MuscleMeat

Dilemma voeding

Bezoekers in dit topic

Nickfit

Novice
Lid geworden
26 jul 2014
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
82kg
Ik ben van plan weer fanatiek en consistent te gaat trainen. In het verleden veel getraind, zowel fitness als vechtsporten, helaas is er het afgelopen jaar weinig van gekomen.

Ik wil een ub/lb (van Dyna, bodynet) schema gaan volgen om gains te maken. Na veel lezen over de verschillen tussen cutten, bulken en op onderhoud eten zit ik nog steeds met een dilemma, waar moet ik mee beginnen?

Persoonlijk ben ik ''bang'' dat het bulken voor te veel vet gaat zorgen aangezien ik al 4 kg ben aangekomen afgelopen jaar. Daarnaast zullen de gains in het begin wel komen. Zou het handiger zijn om op onderhoud te eten in mijn geval?

Mijn stats:

Leeftijd: 24 jaar
Gewicht: 79 kg (voorheen altijd 75kg geweest)
Lengte: 1,92
Vetpercentage: 15-16% (schatting volgens website)
4 x trainen per week

Doel: massa/kracht en er lean uit komen te zien, ben op dit moment vrij lang en dun, op een klein buikje na nu dan..

Bij een bulk zal ik rond de 3000 kcal moeten zitten in de cut 2500 kcal. Bij onderhoud op ong 2700 kcal.

Alvast enorm bedankt!
 
Gewoon lekker bulken, je bent echt niet ineens binnen een paar weken dik.
 
Lekker bulken inderdaad. Veel eten en gains maken!
 
lekker bulken tot 20% en dan cutten.
met zo een lengete en zo een laag gewicht zal het niet wenselijk zijn om nu al te cutten.
begin eerst met spieren te kweken want hoe meer spieren je gaat hebben hoe makkelijker het later gaat zijn om te cutten!
 
Oke mannen gaan we doen, bedankt!
 
Back
Naar boven