AndroidHealthClinic

Dikke buiken

Bezoekers in dit topic

bigtony

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2005
Berichten
787
Waardering
0
Heren (en dames natuurlijk)

Gisteravond heb ik een lekkere sauna gepakt. Wat me opviel was het enorme aantal dikke mensen. Vooral mannen, niet eens zo heel oud, met een joekel van een pens. :eek:

Wat ik me nu afvraag is het volgende: Die buiken stonden nog behoorlijk strak. Ik bedoel dus dat er niet een enorme vetlaag bovenop lag. En toch waren die buiken ENORM. Hoe kan dit?

Ik heb eens gelezen dat er ook vetdepots onder je buikspieren liggen zodat je buik er nog wel strak uitziet, maar dat hij toch behoorlijk groot kan worden. Klopt dit eigenlijk?

(ps. ik heb het hier gepost omdat ik niet weet waar ik dit anders moet doen)
 
Misschien waren het allemaal bbers in de bulk.. :)
 
Of ze waren zwanger, heb je die film met Arnold weleens gezien :D
 
Klopt: dat is het vet tussen de organen in en dat is ECHT ENORM SLECHT !
Het heet ook wel visceraal vet. Als je even rondGoogled zul je zien dat visceraal vet veel erger is voor de gezondheid dan onderhuids (subcutaan) vet.


Ik heb ruim een jaar terug 10 kg weggecut en het meeste zat in mijn buik, niet erop.
Het vetlaagje buiten om werd niet veel dunner, maar mijn taille werd wel veel smaller als je snapt wat ik bedoel.
 
ja ik heb ook van die collega's en die slaan er ook af en toe nog eens trots op!

Heb een collega van 19 met een ongelovelijke pens! Af en toe gilt hij: hier zitten een hoop belastingscenten in. om erachteraan te roepen dat de vrouwen het geweldig vinden??? :(


Het is idd visceraal vet! En dit is nog het meest hardnekkige vet om eraf te krijgen! Gaat als laatste eraf!
 
Huisplooimetingen zijn dus allemaal k*t aangezien die het subcutaan vet niet kan meten.
 
Is inderdaad de meest ongezonde vet. Ligt onder de buikspieren in de buikholte tussen de organen.

Ik ben de term kwijt, maar om te bepalen of iemand ongezond overgewicht heeft is er ook een maatstaf die alleen de buikomvang meet. Is derhalve veel beter dan BMI, want zoals jullie ongetwijfeld weten, geeft de BMI aan dat velen van ons ongezond overgewicht zouden hebben.
 
DutchVince zei:
Klopt: dat is het vet tussen de organen in en dat is ECHT ENORM SLECHT !
Het heet ook wel visceraal vet. Als je even rondGoogled zul je zien dat visceraal vet veel erger is voor de gezondheid dan onderhuids (subcutaan) vet.


Ik heb ruim een jaar terug 10 kg weggecut en het meeste zat in mijn buik, niet erop.
Het vetlaagje buiten om werd niet veel dunner, maar mijn taille werd wel veel smaller als je snapt wat ik bedoel.

JUIST dat bedoel ik. Ik heb het zelf ook een beetje. Vooral 's avonds. Als ik mijn buik dan opzet mag die er toch behoorlijk wezen (of juist niet) terwijl de huidplooi redelijk meevalt.

Ik dacht al dat het misschien iets met de toestand van je buikspieren te maken had. Niet dus, gewoon vet.

Thanks :)
 
Tja goed gereedschap hangt onder een afdakje :)
 
Black Knight zei:
Tja goed gereedschap hangt onder een afdakje :)

Daar heb je dan ook weer gelijk in. Maar ik sloop dat afdak er toch liever vanaf :lifter:
 
Jaa, een beetje kou is goed voor 'em, word ie hard van :cool: :D
 
bigtony zei:
Daar heb je dan ook weer gelijk in. Maar ik sloop dat afdak er toch liever vanaf :lifter:

Ik heb het afdak wat verplaatst naar boven. Ik heb zelfs 2 afdakjes :)
 
Hebben alleen paul de leeuw's en andere obesen vet tussen organen of kun je het ook hebben als je niet dik bent en is het dus genetisch?
 
Of hebben ze gewoon een volle maag? 's ochtends is mijn buik ook veel platter dan 's avonds
 
Back
Naar boven