MuscleMeat

Dippen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iKsZ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
267
Waardering
0
Wat is beter dippen voor groei van je triceps? Tussen 2 bankjes of met je voeten van de vloer zeg maar? En 3 setjes tot het uiterste ook het beste net zoals de meeste oefeningen op eigen gewicht? Bij de bankjes kan je uiteraard wat gewicht op je buik leggen.
 
Ik ga voor voeten van de grond! Ik vind tussen 2 bankjes k*t.

En ik doe ook 3 keer max.
 
Ik dip altijd tussen twee bankjes, omdat ik met voeten van de vloer niet zo erg ver kom, dit komt omdat ik het apparaat te ver uit elkaar vindt staan, en dit niet aan te passen is.
Ga per set tot ik niet meer kan, daarom beland ik dus soms met mijn achterwerk op de vloer. Voel daarna mijn triceps ook wel helemaal vollopen...

Greetz
 
Laatst bewerkt:
tis zwaarder als je 2 bankjes gebruikt, omdat je dan je benen hoger heb zitten, zodat 't zwaartepunt dichter bij je armen komt te zitten...

heb 't op me sportschool ook gezien dat ze dus 2 bankjes gebruiken en op hun schoot nog es 20kg aan gewichten op leggen...

gebruik gewoon lekker 't apparaat als ik in de sportschool ben en thuis gewoon aan de rand van me bed...
 
leg ook altijd extra gewicht in me schoot als ik tussen 2 bankjes dip, gewoon dippen voel ik niet echt, je kan er bij ons geen extra gewicht op gooien :/
 
jS3ZaLbk6-9-yj-YEpNrPmWqa_6RGPUI.gif

met deze oefening dip je je eigen gewicht, is ook wel relax...

jS3ZaLbk6-9-yj-YEpNrPmWqa_6RGPUI.gif

maar gebruik meestal dit apparaat... kan je tot 100kg naar beneden drukken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dips en benchdips zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken.

Bij de normale dips gebruik je ook een hoop borst, daar staat tegenover dat je meer gewicht gebruikt.

Bij benchdips wijzen je ellebogen meer naar achter waardoor er minder synergie van de borst is.

Ik zou dus niet of-of doen maar voor en-en kiezen
 
Originally posted by 3XL
Dips en benchdips zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken.

Bij de normale dips gebruik je ook een hoop borst, daar staat tegenover dat je meer gewicht gebruikt.

Bij benchdips wijzen je ellebogen meer naar achter waardoor er minder synergie van de borst is.

Ik zou dus niet of-of doen maar voor en-en kiezen

BUMP. Helemaal mee eens 3XL! Begin zelf altijd met normaal dippen, om daarna de benchdip te doen, evt met xtra gewicht als er nog energie over is.
 
ik doe 2 setjes van 8 dippen met voetjes op de bank(respectievelijk 20 en 30kilo op de schoot) en laatste setje van 6 gewoon dippen... dat laatste setje is dan echt zwaar(wel zo recht mogelijk naar beneden en boven gaan :) )
 
Ik vind zelf nog steeds triceps pushdown een heel relaxte oefening, vooral omdat ie isolatie is dus ik m echt goed kan aanpakken. Meestal doe ik nog twee setjes dips ervoor ook.
 
Op 1 bank met voeten op verhoog. dan 40 kilo op de schoot. Belangrijk is dat je naar achteren leunt, schouders samentrekt en zo alle kracht uit je armen laat komen. Zo voel je veel beter de triceps werken en minder de borst.
En die vert. dips zijn idd een stuk anders dus ook erbij nemen, goede oefening voor de borst trouwens.
 
Originally posted by NewbieNeo
E_VmmpUF4h2_xLoD-R8NKCIaLQUwa-cd.gif

met deze oefening dip je je eigen gewicht, is ook wel relax...

E_VmmpUF4h2_xLoD-R8NKCIaLQUwa-cd.gif

maar gebruik meestal dit apparaat... kan je tot 100kg naar beneden drukken...

Je kan het bij die eerste ook met extra gewicht doen, bestaan riemen voor.

[Abeelding niet meer beschikbaar] [Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Je kan het bij die eerste ook met extra gewicht doen, bestaan riemen voor.
(zie foto)

ik heb dat extra gewicht tussen mijn benen niet nodig, dat hangt er al :D :D :D
 
Whahaha goeie :D
 
Wat me opvalt bij de benchdip is dat als mensen extra gewicht gebruiken ze dit vaak thv de knieen leggen. Dit houd in dat het zwaartepunt van je af ligt, waardoor je veel extra gewicht nodig heb.

Beter is gewoon een stang (liefst een EZ) te nemen en deze zo kort mogenlijk bij je romp te leggen. Op deze manier spaar je je knieen en heb je wat minder extra gewicht nodig.
 
Hmmz nog niet aangedacht, maaris proberen :D

Want die schijven moet met die randen net voorbij je knieen liggen anders AU!! , maar als je dan zakt schuiven ze terug en hangen dan alsnog achter je knieschijf wat ook niet prettig is....
 
Niks geen gedoe met bankjes en schijven, gewoon de good old hardcore way! Lekker zakken op de parrallel bar! Schijf aan je riem (geen excuses PUMP......:rolleyes: ) en gaan!
 
Ik denk niet dat je de 2 vormen met elkaar kan vergelijken.

De standaard parallelbar dip is meer een compound borst/schouder/tricep oefening (ik vind de V-bar variatie trouwens beter), terwijl benchdip meer de triceps in de verkorte staat belast.

Zoals ik al zij, niet of-of, maar en-en doen
 
Back
Naar boven