XXL Nutrition

dippen zonder dipmachine (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

steebz

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 jul 2004
Berichten
622
Waardering
4
ik train sinds een half jaar op sportschool zonder dipmachine ??? merk nu ook dat onderkant van borst ver 8r gaat lopen en hou niet zo van declinepresses. Is er dus goede manier om te dippen zonder machine? bijvoorbeeld tussen 2 bankjes, of is dat meer voor de triceps?
bvd voor u antwoord:)
 
Tussen de bankjes is meer voor triceps..

Misschien met de cable flyes en oplosine en anders niet zeuren en decline doen.

Ze hebben ook vaak zo'n ding waar je kan knieheffen met daaraan 2 handvaten waarbij je ook kunt dippen.
 
Ik heb ook nooit zin in om te squaten. maar goed that's life ;)
 
ja als t niet anders kan ga ik wel weer decline presses doen..maar vind dip gewoon vette oefening!! De hele beweging dat je je lichaam opdrukt spreekt me aan.. ook pak je je triceps en schouders lekker mee. Probeer nu te dippen tussen mn stoelleuningen maar ben bang dat deze doorzakt ???
 
ben nu ook maar net begonnen met decline presses, aangezien onderkant borst achterloopt, en is toch wennen vind ik.
 
Ze hebben ook vaak zo'n ding waar je kan knieheffen met daaraan 2 handvaten waarbij je ook kunt dippen.

Precies ja, die oefening moet je doen. Als ie aanwezig is tenminste. Veel beter dan die dipmachine.
 
Als je nog een vierkante meter in je woning over hebt dan schroef je 2 industriële schappendragers in de muur, dat werkt prima.
Of je schroeft op een onbewaakt moment die 2 schappendragers in de muur van je gym, dat kan ook. Als de gym eigenaar kritische vragen stelt beweer je gewoon glashard dat die 2 schappendragers er al jaaaaren hangen.
 
dippen voor triceps en borst is dezelfde beweging, alleen de stand van handen en ellebogen is ietwat anders.

Triceps:
ASTricepsDip.gif


Borst:
ASChestDip.gif


moeilijk te zien, maar handen parralel, ellebogen bij het lichaam = triceps
handen in 45 graden, ellebogen wijd = borst
 
Is er geen smalle trap met 2 leuningen ergens in de gym of bij je thuis?
Ik doe vaker dippen op mijn werk, hebben we 60cm brede trapjes en vloertjes bij de machine, met aan beide kanten een 120 cm hoge leuning, is echt ideaal!
En staan er niet op zolder thuis een paar even hoge kastjes of kisten, dat kan ook als die stabiel genoeg zijn.
 
wazzup zei:
dippen voor triceps en borst is dezelfde beweging, alleen de stand van handen en ellebogen is ietwat anders.

Triceps:
ASTricepsDip.gif


Borst:
ASChestDip.gif


moeilijk te zien, maar handen parralel, ellebogen bij het lichaam = triceps
handen in 45 graden, ellebogen wijd = borst


Sorry maar bij ons is dippen toch echt wel anders dan die bovenste voor de triceps
 
Ryu zei:
Sorry maar bij ons is dippen toch echt wel anders dan die bovenste voor de triceps

excuses aanvaard.

zoiets dan misschien ?
WTBenchDip.gif
 
Back
Naar boven