MuscleMeat

Dikkere onderarmen/polsen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KlaasjeNL

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 jul 2007
Berichten
15
Waardering
0
Ik ben nu enige tijd aan het trainen en merk dat alles wel aardig groeit, maar ik irriteer me er dood aan dat ik vooral met m'n onderarmen geen progressie boek. Is dit simpelweg genetisch bepaald en moet ik me er maar bij neerleggen dat ik dunne polsjes heb of is er wel degelijk een oefening om dikkere onderarmen te krijgen?
 
Ik heb zelf ook dunne onderarmen polsen gehad. Ik heb nu nog steeds kinderpolsjes (omvang bot), maar mijn onderarmen zijn verdomd aardig gaan groeien terwijl ze eerst skinny as hell waren.

Botomvang kun je niet veranderen, spieromvang wel. Bij mij heeft deadlifts voor een groei van de onderarmen gezorgd. Gripoefeningen willen ook wel eens helpen.
 
Hebben wristcurls dan bijv. enige zin? Of groeien de onderarmen gewoon mee met de rest van je armen wanneer je dus bijv. deadlifst etc. doet? En moet ik m'n polsen maar gewoon opgeven?
 
BBReverseCurl.gif

BBReverse Curl

DBHammerCurl.gif

the good old hammer curl

DBWristCurl.gif

wrist curl

DBReverseWristCurl.gif

reverse wrist curl

succes met popey onderarmen maken!
 
In de pols zitten geen spieren, alleen pezen en vezels waardoor je ze moeilijk kan trainen. Voor de onderarmen wristcurls doen, als je ze lang genoeg traint zal je wel (langzaamaan) resultaat zien :)

Succes
 
Hebben wristcurls dan bijv. enige zin? Of groeien de onderarmen gewoon mee met de rest van je armen wanneer je dus bijv. deadlifst etc. doet? En moet ik m'n polsen maar gewoon opgeven?

je polsen hebben geen groeipotentieel omdat er geen spieren inzitten, voor de dikte van je polsen worden bepaalt door de dikte van je botten. je onderarmen worden meegetraind in compounds als bijvoorbeeld de deadlift en zware curls. Voor sommige onder ons is dit genoeg, jammer genoegf voor mij en een hoop andere niet vandaar dat ik er zo'n fancy wrist curl ingooi :D (gooi hem in je biceps-rug of biceps-borst dag)
 
Ik zelf heb een pols net zo als die van me zusje van 13 jaartjes.
Maar me onderarm ... Damn een bonk biefstuk :D

wrist curls en reverse wrist curls sets van 4 met 12-15 reps en branden dat ze doen. ;)Overigens met Rugtraining werkt de onderarm ook flink mee.

Succes. Ze gaan groeien !
 
Wrist curls doen pijn aan mijn polsen
 
ik heb ook ectopolsjes:(
 
reverse curl en wrist curl of deze is mss nog het beste ,standing forearm flexion extension,is een oefening die Franco himself heeft uitgevonden ,die voel je wel ze :D
 
Laatst bewerkt:
reverse curl en wrist curl of deze is mss nog het beste ,hyper zxtensions ,is een oefening die Franco himself heeft uitgevonden ,die voel je wel ze :D

Wat houdt dat in dan??
 
Ik heb een dikke stok gekocht, in drieen gezaagd en in het midden van alle drie een gat doorheen geboord.
Daarna een goed koord en doorheen, knoop bij de stok en onder drie oplopende gewichten, en dan maar opdraaien.
Proberen, goed voor de pols en onderarmen.
Eventueel, kan ik een foto nemen ervan.
 
Wrist curls doen pijn aan mijn polsen

Daar had ik toen ik er één jaar geleden mee begon ook last van.
Begin daarom met licht gewicht en reps van 18-20. Doe anders dumbbell wristcurls i.p.v. met de barbell. Door gebruik van een losse dumbbell heeft de pols meer bewegingsvrijheid wat daardoor meer comfort geeft.
 
standing forearm flexion extension: ga rechtop staan met in iedere hand een dumbbell.Laat je armen langs je lichaam hangen met je handpalmen naar elkaar toe gedraaaid.Beweeg nu je handen naar binnen en naar buiten,rondraaien dus.

ik kan er helaas geen filmpje van vinden
 
je moet wel oppassen dat als je wristcurls erbij gaat doen dat je onderarmen niet overbelast raken. indirect gebruik je ze toch bij meerdere oefeninge.
 
Hoe zit het eigenlijk met het herstelvermogen van onderarmen,zou je die al om de 2 dagen mogen trainen ?
 
Back
Naar boven