MuscleMeat

Dikke Chest

Bezoekers in dit topic

Angilo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
Hoi,

wat ik mij afvraag is, hoe krijg je een dikke chest?
Nou weet ik uiteraard dat dat niet na 3 trainingsweekjes gebeurd.
Maar wat ik bedoel is dus, welke oefeningen kun je het beste doen om je borst als het ware naar voren te laten komen?

Wat ik zelf doe:
Bench Press
Incline Dumbbell Press
Flies (wide)
En 1 apparaat waarbij je de handvaten naar voren moet duwen (van wijd achter naar smal voren).

En zijn er nog bepaalde schema's die je beter kunt gaan gebruiken? Setjes?
Ik doe op het moment 4x6 voor pure massa. Maar misschien kan ik beter 10 8 6 6 doen?

En iemand in de sportschool vertelde mij dat je de borst extra kunt laten groeien (als je het zo mag noemen) door het 2x in de week te trainen. Begin van de week zwaar, aan het eind van de week licht. Is dit waar?

Zijn er nog andere dingen die zouden helpen? Alles groeit namelijk behalve mijn borst (borst vormt wel, maar groeit niet)

Alvast bedankt!

Angilo.

Geen apparaten, alleen dummbells en barbells. Train hard, eet veel, rust genoeg = krijg een flinke borst.

ik zou toch eerst wat overall mass proberen gainen en dan pas gaan fixeren op achterlopende spiergroepen .

Hoi,

wat ik mij afvraag is, hoe krijg je een dikke chest?
Nou weet ik uiteraard dat dat niet na 3 trainingsweekjes gebeurd.
Maar wat ik bedoel is dus, welke oefeningen kun je het beste doen om je borst als het ware naar voren te laten komen?

Wat ik zelf doe:
Bench Press
Incline Dumbbell Press
Flies (wide)
En 1 apparaat waarbij je de handvaten naar voren moet duwen (van wijd achter naar smal voren).

En zijn er nog bepaalde schema's die je beter kunt gaan gebruiken? Setjes?
Ik doe op het moment 4x6 voor pure massa. Maar misschien kan ik beter 10 8 6 6 doen?

En iemand in de sportschool vertelde mij dat je de borst extra kunt laten groeien (als je het zo mag noemen) door het 2x in de week te trainen. Begin van de week zwaar, aan het eind van de week licht. Is dit waar?

Zijn er nog andere dingen die zouden helpen? Alles groeit namelijk behalve mijn borst (borst vormt wel, maar groeit niet)

Alvast bedankt!

Angilo.

had ik vroeger ook.. ik trainde mijn borst verkeerd! zwaar maar niet zuiver genoeg. Mijn schouders namen het gewicht voor zich, resultaat steeds zwaarder schouders en men borst bleef nog meer achter..

ellebogen goed onder de baar en zakken naar zone BOVEN de tepels... 8 tot 10 reps.. ook voor andere oefeningen zorg dat je steeds je BORSTSPIEREN voelt werken als je traint... verder veel goeie boel eten..

• Topic Starter Topic Starter
Aah okee, bedankt voor de tips.

@Phenochef, weet ik. Maar waarom het eerst fout doen en daarna de borst pas goed aanpakken? Bovendien gaat borst trainen nu eindelijk goed.

@BackInAction, kijk, hier heb ik wat aan. Ik probeer op het moment met bankdrukken mijn ellebogen steeds verder uit elkaar te doen. Echter mogen ze niet (volgens Rippetoe) in een hoek van 90 graden staan, dan hit je je pecs te hard. Bij elke oefening voel ik m'n borst, en bij het uitstoten span ik m'n borst nog even extra aan.

Wat opmerkelijk is, de volgende dag heb ik bijna geen spierpijn, de dag erna voel ik mijn borst echt behoorlijk.

Geen apparaten dus, en kabelstellages?

all genetics.

Met goede genetics krijg je ook een dikke chest met 3x15 pecdeck.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, maar aan dat antwoord heb ik dus niets. Ik vraag naar oefeningen en tips, niet naar aanleg.

Pas net. 5~6 maand, ja, ik kom dus net kijken. Maar wil liever mijn borst meteen goed aanpakken.

Ik krijg ook moeilijk massa op m'n borst,maar kabels en dips lijken goed te helpen.

Probeer eens wat pull-overs voor de diepte van je borstspieren.:D

Pas net. 5~6 maand, ja, ik kom dus net kijken. Maar wil liever mijn borst meteen goed aanpakken.

Je oefeningen zijn wel prima, al zou ik die laatste (peck-deck) eruit laten. 2 Press oefeningen en 1 fly oefening is prima vind ik, en dan ga ik er van uit dat je borst 1x per week traint. Als je goed zwaar traint en vooruit gaat in gewicht, zowel van oefeningen als lichaamsgewicht, dan wordt je borst vanzelf dik. Zorg alleen wel dat je ook minstens net zoveel aandacht geeft aan incline oefeningen (dus voor de bovenkant van de borst) als platte oefeningen, aangezien bij de meeste mensen de bovenkant zich een stuk moeilijker ontwikkeld dan de onderkant. Plus, een over-ontwikkelde onderkant is meestal niet echt een mooi gezicht, terwijl de bovenkant zich bijna niet kan over-ontwikkelen, en als dat wel zo is staat dat vaak nog mooi ook.

Maar er zit ook veel in je dieet. Je kan nog zo hard trainen, als je leeft op 2 crackers en een glas limonadesiroop groei je natuurlijk nooit.

Ja, maar aan dat antwoord heb ik dus niets. Ik vraag naar oefeningen en tips, niet naar aanleg.

aanleg of niet als je ze goed aanpakt groeien ze (punt)
ik zou toch niet teveel aandacht besteden aan die Rippetoe argumentatie.. borst kan je als BB"er (met borst achterstand) best zo zuiver mogelijk trainen (met extra aandacht zoals bvb dat extra aanspannen etc)
Voor iedereen is het net iets anders, zoek daarom naar wat het best gaat voor je!

Probeer maar eens een jaartje op massa te eten, en je programma op massa aan te passen.
Als ik naar je foto's kijk, lijk je me daar ondervoed.

Edit :

Oefeningen voor je tits : benchpress, incline dumbbell press

Voeding : mager vlees, rijst/havermout/volkoren produkten en gezonde vetten..(olie, noten e.d. )
Begin maar bijvoorbeeld met 2800 kals en doe daar elke paar dagen 200 bij tot je begint met aankomen,

Je oefeningen zijn wel prima, al zou ik die laatste (peck-deck) eruit laten. 2 Press oefeningen en 1 fly oefening is prima vind ik, en dan ga ik er van uit dat je borst 1x per week traint. Als je goed zwaar traint en vooruit gaat in gewicht, zowel van oefeningen als lichaamsgewicht, dan wordt je borst vanzelf dik. Zorg alleen wel dat je ook minstens net zoveel aandacht geeft aan incline oefeningen (dus voor de bovenkant van de borst) als platte oefeningen, aangezien bij de meeste mensen de bovenkant zich een stuk moeilijker ontwikkeld dan de onderkant. Plus, een over-ontwikkelde onderkant is meestal niet echt een mooi gezicht, terwijl de bovenkant zich bijna niet kan over-ontwikkelen, en als dat wel zo is staat dat vaak nog mooi ook.

Maar er zit ook veel in je dieet. Je kan nog zo hard trainen, als je leeft op 2 crackers en een glas limonadesiroop groei je natuurlijk nooit.

klopt.. een redelijk massieve borst zonder goed ontwikkelde bovenkant oogt veel minder als een gelijkmatig gevormde en minder massieve!!

Terug
Naar boven