XXL Nutrition

Dips voor borst of tri's?

Bezoekers in dit topic

jinxx

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Ik heb dips dus in mijn borstschema zitten, tis de laatse oefening die ik doe. Ik begin met flat bench press, dan incline db press en dan dus 2 setjes dips. Alleen heb ik het idee dat ik veel meer mijn triceps train dan dat ik mijn borst aan het trainen ben. Ik doe hem trouwens met een closegrip (handvaten naar binnen dus)

hoe meer handvaten naar buiten, hoe meer je je borst pakt. Maar triceps blijven behoorlijk belast. misschien een idee als je daarna je tri´s traint?

armen langs je lichaam houden isoleer je meer de tricep, dus handpalm naar je toe. en als je je armen breed houd, dus handen meer evenwijdig met lichaam, dan pak je meer de borst, d8 ik.

ellebogen maar naar buiten + schuiner naar voren met je bovenlichaam = meer nadruk op borst.

• Topic Starter Topic Starter
Oh.

Heh, ik dacht juist dat het andersom was, hoe meer naar binnen je hem pakt, hoe meer je je borst belast. Ik zal het volgende week dan ook maar is met een wijde grip proberen. Het idee om daarna me tri's te pakken is wel goed, alleen zou ik daarvoor me hele schema om moeten gooien :/

Nu pak ik na borst me rug trouwens.

kingnbajam zei:
ellebogen maar naar buiten + schuiner naar voren met je bovenlichaam = meer nadruk op borst.

Thnx voor de tip, het is alleen zo dat ik nu nog zo'n kussentje gebruik om me knieen op te laten rusten zodat ik nog wat tegengewicht heb (10 kilo nog) wat het makkelijker maakt. Wordt wat moeilijker dan om schuin naar voren te leunen. Misschien over een paar weekjes als ik wat meer kracht heb dat ik ze dan kan doen zonder tegengewicht :)

doe bench dips, hebt ge automatisch de juiste houding voor triceps te benadrukken. Bovendien is het gemakkelijk om gewicht op je quads te leggen.

als je schuiner naar voren hangt pak je meer borst,
al blijft je rug kaarsrecht pak je je triceps

Maar het is juist de bedoeling dat de nadruk op de borst komt te liggen. :)

Doe ze gewoon zoals je het sterkst ben. Op die manier pak je en je borst en je triceps en de voorkant van je schouders goed aan

jinxx zei:
Oh.

Heh, ik dacht juist dat het andersom was, hoe meer naar binnen je hem pakt, hoe meer je je borst belast. Ik zal het volgende week dan ook maar is met een wijde grip proberen. Het idee om daarna me tri's te pakken is wel goed, alleen zou ik daarvoor me hele schema om moeten gooien :/

Nu pak ik na borst me rug trouwens.

smal bankdrukken is ook meer gerict op triceps, zelfde geld voor dips

vind je dat fijn, borst en rug in 1 training?

pak zelf nu btw eerst 2 borstoefeningen gevolgd door 5 sest/2 oefeningen voor triceps en dan nog 4 sets dips

Als je borst en rug op 1 dag doet zou ik sowieso eens je schema omschoppen :)

ik doe 12 sets voor de borst (3 oefeningen) gevolgd door 2 sets smal banken en 4 sets dips...

hmm dandy doe jij maar 2 oefeningen voor de borst?

TongPo zei:
ik doe 12 sets voor de borst (3 oefeningen) gevolgd door 2 sets smal banken en 4 sets dips...

hmm dandy doe jij maar 2 oefeningen voor de borst?

ik begin met vlak flyes 5 sets waarvan 1 opwarm en dan opgan tot max
dan incline db press 4 setjes
dan eindig in na smal db drukken 3 setjes en 2 skullcrushers nog met 3 a 4 setjes dips waarbij ik de nadruk leg op de borst maar toch meer voel in mn triceps:)

hoe leg jij met dips dan de nadruk op de borst... naar voren hangen?

Borst dips (naar voren hangen dus idd) is in mijn ogen (en niet alleen in mijn) DE massa oef voor je pectoralis

Wat chins/pullups voor je rug zijn , zijn dips voor je borst (lichaam doorheen volledig ROM)

jep, maar ben eigenlijk niet zon voorstander van dips voor borst. voel ze zoals ik al aangaf niet zozeer in borst. was weeer ff kijken hoe die voelde maar ga m volgende training denk ik vervangen voor een andere oefening, maar misschien dat ik t nog ff aankijk. ben wel kapot na dips:)

Moen zei:
Borst dips (naar voren hangen dus idd) is in mijn ogen (en niet alleen in mijn) DE massa oef voor je pectoralis

Wat chins/pullups voor je rug zijn , zijn dips voor je borst (lichaam doorheen volledig ROM)

vind jij chins dan DE massaoefening voor je rug?

Terug
Naar boven