MuscleMeat

Dippen

Bezoekers in dit topic

Black

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
805
Waardering
11
Ik ga beginnen met dippen voor de triceps :rolleyes:, maar ik kom deze 2 dingen tegen:

ASTricepsDip.gif


Die staat bij de triceps.

ASChestDip.gif


En die bij de borst.

Maar wat is nu het verschil dan? (behalve dat hij iets meer naar voren leunt)

Ik voel bij de laatste m'n triceps maar ook m'n borst.

Of kan ik beter dippen tussen 2 bankjes?

Alvast bedankt
 
die naar voren leunen is meer voor onderkant borst de bovenste puur triceps kan wel zijn dat je em beetje in je borst voelt, super oefening ik doe em nu al een tijdje weighted en mn triceps groeien er super op.
 
Je kan ook nog tussen twee bankjes in dippen met je voeten op de ene bank en je armen op schouderbreedte op de andere bank.Kan ook weighted dmv schijven op je schoot te leggen.;)
Zelf ben ik toch meer voorstaander van de door jou aangegeven oefening,die doe ik trouwens met 65kg(8x)om mn middel gebonden.
Reden;Minder belasting op de knieen.
 
en je hebt geen 2e persoon nodig die schijven op je schoot legt. own sculpturer hoe doe jij eigelijk 65kilo aan je ketting, 30 lukte me nog wel maar als ik dalijk ook zwaarder ga weet ik niet of het me nog lukt:P
 
en je hebt geen 2e persoon nodig die schijven op je schoot legt.(:thumb:) own sculpturer hoe doe jij eigelijk 65kilo aan je ketting, 30 lukte me nog wel maar als ik dalijk ook zwaarder ga weet ik niet of het me nog lukt:P

Tja,het in positie komen is moeilijker dan het dippen zelf lijkt het soms.Als ik de gewichten eraan hang gebruik ik schijven van 25kg(2x) en bij de laatste schijf (15kg)lig ik bijna letterlijk op de grond om de ketting door de gaten te krijgen,en dan nog opstaan:D

Als ik straks nog zwaarder ga kan ik andere gewichten gebruiken met meerder gaten per schijf,zolang de gaten meer naar buiten gericht zijn hoeft de ketting ook minder afstand af te leggen.Enige nadeel hiervan is dat die schijven maar 15 of 20kg wegen en dan heb je er wel een paar nodig als je echt zwaar wilt gaan,maar niets is onmogelijk;)
 
die naar voren leunen is meer voor onderkant borst de bovenste puur triceps kan wel zijn dat je em beetje in je borst voelt, super oefening ik doe em nu al een tijdje weighted en mn triceps groeien er super op.

Maar is dat dat niet moeilijk om zo recht te blijven, want ik heb het nu een aantal keer gedaan (niet lettend op rechthouden) maar volgens mij ga ik automatisch naar voren, dat verklaart dan ook waarom ik hem in m'n borst voel :rolleyes:
 
Je kan ook nog tussen twee bankjes in dippen met je voeten op de ene bank en je armen op schouderbreedte op de andere bank.Kan ook weighted dmv schijven op je schoot te leggen.;)
Zelf ben ik toch meer voorstaander van de door jou aangegeven oefening,die doe ik trouwens met 65kg(8x)om mn middel gebonden.
Reden;Minder belasting op de knieen.



je bent een BEEST!
:D


dippen doe ik met machine, tussen bankjes en zoals op bovenste foto
:cool:

weight dips voel ik het meest en branden ook lekkerder door!
 
Tja,het in positie komen is moeilijker dan het dippen zelf lijkt het soms.Als ik de gewichten eraan hang gebruik ik schijven van 25kg(2x) en bij de laatste schijf (15kg)lig ik bijna letterlijk op de grond om de ketting door de gaten te krijgen,en dan nog opstaan:D

Als ik straks nog zwaarder ga kan ik andere gewichten gebruiken met meerder gaten per schijf,zolang de gaten meer naar buiten gericht zijn hoeft de ketting ook minder afstand af te leggen.Enige nadeel hiervan is dat die schijven maar 15 of 20kg wegen en dan heb je er wel een paar nodig als je echt zwaar wilt gaan,maar niets is onmogelijk;)

ik zet de schijven schuin op een bankje en dan de ketting erdoor en dicht en dan mn benen erin stappen en dan de schijven oppakken en tussen mn bene hangen,maar als ik zwaarder ga zal ik het eens op jou manier proberen:P
 
ik zet de schijven schuin op een bankje en dan de ketting erdoor en dicht en dan mn benen erin stappen en dan de schijven oppakken en tussen mn bene hangen,maar als ik zwaarder ga zal ik het eens op jou manier proberen:P

Hehe,naast het rek waar ik dip is geen bankje in de buurt te bekennen ;) Beter op de grond dan een halve elfstedentocht door de gym ermee te lopen:D
 
Over welke dip variant hebben we het trouwens dan ? voorover (meer borst) of rechtop ? (pure triceps?)
 
hou houd het best lang vol dat mannetje op die plaatjes

hij zit nu al op 110 keer en gaat nog onvermoeibaar verder :D
 
Laatst bewerkt:
dippen doe ik nog niet zo lang maar ik vind breed borstdippen wel lekker met ellebogen iets naar buiten en iets naar voren hangen
 
ik krijg last van mn borst (steken) van dippen tussen 2 bankjes :mad:
 
voor borst pakt ie em iets breder en leunt ie naar voren dat is het verschil, persoonlijk vind/vond ik ze zoals op het eerste plaatje het lekkerste, alleen heeft mijn gym gvd geen dipping station, alleen zo'n gaar apparaat dat tot 95 kilo gaat, maar dat weeg ik al bijna dus das ook onnuttig.
 
kortom, hoe rechter je je bovenlichaam houdt, hoe meer triceps je nadruk legt op de triceps
 
hele goeie oefening, een van de onmisbare compound vind ik
 
Over welke dip variant hebben we het trouwens dan ? voorover (meer borst) of rechtop ? (pure triceps?)

Tussen voorover en rechtop in :D
Maar eenmaal met zware gewichten om je middel word je vanzelf wel recht getrokken.;)
 
Je kan ook nog tussen twee bankjes in dippen met je voeten op de ene bank en je armen op schouderbreedte op de andere bank.Kan ook weighted dmv schijven op je schoot te leggen.;)
Zelf ben ik toch meer voorstaander van de door jou aangegeven oefening,die doe ik trouwens met 65kg(8x)om mn middel gebonden.
Reden;Minder belasting op de knieen.


ik doe hem altijd weighted tussen bankjes, works fine for me, mn triceps springt er dan zo uit
 
Back
Naar boven