Fitness Seller

Dilemma...kraken gewrichten

Bezoekers in dit topic

Vluggerobbie

Novice
Lid geworden
4 mei 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
96kg
Vetpercentage
12%
Goeiedag mensen

Ik ben robbie en ik heb zojuist maar de stap genomen om toch even op onderzoek te gaan want ik kom er zelf niet uit...

Ongeveer 3/4 maanden geleden kreeg ik in mijn linkerbeen een knak als ik mijn been omhoog tilde... ik ben sinds dien zwaar achteruit gegaan en het verpesten echt bijna alles... ik deed legpress 350kg400kg 12/15 keer en nu durf ik het niet eens meer te proberen... ik heb het wel geprobeerd maar de knak blijft.
Ik heb dus fysio gehad en die kwam met het verhaal dat ik korte spieren had.. wat best bijzonder is want de knak is precies op dezelfde plek... maargoed
ik heb dus heel mijn schema aangepast en train nu als een dame netjes mijn beentjes.. wat alsnog best klote aanvoelt maargoed...
ik heb nu dus even een pauze genomen ik sta nu al 6 weken stil
Dus nu het volgende dus...
ik die 6 weken dat ik stil gestaan hebt dacht ik bij mezelf misschien krijgt me lichaam zo wat rust en maybe hersteld de boel zich wel...
Wat gebeurd er dus... in die 6 weken rust begint ALLES te knakken...
Me schouders kraken en schuiven lijkt net zand wat erin zit... knakken die je gewoon 6x achter elkaar hoort terwijl je stuurt...
Me polsen als ik ze te ver naar beneden doet en dan waar normaal een dikke knak..
Me knieën ook ineens
Maar vooral me schouders en dat irrieteerd me mateloos.
ik zit in me rust periode en alles verslechterd alleen maar heb ik het idee..
ik zit al aan de glucosamine cal/mag en multivit
Daarbij eet ik heel gevarieerd
Waar is het mis gegaan? ik gebruik om de 6 weken een ander schema en de eerste 2 weken loopt iemand met me mee die het uitlegd... dus fout doen zit er niet in want er lopen constant mensen rond die opletten
De dokter zegt leer ermee leven... dat kan ik niet... kan ik nog door sporten zo en wordt het niet erger?

Ik zit in z'n erge dilemma ik ben altijd dik geweest en wou er eindelijk eens vanaf zijn... ik was goed op weg en nu dit.... ik heb toen ik 14 was zweepslag gehad in me kuit waardoor ik acuut moest stoppen met sporten... 8 jaar later weer proberen omdat ik er gewoon wat netter uit wil zien gebeurd er weer dit... hoe kan ik normaal sporten als alles knakt ik wordt er gek van
Hoe kan dit? Waarom krijg je dit pas in je rust als je echt niks doet? ik ging wel echt super hard en snel en ik groeide als een gek dat betekend toch niet dat heel de boel gelijk verziekt is...

Jongens wat kan ik hier mee en wat zijn jullie ervaringen hiermee me armen zijn me alles..die heb ik nog voor de rest van me leven nodig. ik dacht dat sporten goed voor me was... helaas verkeerd gedacht
 
Ten eerste: leer alsjeblieft eens Nederlands, wat taalfouten hier en daar is niet erg maar dit gaat wel heel ver, tering.

Ten tweede: als het knakken/kraken geen pijn doet is dit niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Je kunt eens sleeves/wraps proberen rondom je gewrichten, deze kun je vast wel ergens kopen bij de boardsponsors hier (Fitness Seller ss misschien?).
 
Knakken ga je niet dood van als het geen pijn doet. Maar WTF is beentjes trainen als een dame nou weer? En waarom wissel je elke 6 weken van schema? Waarom ben je eigenlijk 400 kg aan het legpressen, doe je geen squats?

Ik zou eerst eens een fatsoenlijk schema gaan volgen in plaats van zo'n maf schema van de sportschool, die zijn meestal gewoon bagger.
 
Heb je ook pijn of ben je gewoon geïrriteerd van de knakgeluidjes:gek:??
 
Ik zou even een andere fysio zoeken. Kraken door korte spier?? Ik heb zelf ook wat korte spieren in mijn benen maar daar gaan je knieën niet van kraken.
Ik heb t ook in me schouder. Dry needling helpt wel redelijk tegen knakken/pijn


Verder las ik dat het voelt of er zand in je gewrichten zit?
Dit is volgens mij niet al te best.
Heb zelf ook last krakende spieren/gewrichten. mijn fysio vroeg ook of het voelde als zand. Als dit zo is kan t volgens mij kapot kraakbeen zijn.

Ik zou eerst even een andere fysio raadplegen. Heb er zelf ook al een paar versleten haha.
 
Ik gok op een gevalletje van shit form en teveel gewicht op alles.
 
Back
Naar boven