Fitness Seller

discushernia ---> kenners?

Vince

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Ik heb op m'n 18de fotos laten nemen door uitstralingen naar m'n linkerbeen.
Bleek een hernia te zijn. Nu heb ik voor controle nog eens een keer foto's laten nemen, de hernia zit er nog maar is gedeeltelijk ingekort (opdroging) maar er is een laag lumbale overbelasting zichtbaar volgens het verslag waardoor de facetten verhard zijn (sclerose). Nu ben ik een tijd geleden beginnen deadliften om toch die onderste rugspieren te versterken. Die sclerose was nog niet echt aanwezig doen, net als die laag lumbale overbelasting. Zou die deadlift er voor wat tussenzitten??
Deadliften is zo een super oefening maar ik word nu weer wat geremd om het toch te doen. :(
Iemand een idee wat te doen?

Sorry ben geen kenner van hernia's. Ga toch ff reageren als je het niet erg vindt.

Doe je deads ieg sumo style, ik kan je onderzoek laten zien dat bewijst dat dit de onderrug 30% minder belast dan de standaard DL. En goed je benen gebruiken zodat niet alles door de rug moet natuurlijk. Maar eruitgooien lijkt me niet echt een goed idee. Wat de hernia aangaat; wat zegt de dokter?

• Topic Starter Topic Starter
Dank je voor de reactie. Ja idd sumo DL zou een oplossing kunnen zijn. Ik moet nog naar de dokter en misschien even naar de kine maar die zullen hoogstwaarschijnlijk weer afkomen met uitspraken dat ik moet stoppen met DL. Gegarandeerd. Maar het probleem is dat mijn bovenrrug behoorlijk ontwikkeld is ik vraag me af als ik mijn onderrug ga verwaarlozen dat ik nog slechter zal af zijn
door het bijkomende gewicht van de bovenste delen van m'n bovenlichaam.
Zij spreken dan altijd van buikspieroefeningen en beweren dan dat het de hele gordel rond je middel versterkt. Ja ok, misschien voor je buikspieren goed maar toch niet intensief genoeg voor je onderrug?

jeetje een hernia, kan dat al op je 18e? maar hoe kan dat zo vroeg al? komt dat door verkeerd uitvoeren van oefeningen? Heb soms ook wel een beetje last van mijn rug, had laatst ook dat het ff naar mijn rechter been uitstraalde, het zal toch niet?

• Topic Starter Topic Starter
nice_man zei:
jeetje een hernia, kan dat al op je 18e? maar hoe kan dat zo vroeg al? komt dat door verkeerd uitvoeren van oefeningen? Heb soms ook wel een beetje last van mijn rug, had laatst ook dat het ff naar mijn rechter been uitstraalde, het zal toch niet?

Tja, hernia's is blijkbaar iets van alles leeftijden. Ik dacht ook eerst dat dat alleen bij stokoude mensen kon maar niets is dus minder waar.
Afhankelijk van waar de bulging oftwel uitstulping zich bevindt heb je lokaal of uitstraling naar je been omdat daar zenuwbanen vertrekken die je benen besturen/gevoel geven enz. Is die zenuwwortel geraakt..tja dan heb je uitstraling. Het kan ook allebei.
Ik heb ooit de stommiteit van m'n leven begaan door een loodzware kachel met gebogen rug te heffen. Dat vergeef ik mezelf nooit...

Terug
Naar boven