Fitness Seller

Dikke buik...

Bezoekers in dit topic

bodybuilding91

Cool Novice
Lid geworden
14 dec 2010
Berichten
62
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
14%
Hoi,

Ik ben altijd heel mager geweest, totdat ik begon te bulken.
Na een tijdje bulken, merk ik dat mijn buik maar blijft groeien en groeien.
Het lijkt wel alsof alle vet daar naar toe gaat.

Ik eet ong. 3000-4000 kcal per dag met een lengte van 1m75 en een gewicht van 65KG. Verpercentage is rond de 15%.

Ik eet wel altijd heel gezond!


Maaltijd 1 8:00
Gebakken ei 2 heel + 1 wit
Melk vol
Brinta

Maaltijd 2 10:30
Mammoth 2500+ half liter volle melk
Volkoren snee
Kipfilet
Sinasappel



Maaltijd 3 1:00
Volkoren snee
Kipfilet
Halfvolle melk
Fruit appel ofzo




Maaltijd 4 3:15
Weightgainer+ half liter melk
Volkoren snee
Kipfilet
Kalkoen filet



Maaltijd 5 (avond eten rond 6)
Wat de pot schaft
Groente
Olijf olie
Vlees of vis
Aardappels of pasta volkoren

Maaltijd 6 rond 9
Walnoten
casein shake
Kwark

Daarnaast eet ik elke dag nog tussendoortjes bij wat per dag verschilt. Vandaar dat ik het niet heb opgenomen in me schema.

De vraag is nu: is het normaal om een dikke buik te hebben tijdens het bulken, of doe ik iets verkeerds?

alvast bedankt
 
Maakt niet uit wat je eet, als je teveel calorieen binnenkrijgt zet je vet aan. 3000 of 4000 calorieen? Is nogal een verschil.

Met activiteitsniveau 3 kom ik uit op ongeveer 2500 calorieen behoefte... probeer 3000 te eten dat is goed.
 
4000kcal lijkt me nogal veel inderdaad. Je moet ook gewoon per week/2 weken verhogen. Nooit direct verdubbelen oid.

Verder, train je hard, vaak genoeg? Doe je eventueel nog wat cardio?
 
4k lijkt mij ook wat veel.
Wat zijn het voor tussendoortjes die je neemt?
En.. "half liter volle melk" schrijf je, even later staat er halfvolle melk. Wat is het nou? Eerst halve liter volle melk en dan halfvolle melk?
 
Te hoog in kcals en je neemt wel veel zuivel op een dag.
Melk, kwark..
Zuivelproducten houden ook vocht vast.
Eventueel 's avonds de casseïne weglaten of de kwark.
500 gram kwark zorgt wel voor voldoende afgifte van eiwitten denk ik :)
 
4000kcal lijkt me nogal veel inderdaad. Je moet ook gewoon per week/2 weken verhogen. Nooit direct verdubbelen oid.

Verder, train je hard, vaak genoeg? Doe je eventueel nog wat cardio?

Ik train 3-4 keer in de week
Max 1.5 uur

1 grote spiergroep en 1 kleine spiergroep pak ik dan

En ik doe geen cardio, aangezien ik aan het bulken ben is het denk ik niet verstandig om te bulken...of wel ?

---------- Post toegevoegd Thu 24 May 2012 om 02:35 ----------

Ik neem inderdaad erg veel zuivel.
Het gaat altijd om volle melk, heb een foutje gemaakt door half volle melk te typen =]
Ik drink zeker 1.5 liter melk per dag, en 1 liter water.

Ik zal eens dan me kcals verminderen, maar ik moet dus maar 500kcal boven zitten dan wat ik normaal nodig heb...? Is het echt zo erg als ik hierboven zit?
 
Ik train 3-4 keer in de week
Max 1.5 uur

1 grote spiergroep en 1 kleine spiergroep pak ik dan

En ik doe geen cardio, aangezien ik aan het bulken ben is het denk ik niet verstandig om te bulken...of wel ?

---------- Post toegevoegd Thu 24 May 2012 om 02:35 ----------

Ik neem inderdaad erg veel zuivel.
Het gaat altijd om volle melk, heb een foutje gemaakt door half volle melk te typen =]
Ik drink zeker 1.5 liter melk per dag, en 1 liter water.

Ik zal eens dan me kcals verminderen, maar ik moet dus maar 500kcal boven zitten dan wat ik normaal nodig heb...? Is het echt zo erg als ik hierboven zit?

Wel, je hebt het nu zelf ondervonden.
Als je te hoog boven je onderhoud gaat eten ga je wel spiermassa kunnen winnen, maar helaas zal je vetpercentage ook lekker stijgen.
Door te clean bulken (350-500 kcals boven je onderhoud) zal je nog je vetpercentage kunnen 'controleren'.
Voel het zelf zowat aan en probeer wat uit. Uiteindelijk moet je zelf aanvoelen waar je lichaam goed op reageert. :)
 
Minder koolhydraten eten. Ik denk dat jij, net als ik zelf, niet zo goed op koolhydraten reageert en daarna snel opgeblazen/bloated lijkt.

Meer vlees/eieren in je schema en minder brood en pasta.
 
Minder koolhydraten eten. Ik denk dat jij, net als ik zelf, niet zo goed op koolhydraten reageert en daarna snel opgeblazen/bloated lijkt.

Meer vlees/eieren in je schema en minder brood en pasta.

Ja denk het ook !
Tjah, sommige mensen reageren anders op koolhydraden dan andere xD
 
3000 is wel voldoende hoor
 
Back
Naar boven