AndroidHealthClinic

Dilemma

Bezoekers in dit topic

werk een paar jaar, spaar genoeg en vertrek naar thailand of zo en open daar een bedrijfje of zo :thumbs:
 
Ik zou je studie afmaken. Een diploma heb je voor altijd - die baan is tijdelijk (misschien wel jaren, maar tijdelijk). Het staat ook een beetje k*t op je CV als je een Universitaire opleiding niet af hebt gemaakt. Veel bedrijven letten daar op bij het aannemen van iemand. Dan kun je wel uitleggen dat je destijds een gouden kans hebt gekregen, maar of dat daar altijd begrip voor is?

Maar als je voor zekerheid gaat, zou ik het doen. Je zit dan zowieso voor een flinke tijd geramd.
 
EricR zei:
Psycho B zegt dat je met een goede studie meer kan verdienen. Wil dan wel weten waar, een kleine 80K bruto pak je niet zomaar. Dat is alleen weggelegd voor het hoger management. Posities waar je meestal alleen voor in aanmerking komt na jaren werkervaring in vergelijkbare functies.
~

Helemaal mee eens!!

Je pakt nergens zomaar 4000 euro!!

Je moet jezelf afvragen wat belangrijk is in je leven....

Voor mij staat er 1 ding in het leven toch echt bovenaan....GELD!!

Enne.....elke baan gaat vervelen na verloop van tijd want het blijft WERK! ;)

Ik zou dus meteen voor zekerheid kiezen.
 
huckfinn zei:
Ik zou je studie afmaken. Een diploma heb je voor altijd - die baan is tijdelijk.

Wie zegt dat die baan maar tijdelijk is?

En wat kan je met een diploma nog tegenwoordig?

Dan ben je over 3 jaar straks misschien een kneus met een superdiploma maar zonder geld.....doe mij maar een pak geld dan....
 
over 3 jaar trekt de economie al wel weer aan hoor.
plus nog een jaartje buitenland.

luister maar niet naar testo. de dikkerd.
 
Hehehe,je bent jaloers op mn portemonnee,he? ;)

En dan over een paar jaar wel ineens je zakken vullen,linkse rakker!! :D
 
Ik weet niet of een diploma veel meer waard is dan een ervaring als manager. Het zou me verbazen moest een eventuele latere werkgever afknappen op het feit dat je voor die positie gekozen zou hebben. En als je toch zoveel verdient koop je toch een diploma :D .
 
4000 gaat ie nergens meer zomaar verdienen....aanpakken die handel,bro!!
 
Raistlin zei:
Ik weet niet of een diploma veel meer waard is dan een ervaring als manager. Het zou me verbazen moest een eventuele latere werkgever afknappen op het feit dat je voor die positie gekozen zou hebben. En als je toch zoveel verdient koop je toch een diploma :D .

Je hebt ook nog lui MET een diploma EN werkervaring. Die lopen je er dan uit.
 
Op dat niveau draait het om competenties, tuurlijk gaan die vaak samen met een diploma maar als je die hebt zonder diploma wordt dat ook wel naar waarde geschat.

Maar waarschijnlijk zijn we hier nu voor niets aan het lullen, ik denk dat de beslissing al gevallen is :D .
 
En anders wil ik bij deze een open sollicitatie doen voor die job :D Buitenkansjes zijn er om gegrepen te worden, dus TongPo pak die kans.
 
Ik kan het me eigenlijk niet echt voorstellen. Ten eerste praten bedrijven altijd over BRUTO salarissen. Ten tweede is het gewoon ongelooflijk veel geld..
 
Wat nou als ze na 2 jaar zeggen dat je weg kan gaan, dan ga je solliciteren ergens anders. ''CV''? ''Ja maar universiteit heb ik niet afgemaakt helaas''', ''sorry dan kunnen wij U niet verder helpen''

Ik zou nooit een baan van 4000,- per maand zonder meer aannemen, maak eerst je studie maar af en zoek daarna een baan met voldoende doorgroei mogelijk heden, waardoor je uiteindelijk het dubbele verdient, want dat kan makkelijk met een universitaire opleiding.
 
Het is verschrikkelijk intensief om in deeltijd te studeren. Op een ander forum heeft hehoi (miss wel bekend aan iemand) een studie econometrie met haar baan gecombineerd en het is haar gelukt, maar vast ook omdat ze de huidige baan alleen kreeg met het oog op de bul.
Na een aantal jaren weer opnieuw beginnen met studeren is ook enorm zwaar. Ik heb iig zelf zoveel studiejaren erop zitten (HBO, WO, post-HBO/WO) dat ik geen trek meer heb in nog een studie. Anderzijds blijf je je hele leven studeren. Hoe dan ook: die bul telt zeer zwaar mee. Echter, zodra je werkervaring hebt, begint die werkervaring zwaarder te tellen.
Alleen: dan zit je 'geramder' in een bepaald soort baan dan met een bul als je me kan volgen.

Als je nu zegt dat je die baan niet 100% leuk vindt en zelfs niet eens 70% dan zou ik niet ja zeggen. Ja het is een bom geld, maar liever een minder goed betaalde baan die echt leuk is, dan een vet betaalde baan die niet leuk is.

Espi
 
S0m30n3 zei:
Wat nou als ze na 2 jaar zeggen dat je weg kan gaan, dan ga je solliciteren ergens anders. ''CV''? ''Ja maar universiteit heb ik niet afgemaakt helaas''', ''sorry dan kunnen wij U niet verder helpen''

Ik zou nooit een baan van 4000,- per maand zonder meer aannemen, maak eerst je studie maar af en zoek daarna een baan met voldoende doorgroei mogelijk heden, waardoor je uiteindelijk het dubbele verdient, want dat kan makkelijk met een universitaire opleiding.
Dat kan makkelijk met een universitaire opleiding? Misschien als je ergens directeur wordt, maar dan wel bij een groot bedrijf. Het dubbele zou 8K netto zijn, dan praat je dus over zo'n 180K bruto per jaar. Dat is alleen weggelegd voor de top in het bedrijfsleven. Directie en bestuur meestal.

Om een goed vergelijk te geven, Balkenende pakt zo'n 10K per maand bruto.

Als je klaar bent met een universitaire studie kom je meestal binnen op zo'n 2500 bruto, of je moet daarvoor al je sporen hebben verdiend. Maar de meesten universitair afgestudeerden hebben geen tijd om aan carrierevorming te doen tijdens hun studie.

Dus vergeet die dromen over topsalarissen na je studie, dat is voor bijna niemand weggelegd.
 
Het blijft me verbazen hoe weinig besef sommige mensen hebben over de waarde van geld. Meer dan 4000 euro netto verdienen - als loontrekkende - is inderdaad alleen maar voor hoger middenkader of meer. En geloof me, daar komt je niet zomaar omdat je een diploma hebt. Zelfs niet met een ingenieursdiploma zoals ik. Ok, ik werk momenteel voor de universiteit, dat scheelt een stuk, maar ik kom nog niet aan de helft :D . En ik ben er vrij zeker van dat ik dit (4000 euro) binnen 10 jaar (als ik waarschijnlijk in het bedrijfsleven zit) ook niet zal verdienen. Tenzij we onze droom van een eigen bedrijfje op te richten kunnen waarmaken en de markt veroveren :D .

En het gaat toch zéker over netto he, verbaast mij eigenlijk dat ze geen headhunters bureau ofzo gebruiken voor een dergelijke positie. Of je moet een behoorlijke indruk gemaakt hebben.
 
haha, 4K per maand netto?
Als je een vast contract krijgt, en je verwacht dat het bedrijf niet binnen 2 jaar failliet is dan zou ik het zeker doen. Als je wilt kun je die studie ook in de avond doen, en uitsmeren over 4 jaar.
Maar met 4K netto per maand heb je geen studie meer nodig.
En als er mensen zijn die denken dat ze 4K NETTO verdienen na een studie, dan wil ik je bij deze uit de droom helpen.. 80 000 euro bruto per jaar is echt ontzettend veel.

je zou dan in je eentje een huis kunnen kopen van een miljoen gulden :)
 
Testo zei:
Meteen doen,man!!

Wie geeft je de zekerheid dat je ergens anders ooit 4000 p maand gaat verdienen?

Zorg v zekerheid qua contract en gaan met die banaan!!

mee eens! je kunt je studie altijd weer oppakken. desnoods ga je een paar avonden in de week studeren.
 
studie afmaken.. en dan verder kijken..

stel het je anders voor..je word eruit gegooid en je hebt je studie afgebroken, met wat voor diploma's sta je dan op straat ?

die 4000 euro netto heb je nu... je zit vast aan een vast contract zonder dat je verder kunt kijken wat je nou echt wil...

die studie afmaken dan heb je tijd genoeg om je zelf wat meer te ontplooien, orienteren en heb je nog een hele toekomst MET opleiding, er is meer als NU geld..
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven