AndroidHealthClinic

Diploma beveiliger?

Bezoekers in dit topic

Big'r

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 dec 2004
Berichten
1.794
Waardering
19
Het lijkt met interessant om iets in de beveiliging te gaan doen, maar heb nog niet genoeg informatie. Nu kan ik wel wat beveiligingsbedrijven gaan opbellen, maar dan krijg ik waarschijnlijk toch alleen maar reclame voor hun bedrijf.

Ik heb begrepen dat ik een ABM diploma nodig zal hebben hiervoor.
Is dit het hetzelfde als MBO Beveiliger (niveau 2)?

Met andere woorden: ben ik zeker een jaar verder voordat ik dan een diploma heb?

En hoe zit dat dan met cursussen waarin je binnen 12 zaterdagen 1 of ander beveiligingspapiertje hebt?
 
tegenwoordig heet het diploma beveiliger 2

als je voor werken / leren kiest dan krijg je een pas verstrekt waarmee je 1 jaar in de beveiliging mag werken , dus in dat jaar moet je je diploma halen

en het gebeurt vaak dat je dan een contract teken van een jaar ofzo en dan zijn de kosten van het diploma voor het bedrijf

en wil je het anders doen dan zijn de kosten incl examen ongeveer 1800 euri`s

suc6
 
doe even een stukje search als ik dat mag zeggen, zijn vele topics met informatie hierover voorbij gekomen met toch wel waardevolle tips etc.
 
rtodeep zei:
tegenwoordig heet het diploma beveiliger 2

als je voor werken / leren kiest dan krijg je een pas verstrekt waarmee je 1 jaar in de beveiliging mag werken , dus in dat jaar moet je je diploma halen

en het gebeurt vaak dat je dan een contract teken van een jaar ofzo en dan zijn de kosten van het diploma voor het bedrijf

en wil je het anders doen dan zijn de kosten incl examen ongeveer 1800 euri`s

suc6


Klopt!

Maak alleen niet dezelfde fout als ik en ga ff heel goed uitzoeken of je in het verleden niet iets bij de hakken hebt gehad waardoor men je geen (tijdelijke) grijze pas wil verstrekken.

Die regels daaromtrent liggen namelijk een heel stuk anders als de normale 'verjaringstermijnen'.

Mocht je binnen de afgelopen 4 jr een misdrijf hebben begaan waarvoor je veroordeeld bent, en een geldboete hebt gehad, kun je het al schudden.
 
Leviathan zei:
Klopt!

Maak alleen niet dezelfde fout als ik en ga ff heel goed uitzoeken of je in het verleden niet iets bij de hakken hebt gehad waardoor men je geen (tijdelijke) grijze pas wil verstrekken.

Die regels daaromtrent liggen namelijk een heel stuk anders als de normale 'verjaringstermijnen'.

Mocht je binnen de afgelopen 4 jr een misdrijf hebben begaan waarvoor je veroordeeld bent, en een geldboete hebt gehad, kun je het al schudden.


Ja das waar , je moet wel een lieverdje geweest zijn :o
 
Leviathan zei:
Klopt!

Maak alleen niet dezelfde fout als ik en ga ff heel goed uitzoeken of je in het verleden niet iets bij de hakken hebt gehad waardoor men je geen (tijdelijke) grijze pas wil verstrekken.

Die regels daaromtrent liggen namelijk een heel stuk anders als de normale 'verjaringstermijnen'.

Mocht je binnen de afgelopen 4 jr een misdrijf hebben begaan waarvoor je veroordeeld bent, en een geldboete hebt gehad, kun je het al schudden.

Als ik me niet vergis geld dat zelfs voor 7 jaar. Uiteraard zal een 'misdrijf' als een snelheidovertreding geen probleem opleveren. ;)
 
ik heb me ook al ingeschreven voor de opleiding die volgende maand start .

niet te onderschatten opleiding in belgie
 
Ik kan (lees: mag) m niet afmaken.

Ik zou pas in 2008 in aanmerking kunnen komen voor de grijze pas. Maar ze mogen m van mij inmiddels wel houden.

Als natuurlijke reactie op de teleurstelling ben ik gaan nadenken over de nadelen. Je werkt zeer onregelmatig, weekenden/feestdagen noem maar op.

Daarnaast mag en kun je je geen grappen veroorloven want ze kunnen de grijze pas ten alle tijde weer intrekken.

Kom toevallig eens in een lullig vechtpartijtje terecht waarbij je iemands neus breekt, kan je al een probleem hebben. Je hoeft niet door jezelf in zon situatie te belanden maar dat kan ook prima door een anders toedoen.

Daarnaast heb je een (dure) opleiding moeten volgen en aan de nodige eisen hebben moeten voldaan, en dan mag je nog niks meer en minder als elke andere burger!

Enigste verschil is dat je bevoegd bent om de bekende V te dragen, want dat mag als burger niet.
 
tegenwoordig gaat het niet meer op kleur

dr staat nou gewoon of je in opleiding bent of gediplomeerd.
 
koetje zei:
niet te onderschatten opleiding in belgie

Meen me te herrineren dat Nederlandse Beveiligers zo welkom zijn in Belgie vanwege de betere opleiding hier, je zou enkel de wetten moeten leren opnieuw.

Don't spank me if i'm wrong ;)
 
Capoeirist zei:
Meen me te herrineren dat Nederlandse Beveiligers zo welkom zijn in Belgie vanwege de betere opleiding hier, je zou enkel de wetten moeten leren opnieuw.

Don't spank me if i'm wrong ;)


in belgie zijn de examens en de leerstof moeilijker .
en nu heb ik het niet over de basisopleiding waarvan 90% slaagt bij het eerste examen
 
cool.

Des te beter dus!
 
koetje zei:
in belgie zijn de examens en de leerstof moeilijker .
en nu heb ik het niet over de basisopleiding waarvan 90% slaagt bij het eerste examen

In Belgie schijn je daarna ook bevoegd te zijn om een vuurwapen te dragen indien je functie dat vereist.

Hier in Hollanda moet je al oppassen dat je iemand niet te hard de disotheek uitbonsjoert want dan mag je je gaan verantwoorden bij de rechter.

Zelfs handboeien mogen niet gebruikt worden.
 
Er zijn veel verschillende graden hierin, dus in de basis graad zul je zeker geen wapen mogen dragen.
 
Leviathan zei:
In Belgie schijn je daarna ook bevoegd te zijn om een vuurwapen te dragen indien je functie dat vereist.

Hier in Hollanda moet je al oppassen dat je iemand niet te hard de disotheek uitbonsjoert want dan mag je je gaan verantwoorden bij de rechter.

Zelfs handboeien mogen niet gebruikt worden.


voor een uitkeringstrekker als ik gaat het best veel geld kosten .


basisopleiding 600 euro
opleiding met bevoegheid om diensthond te hebben 600 euro
opleding om een vuurwapen te dragen 1600 euro
kosten schietoefeningen ed .. 600 euro

ik moet al bijna gaan dealen om die opleiding te kunnen bekostigen :(
 
rtodeep zei:
tegenwoordig heet het diploma beveiliger 2

als je voor werken / leren kiest dan krijg je een pas verstrekt waarmee je 1 jaar in de beveiliging mag werken , dus in dat jaar moet je je diploma halen

en het gebeurt vaak dat je dan een contract teken van een jaar ofzo en dan zijn de kosten van het diploma voor het bedrijf

en wil je het anders doen dan zijn de kosten incl examen ongeveer 1800 euri`s

suc6


Klinkt zeker interessant. Maar dan kun je al meteen betaald aan het werk?

Heeft iemand dit gedaan? En wat is een goed bedrijf om de studie bij te gaan doen/ voor te werken?
 
koetje zei:
en nu heb ik het niet over de basisopleiding waarvan 90% slaagt bij het eerste examen


Wat is er nu precies mis met de basisopleiding?
Ik zag al in meer draadjes dat men niet enthousiast is over het diploma Algemeen BeveiligingsMedewerker.

Ik had ook begrepen dat sommigen niet positief staan tov BestAlert?
 
Ja je krijgt dan gewoon betaalt.

Woon zelf niet in nijmegen dus heb geen idee wat voor bedrijven daar allemaal zitten, maar de grote zoals Falck en Securicor zitten door heel nederland en bij hun kan je die opleiding halen, en miss zijn er nog andere bedrijven rondom nijmegen die ook je de gelegenheid geven de opleiding te doen, en die niet zo groot zijn ( vind dat persoonlijk leuker werken ,dan dat je een nummertje bent )

Ik hoor ook geen goeie dingen van best alert!! als je het wil kan je het beste gewoon via een beveiligingsbedrijf je diploma halen. en dan met een beetje geluk na dat jaar een vast contract ;) ( vind ik )

dat er 90% slaagde , is nu niet meer hoor , de opleiding is echt wel een stuk zwaarder geworden ( ben zelf met het vakdiploma bezig en dies echt fokking pittig hoor ,echt veel saaie stof en daar is het zakkings percentage rond de 70 a 80 % )

maar je moet het niet erg vinden om vaak het weekend te werken??

want volgens het cao ben je 1 weekend van de 4 vrij !!! maarja das weer toeslag toch??

maar suc6 man

Greetz remco
 
Big'r zei:
Wat is er nu precies mis met de basisopleiding?
Ik zag al in meer draadjes dat men niet enthousiast is over het diploma Algemeen BeveiligingsMedewerker.

Ik had ook begrepen dat sommigen niet positief staan tov BestAlert?


de basisopleiding daar kun je maar 1ding mee . loodsen en gebouwen bewaken maar nooit een mens komt .

niet echt leuk om zoveel geld te geven aan een opleiding en het enige wat mag is in een donker hol zitten met een zaklamp in je hand
 
koetje zei:
de basisopleiding daar kun je maar 1ding mee . loodsen en gebouwen bewaken maar nooit een mens komt .

niet echt leuk om zoveel geld te geven aan een opleiding en het enige wat mag is in een donker hol zitten met een zaklamp in je hand

Heb je het nou over het ABM???

want daar ken je van alles mee doen ! ! ook wel op bouwputten zitten maar ook zat andere dingen.
 
Back
Naar boven