AndroidHealthClinic

Dips (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mosquitos

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
451
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
100kg
Hallo,

Hoe doen de meeste hier hun dips aub?
Op een stuur of met 2 bankjes?
En wat is het verschil met een triceps press machine?
tricepspress.jpg
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

het verschil mag je zelf ontdekken of onderzoeken
 
2 bankjes
arnold-dips.gif

Stuur
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dank u voor de foto SanderM;)
 
andere oefening = andere belasting
Toch zeer gelijkend hoor. Afhankelijk van de uitvoering van beide oefeningen ga je weer nadrukken kunnen leggen...
 
Tussen een bankje dippen doet pijn aan me borstkas ???
Ik geef de voorkeur aan een stuur/ rek.

Dip machine's zijn trouwens ook wel cool... zo'n ding hebben we op de sportschool helaas niet, but who care's :P
 
Ik doe em tussen 2 bankjes met een halterschijf op de benen, echt een fijne oefening.
 
ik doe ze ook op een ''stuur'', omdat de machine niet zwaar genoeg gaat en als ik zoveel gewicht op mijn benen moeten leggen, als ik tussen 2 bankjes wil dippen, dan is die niet zo goed voor mijn knieën.

edit: eigenlijk zou ik ze nog niet in een machine doen als die zwaar genoeg zou gaan :P.
 
Tussen een bankje dippen doet pijn aan me borstkas ???
Ik geef de voorkeur aan een stuur/ rek.

Dip machine's zijn trouwens ook wel cool... zo'n ding hebben we op de sportschool helaas niet, but who care's :P

daar hebben meer mensen last van. zijn de aanhechtingen van je aan je ribben en sternum (borstbeen ) die het gewicht dan nog niet aankunnen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Beste is dat je gewicht heel langzaam opbouwt en niet je ego wilt strelen zodat je straks met overbelaste aanhechtingen aan je sternum rondloopt. :cool:
 
daar hebben meer mensen last van. zijn de aanhechtingen van je aan je ribben en sternum (borstbeen ) die het gewicht dan nog niet aankunnen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Beste is dat je gewicht heel langzaam opbouwt en niet je ego wilt strelen zodat je straks met overbelaste aanhechtingen aan je sternum rondloopt. :cool:

hij zegt wel dat hij enkel last heeft bij dips tussen een bankje. Ga je niet nog dieper bij een bankje waardoor nog meer spanning op de spier, dus aanhechting komt?...
 
Tussen bankjes voelt het niet altijd goed aan aan mijn schouders. Met een 'stuur' vind ik dippen zwaarder en heb ik nooit last van mijn schouder.
 
Momenteel doe ik ze in een dipmachine voor de afwisseling, eerst altijd tussen 2 bankjes gedaan en soms met een stuur.
 
stuur, bw is voor mij zwaar genoeg.
Tussen bankjes moet je zitten sukkelen met gewichten.
 
Tussen bankjes voelt het niet altijd goed aan aan mijn schouders. Met een 'stuur' vind ik dippen zwaarder en heb ik nooit last van mijn schouder.

ervaar dat ook. je schouders staan wat naar achter waardoor ik vooral een foute spanning voel op mn voorste schouderkoppen.
 
Hoe breder de greep des te meer de pecs erbij betroken worden (te vergelijken met smalbankdrukken)
 
Back
Naar boven