MuscleMeat

Dip (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Armand40

Cool Novice
Lid geworden
21 jul 2016
Berichten
187
Waardering
29
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
9%
na 2 jaar en 3 maand 7x per week naar de gym zit ik ff in een dipje
Pak nu 2 rustdagen per week want ik ga al een flinke tyd niet meer vooruit in kracht
 
ooit gehoord dat je lichaam/spieren ook moet herstellen? 48/72 uur

je bent geen robot die dag in dag uit kan blijven trainen :roflol:
 
Train split
Maandag Borst / triceps
Dinsdag Rug / biceps
Woensdag Schouders/ benen
En dan weer opnieuw En na iedere training 35 minuten loopband
Nu loop ik nog 4 x per week maar


Doe nu
Maandag borst / triceps / lopen
Dinsdag rug / biceps /lopen
Woensdag rust
Donderdag borst / schouders / benen
Vrijdag rug/ biceps / triceps/ lopen
Zaterdag rust
Zondag schouders benen
 
niets mis mee toch. 7 dagen is ook wel veel.
Misschien eens je trainingen veranderen zodat je weer wat progressie kunt maken.
 
voeding?
 
Laatst bewerkt:
Probeer anders een ub/lb schema als je 4x per week naar de gym gaat
 
Ik ga vanaf deze week 5 x per week en probeer dat nieuw schema
Over een tydje wil ik dat ub/Lb wel gaan proberen
 
Wtf 7 dagen per week ,4 of 5 keer is echt de max
 
Kijk in Armand40 zijn post geschiedenis....
Niet om lullig te doen maar er is al vaak verteld dat je te veel traint (en eerst ook te weinig at).

Ik snap dat sporten je echt rust kan geven en dat je niet zonder kan (ik train zelf ook elke dag al drie jaar lang) maar als je dan per sé moet sporten zorg dan dat je niet 7x/week 100% gaat maar pak ook dagen dat je het echt rustig aan doet.

Misschien moet je voor jezelf dus dagen pakken dat je alleen een half uurtje gaat fietsen/hardlopen en verder niks doet.
 
jij hebt je zelf uitgeput man 7 dagen per week trainen snap je dan ook dat je een dip krijgt :o
 
Kijk in Armand40 zijn post geschiedenis....
Niet om lullig te doen maar er is al vaak verteld dat je te veel traint (en eerst ook te weinig at).

Ik snap dat sporten je echt rust kan geven en dat je niet zonder kan (ik train zelf ook elke dag al drie jaar lang) maar als je dan per sé moet sporten zorg dan dat je niet 7x/week 100% gaat maar pak ook dagen dat je het echt rustig aan doet.

Misschien moet je voor jezelf dus dagen pakken dat je alleen een half uurtje gaat fietsen/hardlopen en verder niks doet.
Ik zat ook al te denken... was hij niet al ee naantal keren eerder met deze vraag gekomen?
Te veel willen doen uit angst aan te komen en dus overdreven veel willen (en van jezelf moeten) bewegen....

https://forum.bodybuilding.nl/topics/help.413614/
https://forum.bodybuilding.nl/topics/cardio-spieropbouw.414803/

Armand40
Misschien heb je hier toch wat hulp bij nodig... want zo doorgaan zal echt tegen je gaan werken.
Als je vooruit wil gaan heb je ook echt rust nodig...
Voeding, rust en training zal je toch beter op elkaar af moeten stemmen.

Meer is niet beter. En in jouw geval zal juist minder je meer op gaan leveren.

Succes en sterkte. Je zal t echt zelf moeten doen.
 
Nou jongens eten doe ik heel goed zelfs te veel nu (komt goed)
Ben ook totaal niet meer bang voor aan te komen want ik weeg nu 90 kilo wat ik goed vind
Verder ben ik er inderdaad al een tyd achter dat ik te veel trainde en dat ik mezelf overtraind heb maar dat is niet gek 2 jaar 7x per week voluit gaan
Dus al met al gaat alles goed heb alleen even metaal een dipje maar ook dat komt goed wilde ff een hart onder de riem
 
Goed dat je het zo hebt opgepakt.

Vergeet niet dat een dipje er soms ook bijhoort. Een keertje een break in je training en voeding kan je ook al veel terug geven. Jarenlang aan een strak schema houden kan je soms ook even mentaal in de weg zitten.
Dus misschien even jezelf een break geven en wat rust pakken.. van training en voeding .. en dan daarna weer fris ertegenaan.

De boog kan niet altijd gespannen staan he! :)
 
Train ook al vele jaren dagelijks en ik heb niet het idee dat je je van rustdagen oppeens beter gaat voelen.

Sowieso heb je ups en downs ongeacht wat je doet maar misschien kun je wel trainingen zo aanpakken dat je van sommige juist verfrist voelt.

Heb je per training per oefening ook zwaardere en lichtere dagen gepland of hoe pak je dat aan?
 
Ik ga altyd tot de max zo zwaar mogelijk
 
Ik ga altyd tot de max zo zwaar mogelijk

Hier moet je dan eerst mee stoppen.
Beter pak je 60/70% van je max en maak daar een decent volume mee.
 
Sub-maximaal trainen is koning in mijn ogen. Zeker op groot volume of intensiteit.
Bij dit soort schema's raad ik ook aan om goed de posterior chain actief te houden zelfs bij borst dagen.
Bijvoorbeeld met wat sets facepulls voordat je aan je compound borst begint. Dit om je houding (met name de schouderstand) te bevorderen.
 
Onderstaande afbeelding zegt voor mij meer dan 1000 woorden... Gun je spieren rust! :)

Mocht je er iets meer over willen weten. Dit heet: Supercompensatie

BlogSupercompensatie1.png
 
Back
Naar boven