Selecteer hier of je gepersonaliseerde (Opt-in) of niet-gepersonaliseerde (Opt-out) advertenties wilt zien.

Opt-in   Opt-out

Meer info

Dips?

Discussie in 'Oefeningen' gestart door Anoniem1987, 16 jun 2006.

Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Anoniem1987

Anoniem1987 Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Hey mensen,

Ik had ff een vraagje..
    Laatst was ik beetje aan het praten met wat vrienden bij een fietsenstalling.
    Daar staan 2 van die rekke naast elkaar waar je kan dippen :P
    Nou deed ik dat dus ff voor de lol om ff te kijken hoe et voelt en ik vind het echt een lekkere oefening.
    Ik heb beetje in huis rond gekeken, maar ik kan niet egt ergens vinden om ze te doen... stoelen zijn niet stevig genoeg hier..

Nou zag ik toevallig in et tweedehandse toestellen forum hier een diprek te koop. En zit nu te denken om die misschien te kopen.
    Ik zat beetje te discussieren met me vader en neef of dat het wel nodig is.
    Me neef: koop liever eerst een squatrek of pullupbar.

Zat ik indd ook aan te denken, maar die squatrek komt jammergenoeg niet meer, gebrek aan ruimte, hangt ook nog een boksbal hier waarvoor net nog ruimte is en die wil ik tog ook graag kunne blijven gebruiken. En ik kan gewoon squats doen bij me bankje.
    Pullupbar komt zoiezo wel, hou ook van pullups en chins, nu doe ik ze nog bij de trap :P.

Maar ok, to the point: Zou zo'n dipbar een goede investering zijn volgens jullie? Of is et niet egt nodig om speciaal een dipbar aan te gaan schaffen en kan ik me geld liever aan andere trainingsspullen besteden.

Mja, beetje rare vraag misschien, maar wilde dat gewoon ff weten.
    Zou het namelijk zonde vinden als ik het heb gekocht maar het blijkt dat er andere oefeningen zijn die ik gewoon al kon doen en zelfde effect hebben of zoiets dergelijks als jullie me btje begrijpen :o

Dan meteen ff vraagje erbij over de oefening zelf.
    Het is vooral voor de (onderkant?)borst en triceps toch?
    Is er een manier om de focus op het een of de ander te leggen?

2. Jopske

Jopske gek Elite Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    gooi die boksbal van zijn plaats, en koop een squatrek. Die boksbal ken je toch wel terug hangen als je hem nodig hebt. Met een squatrek kan je veel meer doen dan met een diprek.

3. Jonko

Jonko Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Er zijn ook dip [stations] met een kussen erachter, zodat je leg raises kunt doen. En ook met een tweede bredere greep. Als je er zo een kunt vinden zou ik er voor gaan, multifunctioneel :)

4. Luukie23

Luukie23 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Ik zou als ik jou was een abonnement nemen bij een sportcentrum. Maar over je vraag hoe de oefening uit te voeren?
    als je naar voren leunt spreek je meer je borst aan, blijf je meer rechtop dan worden je triceps meer aangesproken. (bedenk dat je de triceps ook kunt trainen door te dippen tussen stoel en bed bijvoorbeeld, dus om nu zo'n dip apparaat aan te schaffen alleen voor de borst? ik weet het niet)

5. *Zippie*

*Zippie* Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    123
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m72
    Massa:
    81kg
    idd ik zou ook voor de sportschool kiezen.. als je dan toch aan het investeren bent;) doe het dan in een sportschool..

en als je dan toch iets thuis wil hebben.. dipbar idd wel goede..

6. SiRoj

SiRoj Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    6
    Geslacht:
    Man
    mss is dit een beetje te beunhaas, maar koop 2 sterke balken, leg die ergens over 2 tafel of waar dan ook.. Ik kan me echt 100 manieren bedenken om te dippen zonder daar echt voor te 'investeren'..

Zoals ze hier al zeggen, je kunt je geld beter besteden, dippen kan je op veel manieren, een squatrek is veel beter

7. Anoniem1987

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Bedankt voor de snelle reacties jonges :).

Nja, het probleem is dat ik die boksbal indd weer kan ophangen, maar... kweet niet waar ik die squatrek dan kwijt zou moeten zodat me boksbal niet open scheurt als ik em der tegenaan trap/stoot :P... en ik heb ook niet veel aan me boksbal als ik niet kan bewegen he. Daarnaast gebruik ik me boksbal denk ik wel een beetje meer dan dat ik een squatrek zou gebruiken. En zoals ik zei, ik doe de houders van me bankje gwn omhoog en kan gwn goed squatten opzich... Maar ja... ik heb het nog niet helemaal uitgesloten, ik wil er wel graag een, dus moet nog ff goed kijken/denken. Maar je hebt iig wel gelijk dat je daar meer aan hebt...

Hmm ja, wel goed punt indd... nja, die legraises kan ik zoiezo op heel wat verschilende plaatsen, maar wat meer opties zou indd handig zijn.

Nja, ik zat ook een tijdje over te denken om toch bij een sportschool te gaan, maar toch maar niet gedaan en ga/kan ik ook (nog) niet doen om verschillende redenen, misschien over een tijdje als de omstandigheden wat veranderen :).

Maar iig ook bedankt voor de tip over de oefening :).
    Die dips tussen banken deed ik ook een tijdje ja, wel lekkere oefening.

Dat laatste wat je zei was eigenlijk zo'n beetje wat ik wilde horen.
    Ik heb heel wat gelezen over hoe een goede oefening dips wel niet zijn voor de borst en triceps.. maar had hier zelf toch me twijfels over.
    Maar jij bent dus van mening dat het het niet *waard* is om het alleen te doen voor de borst?
    Daar ging het me eigenlijk ook vooral om... de triceps kun je indd ook trainen met die banken zoals je zei... maar ik doe nu tog voornamelijk compounds en maybe 1 isotje voor de tris..

8. Anoniem1987

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Haha, ja indd...
    Ik had ook wel wat manieren gevonden waarop ik toch zou kunnen dippen, maar ze hadden tog allemaal een nadeel waardoor de oefening niet egt correct zou kunnen doen.
    En dat zelf iets in elkaar zette zou indd ook kunne, maar heb ook vaak gezien dat mense dan tog nog redelijk hoog uitkome...

Maar goed, dit was gewoon zon beetje wat ik wilden horen :) en dat was ook me vraag, of ik me geld beter zou kunnen besteden.. ja dus :D
    Dat wordt dan dus waarschijnlijk geen diprekje..

De pullupbar ga ik denk ik wel doen en de squatrek... daar ga ik nog even goed over nadenken hoe ik dat zou kunnen oplossen in verband met gebrek aan ruimte hierzo.

Thnx voor et advies manne :D

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie