AndroidHealthClinic

Dilemma: kuren of compleet vergeten...advies ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

down

Novice
Lid geworden
3 jun 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
16%



Allen,

Ik volg het forum eigenlijk met ups and downs al jaren om kennis op te doen, en ervaringen van
anderen te lezen, maar toch zou ik graag wat info en meningen van jullie willen hebben, aangezien ik met een Dilemma zit.

Ik ben zelf slank gebouwd met smalle gewrichten, langer spieren, en daarbij helaas genetisch ook nog weinig aanleg voor spieropbouw en een wat hoger vetpercentage dan gebruikelijk. Zeker niet vet of dik of wat dank ook, maar wel altijd aanleg voor vet, ook op mijn buik. Hoeveel cardio ik ook doe, of hoe streng het dieet ook (of in het verleden, hoeveel feesten dan ook J), gewicht verlies ik, bouw wordt steeds smaller, maar wat vet blijft, wasbordje is voor mij onhaalbaar.

12 jaar geleden enkele kuren gedaan, wellicht te jong en ietswat verkeerde levensstijl, waardoor de resultaten ook niet denderend waren. D-bol only (compleet ruk) lTest only 500/wk en een keer Test 500wk /Deca 400 wk, ik kwam wel goed aan, ik denk met beide inject kuren in totaal zo`n 15 Kg behouden.
Achteraf denk ik, met name door eigen niet al te gespierde lichaamsbouw, veel aromatisering, waardoor best veel vocht en vet gains. Bijwerkingen had ik overigens niet. Vervolgens een tijdje daarna een zwaar ongeluk gehad, waardoor ik ook na diverse keren oppakken niet meer in staat was om weer voluit te sporten.

Echt fucked up, maar goed life goes on, en ik heb me op andere zaken gericht.

Nu inmiddels 34 jaar (1.82m) en 2 jaar geleden, het sporten weer opgepakt, 3-4 in de week serieus trainen, 2 spiergroepen per dag. Eetpatroon ook weer aangepast en veel rust.

Helaas geen goede vooruitgang zoals normaal natural zou moeten / kunnen. Ik blijf gewoon een slechte aanleg houden. Ook ben ik zeer zeker niet alleen maar spier aangekomen maar toch stiekem ook weer best wat vet, uiteraard met name op mijn buik, niet zeer veel maar toch storend.


Graag jullie mening omtrent het volgende:

Inmiddels weet ik dus, dat natural gainen bij mij totaal niet opschiet, en ondanks de juiste voeding en training niet het juiste resultaat oplevert., Ik zit te denken om toch nog een keer een laatste start maken met kuurtje, maar dan met andere inzichten dan ik 12 jaar geleden had.

M`n raad overal af om met een te hoog vetpercentage te kuren, maar goed, gezien mijn bouw heeft het weinig nut om nog meer gewicht te verliezen, wat vet blijft bij mij altijd, ook alleen mager.
Ik heb middelen als Winstrol en Test prop overwogen, om toch wat harde kilo`s aan te komen, maar doe dit toch maar niet, omdat het veelal voor cutten wordt toegepast, en de gains minimaal zijn. (althans verschild per persoon).

Verder heb ik destijds van de Test en Deca geen bijwerkingen gehad, geen haaruitval etc.
Winstrol staat wel bekend om zijn haaruitval, dus daar wil ik liever niet aan.

Ik zit te denken om toch nog een keer een 8-10 weken kuur Test E van 500 mg/wk te doen met daarnaast vanaf week 4 proviron 25 mg per dag om vocht en aanzet van vet te minimaliseren.
Dan maar wat mindere gains en geen 8-10 Kg in 8 weken, maar liever 4 Kg goede spiermassa

Uiteraard nakuur met chlomid en pregnyl en nolvadex bij de hand voor gyno
Voeding met weinig tot geen zouten en enkel goede Koolhydraten.
Hopelijk zo minder vocht en vet gains.

Als kickstart wil ik eigenlijk niet aan de D-boll, gezien de waterretentie.
Test Prop EOD erbij zetten in het begin, is veel injecteren, wellicht zijn er andere opties…massa aankomen en wat vet kwijt raken ?

Wat betreft mijn voeding, je leest overal op het forum dat mensen in een kuur wel 3000 Kcal per dag 4000 Kcal per dag binnenkrijgen. Dit zal voor mij niet werken, ga ik zoveel meer eten, kom ik wel aan, maar gezien mijn genen, ook al snel vet.

Ik weet dat mijn dagelijkse onderhoudsbehoefte niet hoog is, namelijk slechts zo`n 2200 Kcal per dag. Op dagen dat ik sport uiteraard iets meer, normaal gesproken eet ik dus iets daarboven.

Tijdens een kuur lijkt mij + 500 Kcal voldoende voor mijn bouw om normaal aan te komen zonder te veel vet gains. Verhouding Eiw/Kh/ Vet 50/40/10

Of is dit toch te weinig ?
Wellicht de verhoudingen gezien mijn genen anders inrichten ?

Hoe nu verder… ??
Goede vraag.

1) Of het ideaal plaatje uit mijn hoofd zetten en blijven sporten, omdat ik het ook als ontspanning
ervaar…ben ook geen 20 meer J

2) Of toch een “lichte”kuur proberen, met het liefst mij bekende middelen, en dit keer trachten de
massa lean aan te zetten d.m.v. bepaalde aanpassingen in voeding etc.

Tips suggesties ?
Wellicht mensen met hetzelfde probleem (in het verleden?)

Greetz
 
Meer eten als je niet aankomt.

Zou niet kuren op 16% ook.
 
gaat 'm niet worden zo.
 
Ik denk dat het voor niemand onhaalbaar is om een sixpack te krijgen. Vet krijg je door teveel te eten, genen hebben daar een rol in. Maar als je je dieet en training goed op je lichaam aanpast, kan je behalen wat iedereen kan. Ik zou eerst deze dingen op orde krijgen. Blijkbaar is dat je nooit echt gelukt, om wat voor reden dan ook. Misschien zou een coach je op de goede weg kunnen helpen qua begeleiding. Hoeft niet al te duur te zijn. Loop niet naar elke fitnessinstructeur toe op de sportschool, tenzij je echt weet dat hij of zij er veel verstand van heeft. Op internet kan je ook genoeg info vinden over coaches hier in NL. Over het kuren, ik zou er mee wachten tot alles op orde is qua voeding en training. 16% alleen door genen is klinklare onzin.
 
Compleet vergeeten.

---------- Toegevoegd om 21:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

Je hebt zoveel excusses voor alles dat 2 keer in de week hardloopen denk meer wat voor jou is.
 
Vetpercentage 16% is zo verkeerd toch niet voor een 30 plusser? Ik zit zelf momenteel dankzij m'n buikje zelfs nog hoger en op wat buikvet na valt er maar weinig te verbranden hier. Ik lees erg vaak dat je pas moet kuren wanneer je ruim onder de 15 en zelfs nog beter rond de 10% zit maar dat is voor een 30 plusser en zeker voor een 40 plusser echt niet gezond meer te noemen.

Het is niet dat iedereen die graag wil kuren omdat op de natuurlijke manier weinig meer te halen valt meteen voor mr. Olympia wil gaan.
 
bij twijfel niet doen, je moet vastberaden zijn en er 100% achterstaan vind ik
 
Vetpercentage 16% is zo verkeerd toch niet voor een 30 plusser? Ik zit zelf momenteel dankzij m'n buikje zelfs nog hoger en op wat buikvet na valt er maar weinig te verbranden hier. Ik lees erg vaak dat je pas moet kuren wanneer je ruim onder de 15 en zelfs nog beter rond de 10% zit maar dat is voor een 30 plusser en zeker voor een 40 plusser echt niet gezond meer te noemen.

Het is niet dat iedereen die graag wil kuren omdat op de natuurlijke manier weinig meer te halen valt meteen voor mr. Olympia wil gaan.

10/12 % is voor een 30 of 40 plusser gewoon gezond hoor.
 
Allen,

Dank voor jullie reacties.

Wel jammer dat er gelijk ook weer verwijtende uitspraken worden gedaan, terwijl je enkel om objectief advies vraagt...

@ JSFIT: 16% alleen door genen is klinklare onzin.

Dat hoor je mij ook niet zeggen...dan heb je het verhaal niet begrepen.
Dit is mijn natuurlijke bouw die ik heel mijn leven al heb vanaf kinds af aan.
Dus geen ripped op gespierde look van nature.

Tuurlijk is 4-5% vet eraf geen probleem, even streng dieeten, cardio erbij geen probleem.
Wat wel een probleem is dan, omdat ik van nature weinig spiermassa heb, er geen klote overblijft en ik eruit zie als een of andere junk, met alsnog buikvet en daar heb ik ook geen trek in.

@ Hymir: Het gaat niet om excuses, het gaar erom, dat ik een weloverwogen besluit neem, of ik mijn doelen uberhaupt nog zal kunnen behalen, voordat ik weer shit in mezelf injecteer, met uiteindelijk niet het gewenste resultaat.
Wat ik heb omschreven zijn mijn ervaringen die ik tot nu toe heb opgedaan... helaas heeft niet iedereen het geluk dat ze redelijk gespierd zijn van zichzelf met weinig vet, zoals een normaal mannelijk lichaam eigenlijk zou moeten zijn.

@Badfella: Zo is het inderdaad maar net. Mijn streven is geen Rambo fysiek of whatever, maar gewoon een wat beter gebouwd gespierd lichaam, met of zonder subs. that`s all.
 
Zou toch die 4-5 % verder cutten.

Vervolgens als je dan een kuur pakt, pak je die verloren spiermassa zo weer terug!
 
2200 is wel weinig. Hoe zwaar ben je en hoe lang? tuurlijk spelen genetisch een rol voor je opbouw van spieren en het verbranden van vet. Heb je overwogen op misschien naar een coach te gaan om die advies te vragen op het gebied van spiermassa aankomen. Die balanseert je voeding en optimaliseert je trainig. In mijn ogen wat je schrijft geef je de schuld aan je lichaam terwijl 95% van de mensen gewoon spieren kunnen aankomen en vet kunnen verliezen. Bij sommige gaat het wat moeilijk, maar het is niet onmogelijk.

Zelfde geldt die mensen voor obese ( dat programma) eerst zeggen het gaat me nooit lukken en zo ben ik. Ineens met behulp lukt het hun wel. In mijn opinie zijn veel mensen lui en geven de schuld naar iets om hun goed te voelen. Dat wil niet zeggen dat jij dat doet. Als jij iets wilt bereiken in je leven op sport, werk of andere dingen dan moet je daar voor knokken en is het niet altijd makkelijk. Vallen en opstaan en doorgaan!
 
Wat ik heb omschreven zijn mijn ervaringen die ik tot nu toe heb opgedaan... helaas heeft niet iedereen het geluk dat ze redelijk gespierd zijn van zichzelf met weinig vet, zoals een normaal mannelijk lichaam eigenlijk zou moeten zijn.

Een normaal mannelijk lichaam is voor mij hoe de doorsnee man gebouwd is en laten we eerlijk zijn: de meeste 30 + hebben alles behalve een sixpack.

Ik ben zelf ook bezig met het streven naar een lichaam die sterker/mooier is dan het lichaam die veel van mijn leeftijdsgenoten hebben. AAS kunnen daarbij een hulp zijn (ik plan mijn eerste kuur eind dit jaar). Op deze moment vind ik mijn lichaam ook al in een betere vorm dan veel van mijn leeftijdsgenoten (die doen natuurlijk geen krachttraining zoals ik) en met AAS hoop ik gewoon nog (sneller) een stap voorwaarts te zetten.

Zoals hier al een aantal keer is gezegd: ga pas terug kuren als je 100% overtuigd bent en probeer je vet% zeker niet hoger dan 15% te hebben bij aanvang van je kuur. Ga dan niet als een gek 1000kcal boven onderhoud eten maar bouw het geleidelijk op zodat je geleidelijk aankomt.

Als ik je verhaal lees dan kom je me heel onzeker over en ik zou dan echt niet aan de AAS gaan want als je tijdens je kuur een tegenslag hebt (bepaalde bijwerkingen, vb: acne) dan zakt de moed je misschien heel snel in de schoenen.


Veel succes!
 
Inderdaad wellicht de beste optie, om eens met een coach / adviseur te praten, om een plan op te stellen, met alles juist op elkaar afgestemd, en maar weer te beginnen met stap 1.

Discipline is zeker aanwezig, daar schort het niet aan...maar helaas gaat er toch ergens iets fout.

Heb is rondgekeken op internet, je hebt met name veel online coaches...onder het motto "persoonlijke begeleiding"....dit lijkt me niet echt het meeste ideale.

Wellicht bij de sportschool...ze geven wel voedingsadviezen, doen vetmetingen, en strooien met algemene trainingsschema`s. "one size fits all" princiepe.
Hier ben ik bang dat ik ook niet veel wijzer wordt.

(Nee zit niet bij een basic fit of fit for free sportschool of zoiets)

Weet iemand wellicht iets in de buurt Rotterdam, Ridderkerk, Drechtsteden, waar je voor serieuze adviezen / begeleiding terecht kunt ?

Groet
 
Back
Naar boven