MuscleMeat

Dilemma (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Hey bro's,

Graag even jullie visie op de volgende situatie:

Je werkt parttime bij een softwarebedrijf. Erg relaxed en flexibel werk en derhalve zeer goed te combineren met je universitaire studie.
Nadat je daar 2 jaar gewerkt hebt gaat je chef (een van de managers) weg en omdat jij al een tijdje lid van het team bent wordt jou gevraagd of je hem evt zou willen opvolgen. Daar staat dan wel tegenover dat je je studie per direct moet beëindigen omdat het een fulltime baan betreft. Het gaat om een management functie waarbij je veel tijd achter de computer spendeert en begint met een salaris van €4000,- netto per maand.

Wat zou je doen?
 
Ik zou niet kortzichtig zijn, ik zou goed kijken of er nog meer doorgroeimogelijkheden zijn en wat het evt nog meer zou kunnen opleveren aan loon.
Als je universitaire studie op lange termijn meer gaat opleveren zou ik dit doen.

Aan de andere kant moet je niet alles op geld afschuiven vind ik en ook goed kijken wat JIJ leuk vind..
 
Meteen doen,man!!

Wie geeft je de zekerheid dat je ergens anders ooit 4000 p maand gaat verdienen?

Zorg v zekerheid qua contract en gaan met die banaan!!
 
Thats right testo.... zo had ik het nog niet bekeken....
 
wat voor opleiding doe je?hoeveel jaar duurt je opleiding nog? wat is het verwachtte salaris als je klaar bent met je studie?
 
Thanks,Jay.

Probleem in deze tijd is namelijk dat je een fantastische opleiding genoten kan hebben maar het biedt geen zekerheid meer helaas.

Een vast contract wel en 4000 euro p maand helemaal!!!
 
Je moet je afvragen hoeveel meerwaarde die opleiding van je heeft itt je beëindigde opleiding. Waarschijnlijk ga je daar niet zo heel veel meer mee verdienen dan dat je nu kunt met je diploma. Ik zou die kans van 4000 euro netto zeker niet laten schieten.
 
Je moet kijken wat je met je leven wil, daar moet je je beslissing op baseren.

Je hebt niet gezegd wat je studie is maar stel dat het een hele andere richting is. Die richting heb je gekozen omdat die je leuk lijkt.
Als je met die studie stopt is de kans misschien klein dat je ooit in die richting een baan krijgt. Je moet beslissen of die 4000 Fleuris dat waard zijn.

Het gaat erom dat je lol in je werk hebt en geld komt pas op de tweede plaats.
 
4K per maand pak je misschien ook na je studie, maar dan moet je wel weer jezelf bewijzen. 4K is hoog, als je ergens binnenkomt kom je daar in ieder geval nooit aan. Zou het gelijk doen, ook al moet je wel zeker weten dat het bedrijf continuiteit kan waarborgen.
 
EricR zei:
4K per maand pak je misschien ook na je studie, maar dan moet je wel weer jezelf bewijzen. 4K is hoog, als je ergens binnenkomt kom je daar in ieder geval nooit aan. Zou het gelijk doen, ook al moet je wel zeker weten dat het bedrijf continuiteit kan waarborgen.

Daar heb ik niks aan toe te voegen. :thumbs:
 
er bestaat nog altijd herscholing
 
Thanks voor alle reacties.

Ik ben 23 jaar en m'n opleiding (Technische Informatica, TU Delft) duurt nog ongeveer 3 jaar. Waarschijnlijk ga ik NEE zeggen omdat de functie mij niet echt bevalt (je zit echt maar dan ook écht de gehele dag achter een computer) en ik plannen had (heb) om na m'n studie naar het buitenland te gaan.

Toch blijft het moeilijk...
 
Ik zou 't ook niet doen hoe aantrekkelijk het ook klinkt. Met een goede studie kan je meer verdienen. En diploma's zijn toch belangrijk in 't leven:)
 
je kunt je studie niet tijdelijk stopzetten? zoniet, zou ik het niet doen omdat je zegt dat het je niet echt bevalt. Dat is op de termijn echt belangrijker dan dat geld dat je pakt. Saai achter een bureau zitten kan later altijd nog, nu idd naar het buiteland...veel geiler.
 
€4000,- netto per maand?????????

METEEN DOEN. Die studie maak je later maar een keer af, of voor mijn part begin je overnieuw. Laat wel even vastleggen dat je bijv. minimaal een jaar lang doorbetaald wil worden mochten ze je ontslaan..
 
Het is een keuze die je zelf moet maken, maar ik zou er niet op hopen dat je - zoals sommigen suggereren - meer kan verdienen als je verder studeert. Het gaat over 4000 euro he.

Ik snap trouwens niet dat een manager hele dagen alleen maar achter de computer zitten. Het is eigenlijk een keuze maken tussen een carriere (met alle nadelen die eraan vastzitten) en iets wat je echt graag doet.
 
Laatst bewerkt:
TongPo zei:
Thanks voor alle reacties.

Ik ben 23 jaar en m'n opleiding (Technische Informatica, TU Delft) duurt nog ongeveer 3 jaar. Waarschijnlijk ga ik NEE zeggen omdat de functie mij niet echt bevalt (je zit echt maar dan ook écht de gehele dag achter een computer) en ik plannen had (heb) om na m'n studie naar het buitenland te gaan.

Toch blijft het moeilijk...

Of drie jaar werken, sparen en dan alsnog naar het buitenland. ;) Maar goed, je moet ook niet elke dag met tegenzin naar je werk, want dat is het ook niet waard.
 
hangt er natuurlijk ook een btje vanaf wat voor je leven je momenteel leidt he. Als je jezelf al echt klaar voelt voor een vaste fulltime baan en je hebt het studentenleven wel een btje gezien tsja...
 
Stoppen ---> poos werken ---> weer verder met studie?

Das een hele harde klap in je gezicht.... ben je niet meer gewend om te leren echt waar niet... Mijn broer is nu pas sinds januari niet meer naar school geweest omdat hij de opleiding niet leuk vond en heeft nu werk maar gaat in augustus weer werken en die heeft er NU AL afschuwelijk veel tegenzin in.... moet je nagaan na 1 of 2 jaar.....

Ik weet niet het is allemaal heel dubbel... klinkt allebei wel aantrekkelijk...
 
Met 2K kan je al prima leven. Moet je eens zien hoeveel je kan sparen binnen 2 jaar, meer dan 40K die je zo kan gebruiken voor een uitstap naar het buitenland. 2 jaar opofferen aan studie of aan werk met daarbij een goed inkomen. Ik zou het wel weten.

Psycho B zegt dat je met een goede studie meer kan verdienen. Wil dan wel weten waar, een kleine 80K bruto pak je niet zomaar. Dat is alleen weggelegd voor het hoger management. Posities waar je meestal alleen voor in aanmerking komt na jaren werkervaring in vergelijkbare functies.
 
Back
Naar boven