XXL Nutrition

Dikker door Kcal verhoging

Bezoekers in dit topic

Chris1989 Meld je gewoon lekker aan bij een zwemvereniging. Daar kom je verder mee dan baantjes zwemmen.
 
Zwemmen is toch gewoon cardio.. Je gaat niet ineens meer gewicht water aan de kant zwaaien per training ofzo waardoor je sterker wordt :')

Mocht je hiervan veel sterker worden dan zou je niet meer naar de fitness moeten.
 
Je sheet is erg onoverzichtelijk en ik moet zeggen om het helemaal uit te pluizen.. Pak gewoon de sheet uit deze link
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Dan kan iedereen een stuk eenvoudiger meelezen.

In je sheet zie ik ook elke dag 2 bier staan?? Lijkt me ook niet het allerbeste... Dat is al tegen alcoholisme aan.. :o
Zie ook op het eerste gezicht maar 1 fatsoenlijke maaltijd erin staan.. die met havermout..
Maar omdat t zo onoverzichtelijk is kan je het niet echt goed onderscheiden.

2 kilo aankomen... tja.. als je echt zoveel breder bent geworden zal het wss geen vet zijn op je buik.... Tenzij wat je ziet vertekend is.
Je kan ook gewoon droger geworden zijn op je armen en wat spieren over je lijf hebben opgebouwd maar dat je buikvet (hardnekkig vet) nog aanwezig is.
Het verschil valt dan vooral op. Overigens... de meeste mensen schommelen per dag al 1 -2 kg bij wegen.

Heb je je cm bijgehouden van taille en buik? vet% meting met huidplooimeting? foto's aan het begin en nu genomen op zelfde moment, in zelfde kleding en zelfde houding? Dan zie je pas echt wat het verschil is..

Paar extra vragen:
Hoe lang ben je bezig met trainen?
Hoe lang volg je dit eetschema?
Wat is je gewicht, lengte, vet% etc vooraf en nu?
 
Chris1989 Meld je gewoon lekker aan bij een zwemvereniging. Daar kom je verder mee dan baantjes zwemmen.

Had het doel om met mijn huidige techniek 2km aan te kunnen en nu na dik 3 maanden zwem ik dat redelijk goed en kreeg minder het gevoel van progressie, nu sinds vorige week aangesloten bij een zwemclub, dus even kijken wat ik daar aan techniek leer en hoe ik mij daar bij voel. Zij zullen mij, zoals je zelf ook zegt, vast wel verder kunnen helpen.

Dan kan iedereen een stuk eenvoudiger meelezen.

In je sheet zie ik ook elke dag 2 bier staan?? Lijkt me ook niet het allerbeste... Dat is al tegen alcoholisme aan.. :o
Zie ook op het eerste gezicht maar 1 fatsoenlijke maaltijd erin staan.. die met havermout..
Maar omdat t zo onoverzichtelijk is kan je het niet echt goed onderscheiden.

2 kilo aankomen... tja.. als je echt zoveel breder bent geworden zal het wss geen vet zijn op je buik.... Tenzij wat je ziet vertekend is.
Je kan ook gewoon droger geworden zijn op je armen en wat spieren over je lijf hebben opgebouwd maar dat je buikvet (hardnekkig vet) nog aanwezig is.
Het verschil valt dan vooral op. Overigens... de meeste mensen schommelen per dag al 1 -2 kg bij wegen.

Heb je je cm bijgehouden van taille en buik? vet% meting met huidplooimeting? foto's aan het begin en nu genomen op zelfde moment, in zelfde kleding en zelfde houding? Dan zie je pas echt wat het verschil is..

Paar extra vragen:
Hoe lang ben je bezig met trainen?
Hoe lang volg je dit eetschema?
Wat is je gewicht, lengte, vet% etc vooraf en nu?

Mille grazie voor de moeite.

Het is een bestand wat geëvolueerd is over de laatste 3 jaar, dus vandaar dat het wat rommelig is en Ubuntu wil het ook wel eens rommeliger maken dan dat het is.

Bovenaan staat wat ik dagelijks eet onder 'maaltijden' de rest is een melange van ingedrienten/maaltijden (soort bibliotheek). Het zijn inderdaad veel kleinere maaltijden doordat ik snel last van maagzuur krijg van erg grote maaltijden, maar als de macro's kloppen is dit toch niet slecht?

Bier is uit de 'slechtere' periode en een goede reminder om te weten wat dat aan macro's inhoud, drink nu wekelijks misschien 1 glas rode wijn.

Het is inderdaad ook bipolair gebeuren als ik naar de spiegel kijk. Armen, borst, rug, benen super happy met de vooruitgang, maar voorkant buik nog 0 veranderd, behalve dat ik er wel meer sterker (endurance, het is al snel het verkeerde woord merk ik ;) ben geworden. Alleen zit dat vet er al 10 jaar en is nooit een langere periode aangepakt door de voetbalblessures (man van glas), nu voor het eerst langer dan 4 maanden begonnen met sporten.

Dit schema de eerste 2,5 maanden op zo'n 2300 kcal gezeten en nu paprika/kipfilet/augurk + kip/broccoli daar aan toegevoegd en dat nu zo'n maand. Zit er wel over na te denken om de eiwitreep nu weg te gaan laten.

Supplementen: daarnaast magnezium + zink + jodium (omdat ik geen brood eet)

Ik heb nog ergens zo'n knijpertje liggen voor vet%, dus dat en een foto zal vanavond een baseline zetten en als mijn vriendin het over een paar weken nog eens zegt en ik twijfel, dan pak ik de statistieken erbij :p .

Beetje aan het zoeken nu naar de juiste oppak van alles....
 
Laatst bewerkt:
2,5 maand en 2 kg erbij is niet bepaald "dik" worden.
Denk eerder dat er wat spieropbouw is en dat er ook wat vet weg is maar het op je buik niet veranderd is... En dat het een soort van schijn is dat je dikker wordt maar dat het meer de verhouding en verdeling is die veranderd.

Daarbij ben je PAS 4 maanden bezig.. wat ook nog redelijk kort is eigenlijk.
 
2kg gewicht is dan toch gewoon de spiermassa, dat is vrij normaal.

Maak je je niet misschien iets te druk?
 
2kg spiermassa van een beetje zwemmen? Terwijl de vriendin aangeeft dat hij dikker is geworden? Ik ben sceptisch.
 
2kg spiermassa van een beetje zwemmen? Terwijl de vriendin aangeeft dat hij dikker is geworden? Ik ben sceptisch.


Denk dat het voornamelijk de deadlifts en squats zijn.

1kg per maand in de eerste maanden als beginner is niet veel.
 
Oke duidelijk, mochten er nog op en/of aanmerkingen zijn over het eetschema + sportschema zijn deze welkom. Thanks voor de tips, de kritische opmerkingen neem ik maar voor lief en zal ik indirect ook wel wat van leren denk ik maar ;) .

2kg spiermassa van een beetje zwemmen?

'Een beetje zwemmen', 'een beetje zwaaien' we zitten hier dan ook echt op een bodybuild forum. My way or the highway, krachttraining of iets anders minder belangrijks wat neerbuigende jokes verdient. Fair enough ;)
 
Ik denk dat jou beste optie is wekelijks foto’s nemen en deze door iemand anders objectief te laten beoordelen. Ik denk dat je ofwel een vertekend beeld van jezelf hebt, ofwel ben je gewoon niet echt duidelijk. Feit is dat je sport, dat is al heel goed. Je let beter op je eten, dat is ook top. Dus je bent voor jou doelen goed bezig en je zal op de duur aan mensen hun reacties merken of je ook daadwerkelijk uiterlijk afgetrainder bent geworden.
Feit is ook dat je vragen op een bodybuild forum nogal raar zijn :)
(Maar maak je daar niet te druk over want van deze topics houd het hier wel leuk)
 
Oke duidelijk, mochten er nog op en/of aanmerkingen zijn over het eetschema + sportschema zijn deze welkom. Thanks voor de tips, de kritische opmerkingen neem ik maar voor lief en zal ik indirect ook wel wat van leren denk ik maar ;) .



'Een beetje zwemmen', 'een beetje zwaaien' we zitten hier dan ook echt op een bodybuild forum. My way or the highway, krachttraining of iets anders minder belangrijks wat neerbuigende jokes verdient. Fair enough ;)


Als je echt serieus krachttraining wilt doen kan je hier een hoop mooie informatie vinden. Als dat niet is wat je wilt is dat natuurlijk ook prima he ;)

Voeding zijn ook een aantal sticky's waar je een hoop van kunt leren.
 
Dit is veel te weinig. Wat doe je precies in die 30 minuten?

Squats en deadlifts met gewicht waar ik begin met 5 herhalingen 3x totdat ik 3x 8 kan en dan hoger gewicht. Daarna (side) planking en bridge momenteel allen 3x max aantal seconden. Veelte weinig indeed voor krachttraining begrippen, beetje bij beetje word het meer alleen ik haal mijn motivatie hiervoor uit sport dus daar blijft het meeste tijd naartoe gaan. Tips om meer effect in kortere tijd te hebben? ;)
 
Squats en deadlifts met gewicht waar ik begin met 5 herhalingen 3x totdat ik 3x 8 kan en dan hoger gewicht. Daarna (side) planking en bridge momenteel allen 3x max aantal seconden. Veelte weinig indeed voor krachttraining begrippen, beetje bij beetje word het meer alleen ik haal mijn motivatie hiervoor uit sport dus daar blijft het meeste tijd naartoe gaan. Tips om meer effect in kortere tijd te hebben? ;)
Nee, ik heb geen tips om een serieuze training waarbij je progressie blijft maken op squats en deadlifts in een half uur te proppen. Alleen mijn deadliftsessie duurt al minimaal 30/40 minuten in sommige trainingen.
 
Ik denk dat je je als zwemmer sowieso moet afvragen of krachttraining je het meest gaat opleveren. Tuurlijk heeft het zijn plek en een meerwaarde, maar tot op zekere hoogte. En dan vermoed ik dat vooral kracht in je bovenlichaam bijdraagt.

Met degelijke cardio training bereik je wss meer.

Maar misschien kun je voor dergelijke vragen beter terecht bij een zwemforum. Daar weet men wss beter wat goed is voor een zwemmer :p
 
Back
Naar boven