Dus het houdt in dat ik wel genoeg per dag eet lijkt me?
Beter té veel dan iets té weinig zeg ik dan maar.
Hoeveel vet% zitten jullie op tijdens bulk periodes?
 
Ik heb precies hetzelfde, dan denk ik de ene dag dat er echt wel wat kilo'tjes af mogen, maar de andere dag denk ik wat ik met dit eet/train schema heb bereikt (30kg winst op BP bijvoorbeeld in 2mnd tijd)

Ik ga denk ik nog een maand doorbulken en dan zie ik wel weer verder :P
 
Als je in 2 weken een procent vettoename hebt eet je teveel bro:D
 
Ik heb gelukkig zelf het voordeel dat ik ook snel kan afvallen als het moet!
Ik weet niet of TS daar ook 'last' van heeft, zoja, gewoon doorbulken en dan over een paar maandjes lekker cutten!
 
mimango zei:
Ik heb gelukkig zelf het voordeel dat ik ook snel kan afvallen als het moet!
Ik weet niet of TS daar ook 'last' van heeft, zoja, gewoon doorbulken en dan over een paar maandjes lekker cutten!


ja, maar worden je spieren dan ook niet gedeeltelijk opgebruikt als brandstof?
ik val ook razendsnel af als het moet.. maar dat lijkt mij niet goed.
In februari heb ik een leijke ontsteking opgelopen op wintersport.
Ik was met 5 weken 8KG afgevallen :o
 
je wilt spiermassa bij en je gaat 1,5 op de racefiets zitte haha. mijn god
 
Demonsquad zei:
Dus het houdt in dat ik wel genoeg per dag eet lijkt me?
Beter té veel dan iets té weinig zeg ik dan maar.
Hoeveel vet% zitten jullie op tijdens bulk periodes?

12-15%.
 
Balboa18 zei:
je wilt spiermassa bij en je gaat 1,5 op de racefiets zitte haha. mijn god


ja moet toch ook wat aan cardio doen, als ik helemaal niet cardio word ik nog vetter.
Maar ik fiets dan niet 40KM per uur hoor 1uur/1,5uur lang.
gewoon effe fijn rondje van 30Km ofzo op normale snelheid (20/30Km/u), moet kunnen.
 
Laatst bewerkt:
als je op onderhoud eet kun je zeker wel groeien als je je eiwitiname maar hoog houd...en niet te veel cardio doet..
 
Back
Naar boven