XXL Nutrition

'Dikker' worden + gespierder.. Weightgainer + Goeie whey?

Bezoekers in dit topic

lennen

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2006
Berichten
4
Waardering
0
Heyy!

Ik ben hier nog behoorlijk nieuw, en ik begin me nu toch wat dingen of te vragen.

Als eerste.. Ik ben 19 jaar, 78 kilo (te weinig), 198 cm lang, en fitness nu ongeveer 1,5 jaar.
Eerste jaar niet echt 'serieus' getraind, maar gewoon een beetje rond gekeken en mezelf afgevraagd of het wat voor mij wat.
Het laatste half jaar ben ik wat serieuzer gaan trainen, ik train nu zo'n 3 keer in de week, en heb een schema gemaakt. Daarnaast heb ik me voeding ook aangepast. Ik volleybal ook nog veel, en doe het fitnessen dus voor de volleybal, en om wat breder te worden..

Na heel veel rond gevraagd en heel veel site's bezocht te hebben, heb ik besloten om supplementen te gaan gebruiken. En aangezien je er behoorlijk wat hebt, kwam ik wat in de problemen..

Gisteren heb ik toch iets gekocht (wat misschien niet de juiste beslissing was), ik heb een weight gainer (precision engineered:Muscle&weight gainer) gekocht bij de winken de tuinen. Vandaag me eerste shake genomen, hij was echt niet te pruimen.. Magoed, het was meer een probeersel en hij was voor 50%, ik moet me misschien niet zo aanstellen..
Daarnaast ben ik ook al een tijdje voor eiwitten aan het kijken (die waren dan weer net niet voor 50%) Maar ik zou echt niet weten welke ik moet hebben! Ik heb wat rondgekeken op powersupplements.nl, scheen dat die whey isolate wel een 'goeie' was..

Doelstellingen voor mezelf:
- Dikker en gespierder worden..
- Niet te 'opgepompt' worden, mbt volleybal..


Hier even concreet mijn vragen:
1: Kun je weightgainer ook met water mengen ipv melk? (is dat niet 'slechter' etc? Keb al wel gemerkt dat het dan behoorlijk klontert) En maakt het uit waarmee je het mengt? (Op de verpakking staat namelijk melk)
2: Hoe kan ik het anders lekker maken? (het is banaan smaak btw)
3: Ik ben van plan dus nog een whey te kopen, hoe kan ik die het beste combineren met de weightgainer? En wanneer inname beide?
4: Welke whey raden jullie mij aan? Ik zat zelf te twijfelen tussen de whey isolate op www.powersupplements.nl en hard body van american nog wat..
5: Tips etc zijn altijd welkom!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.. en hoop op een paar nuttige reacties van jullie waar ik wat me kan!

Lenn..
 
ik neem zelf altijd mijn shakes met water en werken juist beter omdat het sneller word opgenomen dan met melk + melk zit veel zwaarder op de maag.

maar ik heb zelf ook een shake van De tuinen geprobeerd en het ligt niet alleen aan jou hoor maar al die shakes van hun smaken naar 100000000x niks. Shakes zou ik je dus verder afraden van de tuinen.

Maar als ik jou was en sinds je wilt opbouwen zou ik eerst die troep van de tuinen ff opmaken en daarna een complex carb van XXL bestellen want die is goed in prijs en het bevat alles om goed te kunnen groeien. hiernaast kan je nog een multivitamine nemen.
 
btw hoe ziet je voedingsschemaeruit?
 
Oke.. Thanks voor de reactie! Maar een whey met gainer combineren geen goed plan?

Ik vind 3 scheppen (85 gram) met 0,5 liter melk ook nogal veel, ik houd het denk ik maar bij 1 schep met 0,25L melk.. Boek je dan btw veel minder vooruitgang als je je shake's wat minder 'vol' doet?

Ik zal het kort houden wat betreft me voedingsschema, want zou heel nauw let ik er ook niet op..
Wat ik zowiezo eet/drink over de hele dag:
- 7 boterhammen met vooral kip/tonijnsalade/pindakaas/kaas
- 3 Liter water
- 1 Liter melk
- 2 stuks fruit
- 1 bak kwark (misschien te mixen met gainer?)
- 4 plakken ontbijtkoek
- Avondmaal: Wat de pot schaft..
- Nog wat tussendoortjes..

Ik probeer iig 5 keer per dag te eten..
Ontbijt (tussen 6/8 uur) 10 uur, 14 uur, 18 uur en 23 uur..
 
je kan het wel mixen maar of het extra nut heeft weet ik zo niet want de meeste wheys bevatten per 30gram ongeveer 21gram proteine en Gainers ongeveer 30 tot 45 per 85gram (ongeveer uit me hoofd zo). Maar als je echt wilt gainen moet je je toch wel aan de voorschriften houden hooguit een schepje afwijken anders krijg je niet het resultaat dat ze je kunnen geven.

als ik jou was zou ik tussen 10uur en 14uur dus rond 12uur een Gainer nemen en 1 voor of na de training.

Kwark kan je mengen met je gainer of wat ook lekker is met fruit zoals appel,ananas (uit blik in eigen nat) dat soort vruchten dan smaakt je kwark een heel stuk lekkerder oppeens.

En gooi gewoon wat extra kip/eieren(zonder eigeel)/tonijn en andere vette vis er tussen dan heb je een goed begin voor een bulk schema.
 
Back
Naar boven