AndroidHealthClinic

discipline

Bezoekers in dit topic

robrecht10

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2002
Berichten
188
Waardering
0
Het kan misschien een domme vraag zijn hoor, maar toch...
Ik ben bezig met een bulkdieet op te stellen en dat lukt vrij aardig. Ineens op zo'n dieet overstappen lukt me nooit, dus het zal in stapjes moeten gaan. Zo'n dieet vraagt echter veel discipline en daar heb ik dus moeite mee. Iemand advies om motivatie op te schroeven, of moet je gewoon de koe bij de horens vatten????
 
Je heb een doel voor ogen en daar moet je gewoon voor gaan, dat is altijd motivatie genoeg voor mij geweest.
 
voor mij ook, maar dat eten ligt me zwaar, ik ben geen grote eter...vandaar. Maar ik ga er zeker voor gaan want ik ben men gewicht kotsbeu!:barf:
 
Ineens overstappen is ook geen goed idee. Het is de bedoeling dat je dit in stappen doet, stilaan meer en meer calorieën, tot je op een gewenst en voor jou anabool aantal zit.
De beste manier om dit te doen is door te beginnen met elke dag min. 6x te eten, maar niet veel. Kleine dingen, zodat je maag niet vol zit. Je zal zien dat je dan gemakkelijk 6 x kan eten.
Je zal ook zien naarmate dat je dit langer doet, je meer honger zal gaan krijgen bij elk van die maaltijden, dan is het ogenblik er om meer te eten per maaltijd. Elke week voeg je zo wat caloriën toe en na enige tijd zal je een berenhonger krijgen!
 
ik zal het zo eens proberen. Mijn plan was om de volgende week smorgens zeker al fatsoenlijk te ontbijten, en dan als dat goed ging, een maaltijdd int ebouwen in de voormiddag...en zo tot ik aan 6 per dag kwam.
 
idd :) 3 kwartier nog een bak kwark en 6 broodjes naar binnen gewerkt en heb nu alweer trek :)
 
mijn motivatie is, aan die vernederingen terug denken toen ze me "mager" noemden en er allerlei grappen over maakten.
 
Ik heb een paar keer per ongeluk iets gedaan waardoor daarna het eten me ineens stukken beter afging, nl. mijn maag oprekken. Een keer doordat een vriendin couscous had gemaakt en ik hier een hele zwik van opat .. Bleek niet helemaal goed geweld te zijn en ik heb 1,5, 2 uur zitten zuchten van de maagpijn. Daarna nog een keer deze week toen ik bij de lunch was uitgeschoten met de havermout, ik had (op mijn werk) zin om op de grond te gaan liggen uitbuiken ;) Ik heb gemerkt, dat ik daarna veel gemakkelijker veel kon eten, bijv. deze week een keer met het studentenhuis meegegeten en iets met gigahoeveelheid crème fraîche (verklaart gelijk waarom ik eigenlijk altijd voor mezelf kook hier :rologen: ) .. Ik had het grootste bord en was de enige die NIET zat te zuchten na het eten :D

Nu heb ik het helemaal niet meer nodig om op zo'n agressieve manier mijn maag op te rekken, maar zou het bijv. niet meer lukken na een cuttingperiode ofzo, om veel te eten, dan doe ik het misschien wel eens expres. Kotsneigingen kreeg ik er niet van, alleen maagpijn gedurende een uur of anderhalf. Dus het is een mogelijkheid .. Zie het maar als paardenmiddel voor als je echt niet aangeleerd krijgt (op Ts manier) om veel te eten. Denk dat het het beste zal werken met iets wat veel water aantrekt en waar je net iets te weinig water indoet.
 
in stapjes je dieet op bouwen..

Dit moet je eigenlijk met alles in bodybuilding doen..


Dan wordt het vanzelf gewoon en ben je niet meer anders gewend.
 
dat van je maag oprekken klopt.. ik was niet anders gewend door maar een paar keer per dag te eten.. Eten vind ik eigenlijk nog steeds een klus. Wel lekker hoor, maar het leidt zo af van andere leuke dingen (zoals computeren en zo...).
Nu word ik al flauw van de honger als ik 3 uur niet meer heb gegeten.. maar kan anderzijds nog maar heel kleine porties op vergeleken met vroeger.. zit veel sneller vol. Dus, andersom kan ook...
 
Back
Naar boven