AndroidHealthClinic

Dikke maag

Bezoekers in dit topic

Averesch

Novice
Lid geworden
6 jun 2019
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
78kg
Hallo fitness vrienden,

Ik ben nu sinds een week aan het droog trainen. Houd keurig me voeding bij en zit netjes op de macro's. Ik kom niet over me calorieën heen en me eiwitten haal ik elke dag. Standaard houd ik ook altijd wel koolhydraten en vetten over. Wat mij eigenlijk opvalt aan mijn lichaam is dat ik over t algemeen over wel een beetje normaal gezond vet heb dat strak getraind moet worden (qua spieren eronder en het vet verliezen natuurlijk) maar dat mijn buik eigenlijk altijd wel dik en bol staat. Dit maakt mij onzeker en dit is ook de reden waarom ik aan het droog trainen ben. Na dit weekje droog trainen merk ik op de weegschaal wel dat ik kleine beetjes omlaag (eerste drie dagen stond ik boven me gewicht waar ik mee begon, nu zit ik 0,2 onder me begin gewicht, dat is voor de laatste 2 dagen (77,8) begon op 78. Maar me buik blijft bol staan.

Klein overzichtje van wat ik eet op een dag:

S'ochtends
chocomelk 200ml
een cappuccino met 1 suikerstaafje
125 gram gegrilde kipfilet kaal uit pak

S'middags
#shake
400 ml half volle melk
80 gram instant oats
36 gram whey protien xxl nutrition

S'Avonds
9/10x wel gewoon wat kip met wat normaal kip kruiden eroverheen in olijf olie gebakken
of een kip krokant
wokgroente

In de avonden is het altijd variërend dus daar kan ik weinig over zeggen nu. En dan voor t slapen nog eens 200ml melk half vol met 36 gram whey protien van xxl nutrition.

Buiten dit om drink ik ook nog is 2l water ongeveer.

Kan het kloppen dat mijn voeding ervoor zorgt dat ik die opgezette buik houd, moet ik dit gewoon blijven doen en geduld hebben, moet ik de shakes met water doen of moet ik minder vocht binnen krijgen dan nu? Wat moet ik doen aan die buik.. Bij elkaar heb ik namelijk zo'n 3L vocht binnen elke dag maar plas weinig uit.

Tevens ben ik ook een moeilijke eter. Neem daarom ook multivitamine sport pillen (1) pd , en omega 3 (2) pd zodat ik dat in ieder geval binnen krijg.

ik lees verschillende dingen op het internet waar het aan kan liggen, maar ik begin te merken dat ik minder motivatie krijg als ik geen verschil in me buik zie.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!
 
Wat had je dan verwacht binnen 2 dagen tijd een sixpack ofzo te hebben?

Ga je kcal en macro's tracken. Dit bijhouden zak je niet verder in gewicht dan ga je minder kcal eten of meer cardio doen. Dit stapje bij stapje. Probeer elke 2 weken te vergelijken met de 2 daarvoor.
 
Wat had je dan verwacht binnen 2 dagen tijd een sixpack ofzo te hebben?

Ga je kcal en macro's tracken. Dit bijhouden zak je niet verder in gewicht dan ga je minder kcal eten of meer cardio doen. Dit stapje bij stapje. Probeer elke 2 weken te vergelijken met de 2 daarvoor.


Hey bedankt voor je reactie. Die ben ik inderdaad ook aan het bijhouden via myfitnesspall. En nee dat had ik totaal niet verwacht. Ik sport daarbij 3 keer in de week (krachttraining). Wat vind je van mijn eten? Is dat prima in orde of moet ik me shakes aanpassen naar water of?
 
In mijn antwoord staat het antwoord al. Doe ermee wat jij wil.
 
Skip onnodige suikers. Zoals je chocomel en suikerstaafje. Waarom eet je geen fruit?
Ik denk dat je te weinig eet. Ook in de zin van: Je eet heel lang niks. Gooi er wat tussendoortjes bij.
Waarschijnlijk krijg je ook een veelte opgezette buik van de shakes 2x per dag.
Houd idd je eten goed bij en reken uit hoeveel je minimaal nodig hebt. Er staan genoeg leerzame sticky's op het forum.
 
Hallo fitness vrienden,

Ik ben nu sinds een week aan het droog trainen. Houd keurig me voeding bij en zit netjes op de macro's. Ik kom niet over me calorieën heen en me eiwitten haal ik elke dag. Standaard houd ik ook altijd wel koolhydraten en vetten over. Wat mij eigenlijk opvalt aan mijn lichaam is dat ik over t algemeen over wel een beetje normaal gezond vet heb dat strak getraind moet worden (qua spieren eronder en het vet verliezen natuurlijk) maar dat mijn buik eigenlijk altijd wel dik en bol staat. Dit maakt mij onzeker en dit is ook de reden waarom ik aan het droog trainen ben. Na dit weekje droog trainen merk ik op de weegschaal wel dat ik kleine beetjes omlaag (eerste drie dagen stond ik boven me gewicht waar ik mee begon, nu zit ik 0,2 onder me begin gewicht, dat is voor de laatste 2 dagen (77,8) begon op 78. Maar me buik blijft bol staan.

Klein overzichtje van wat ik eet op een dag:

S'ochtends
chocomelk 200ml
een cappuccino met 1 suikerstaafje
125 gram gegrilde kipfilet kaal uit pak

S'middags
#shake
400 ml half volle melk
80 gram instant oats
36 gram whey protien xxl nutrition

S'Avonds
9/10x wel gewoon wat kip met wat normaal kip kruiden eroverheen in olijf olie gebakken
of een kip krokant
wokgroente

In de avonden is het altijd variërend dus daar kan ik weinig over zeggen nu. En dan voor t slapen nog eens 200ml melk half vol met 36 gram whey protien van xxl nutrition.

Buiten dit om drink ik ook nog is 2l water ongeveer.

Kan het kloppen dat mijn voeding ervoor zorgt dat ik die opgezette buik houd, moet ik dit gewoon blijven doen en geduld hebben, moet ik de shakes met water doen of moet ik minder vocht binnen krijgen dan nu? Wat moet ik doen aan die buik.. Bij elkaar heb ik namelijk zo'n 3L vocht binnen elke dag maar plas weinig uit.

Tevens ben ik ook een moeilijke eter. Neem daarom ook multivitamine sport pillen (1) pd , en omega 3 (2) pd zodat ik dat in ieder geval binnen krijg.

ik lees verschillende dingen op het internet waar het aan kan liggen, maar ik begin te merken dat ik minder motivatie krijg als ik geen verschil in me buik zie.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Zoals eerder is aangegeven is suiker/carbs in combinatie met vocht waarschijnlijk bij jou de boosdoener. Probeer eens een keertje je dieet aan te passen door bijvoorbeeld geen of minder suikers te eten, minder vocht te drinken, helemaal niks eten en drinken, gewoon om te kijken waar het aan ligt.
 
Back
Naar boven