Fitness Seller

Dilemma

Bezoekers in dit topic

Capoeirist zei:
studie afmaken.. en dan verder kijken..

stel het je anders voor..je word eruit gegooid en je hebt je studie afgebroken, met wat voor diploma's sta je dan op straat ?

Zo simpel is het niet. Als manager gooien ze je er echt niet zomaar uit en een diploma niet altijd zoveel meer waard dan ervaring. Zo'n goede positie als deze krijg je als relatief jonkie vrijwel nooit zonder diploma en ik kan je verzekeren dat hij in drie jaar bij dat bedrijf meer relevante kennis zal opdoen dan drie jaar op de uni. Na z'n studie komt hij echt nergens zomaar binnen op een positie die zo goed betaald en hem dergelijke verantwoordelijkheden geeft.

Ervaring in een leidinggevende functie is niet zomaar iets. Er lopen genoeg mensen rond die geen diploma hebben en het heel goed doen. Het punt is dat je zonder diploma over het algemeen niet eens de kans krijgt om je te bewijzen. Deze mensen hebben kennelijk zo ontzettend veel vertrouwen in TongPo dat ze hem deze baan aanbieden.

Een diploma is mooi, maar werkervaring in een leidinggevende functie ook. Op deze manier leert hij het wereldje kennen en vergeet niet dat er een enorm verschil is tussen netwerken als stagair en netwerken als dik betaalde manager.
 
Goede post,Axe.

De mensen die denken na hun studie wel ff 4K te gaan verdienen komen van een hele koude kermis thuis hoor...
 
Axestream :

mooi geargumenteerde post inderdaad, heb wel een mening verschil..

waar ik het als eerste WEL mee eens ben , ook wat testo zegt, als je van school komt verdien je niet meteen grof geld, je moet je bewijzen,omhoog klimmen, etc.

Helaas gooien ze personeel wel zo buiten, of het nu managers zijn of niet, het is een geldcultuur, minder omzet en ze gaan zoeken, dat kan je functie kosten, het is een geldmaatschappij, tenzij je bij een bedrijf zit waar ze nog wel om mensen geven ( and i highly doubt that)

Zeker in de IT sector (webrelated) zou ik deze kans niet wagen.

Daarnaast, en dat is geen wantrouwen in de topicstarter, te jong in een hoge functie komen is ook niet alles, het kan super gaan, maar andere kant ook verkeerde kant op.

Ik ben een voorbeeld van zonder diploma's en het heel goed doen. Manager functie gehad, ivm stress toch stap terug gedaan, die paar euro voor het extra gezeik was het mij niet waard. Nu ik verder wil, kom ik wel in de problemen, niet kwa ervaring wel kwa diploma's omdat er nu mensen komen met ervaring EN diploma. Dus leg je het af, wel lullig om dan steeds als 2e te eindigen (en ik weet dat 2e bij 3 tal soli's ook echt de waarheid is)

daarom hoop ik dat topic starter goed nadenkt..
 
Laatst bewerkt:
Wow, wat een replies! Waarvan een aantal zéér nuttig :thumb:

Ik ben er nog niet voor de volle 100% uit maar gelukkig heb ik een weekje bedenktijd. Daarna ga ik voor ruim 3 weken naar Azië.

Thanks voor alle input so far, jullie zijn schatten :D
 
Back
Naar boven