MuscleMeat

Discussie mbt nieuw beleid in PM

Bezoekers in dit topic

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2004
Berichten
13.691
Waardering
417
Lengte
1m90
Massa
110kg
Discussie hierover enkel in deze officiële thread aub.
 
De trainings sectie / foto sectie en pro sectie moeten serieus blijven.
Maar je moet de chat algemeen echt niet gaan omdopen tot discussie ruimte. Garehanen is voor het echt lompe werk en chat en conversatie algemeen, voor algemene zaken, waar je nog op ene beetje niveau blijft, maar niet alleen over alien life, eu problematiek en de michael jackson zaak op civiel rechtelijke niveau meot discusieren.

Dus trek de regels aan in de echte dbb secties, maar in de chat/ conv. moet je de touwtjes gewoon laten vieren zoals nu!
 
Volledig met nieuw beleid eens:

topics ontsporen nu te vaak.
beginners worden te vaak afgebrand in de foto sectie.

Nog een paar opmerkingen over de galleries:
Verder zou ik graag zien dat vrouwen niet automatisch een 9 of 10 krijgen als beoordeling omdat ze toevallig 2 t!eten hebben. Beoordeel ze gewoon op hun musculariteit, definitie, progressie.

Als een man een iets bovengemiddelde fysiek heeft krijgt hij ook al te snel een 9 of 10.
In mijn ogen is een 10 voorbehouden aan de Cutlers en de Colemans onder ons, de rest zou realistisch gezien navenant lager beoordeeld moeten worden.
Op zich vind ik dat een matige fysiek waarbij echter goede progressie (vanuit een slechte fysiek) te bespeuren is natuurlijk wel hoog beoordeeld mag worden. Inzet moet ook beloond worden.

Moderators: suc6 met de handhaving !
 
Laatst bewerkt:
Chewie zei:
De trainings sectie / foto sectie en pro sectie moeten serieus blijven.
Maar je moet de chat algemeen echt niet gaan omdopen tot discussie ruimte. Garehanen is voor het echt lompe werk en chat en conversatie algemeen, voor algemene zaken, waar je nog op ene beetje niveau blijft, maar niet alleen over alien life, eu problematiek en de michael jackson zaak op civiel rechtelijke niveau meot discusieren.

Dus trek de regels aan in de echte dbb secties, maar in de chat/ conv. moet je de touwtjes gewoon laten vieren zoals nu!
We zijn hier wel nog steeds een BB board, een beetje over en weer discusseren in een chatsectie moet kunnen, maar sommige onderwerpen gaan gewoon nergens over, zijn gemaakt om relletjes te beginnen, en voegen totaal geen waarde toe aan het board, niet op BB manier, en niet op chatniveau.
 
Ik moet het eerst allemaal nog zien hoe en wat er gaat gebeuren!
Het word iets strenger, maar er zijn nagenoeg dingen uitgelokt door Mod's waar een lid tegen in kan gaan en dus lekker een waarschuwing krijgt!
Ik vind uitlokking ook al waardig voor een waarschuwing ongeacht Mod of niet als je als Mod zelf al niet de regeltjes in de hand hebt moet je een lid niet gaan afvallen!
Evenals de nieuwe mensen op het forum die eens een keer iets verkeerds posten kun je het ook verplaatsen zonder reactie die lijkt alsof je een übernerd bent.
Verbeter de regels begin bij jezelf!
 
ReyMysterio zei:
Ik moet het eerst allemaal nog zien hoe en wat er gaat gebeuren!
Het word iets strenger, maar er zijn nagenoeg dingen uitgelokt door Mod's waar een lid tegen in kan gaan en dus lekker een waarschuwing krijgt!
Ik vind uitlokking ook al waardig voor een waarschuwing ongeacht Mod of niet als je als Mod zelf al niet de regeltjes in de hand hebt moet je een lid niet gaan afvallen!
Evenals de nieuwe mensen op het forum die eens een keer iets verkeerds posten kun je het ook verplaatsen zonder reactie die lijkt alsof je een übernerd bent.
Verbeter de regels begin bij jezelf!
Ik weet niet op welk voorval je doeld, maar een mod, ik niet, en een andere mod niet, zal nooit strafpunten of een ban uit gaan delen omdat hij een lid uit heeft zitten lokken, of om persoonlijke akkefietjes op te lossen.
 
Heb het goed doorgelezen...;)
Klinkt niet streng, maar gewoon normaal laat maar zeggen. Klinkt als een normale regeling op een forum.

Waar ik me al een tijdje aan ergerde was:
-mensen die het allemaal zo goed weten te vertellen.
-mensen die de newbies met hun 2 tot 5 posts afkraken waardoor ze bijna gelijk weer afdruipen.
-newbies die niet verder kijken dan hun neus lang is. (kan zelf eerlijk zeggen dat ik daar niet aan meegedaan heb)

Dat laatste puntje geeft misschien iets aan over de enorme hoeveelheid posts die hier staan, dat het een grote drempel is om hier eens in te gaan zoeken om hun vraag beantwoord te kunnen krijgen.
Tip? : zet in hun welkomstbericht (word dat verzonden? waarschijnlijk wel) dat ze eens moeten beginnen met zoeken bij het kopje : nieuwe posts.

Ennum mensen... help die newbies eens , misschien levert dat wel een paar karma-punten op :)

Tot slot wil deze betrekkelijke newbie nog even zeggen :

respecteer elkaar en laat elkaar in zijn/haar waarde.
 
Centaur zei:
We zijn hier wel nog steeds een BB board, een beetje over en weer discusseren in een chatsectie moet kunnen, maar sommige onderwerpen gaan gewoon nergens over, zijn gemaakt om relletjes te beginnen, en voegen totaal geen waarde toe aan het board, niet op BB manier, en niet op chatniveau.
Ja en het heet toch chat en conv.? Noem het dan chat mbt BB...
Chat en conv. moet, volgens mij, juist de plek zijn waar je juist het hele bb gedoe ff opzij kan zetten en lekkerlijk kan zwansen over alles en nog wat.
En dat is zeker wat een paar mods met name doen. Begin dan eerst met het waarschuwen van mods voor je onze teugels gaat aantrekken...
 
Ik denk dat je wel moet oppassen met dat extra strenge beleid. DBB is een hechte community geworden mede dankzij dat er zoveel vrijheid en lol was. Er zijn heel veel andere bb boards waar men info op kan doen etc, maar geen van deze hebben de charme als dbb en lijken allemaal op elkaar.
Hopelijk backfired dit beleid niet en verliezen we daardoor veel leden.

(Ik heb t hier niet over beleid mbt afbranden van fotos van newbies)
 
Chewie zei:
Ja en het heet toch chat en conv.? Noem het dan chat mbt BB...
Chat en conv. moet, volgens mij, juist de plek zijn waar je juist het hele bb gedoe ff opzij kan zetten en lekkerlijk kan zwansen over alles en nog wat.
En dat is zeker wat een paar mods met name doen. Begin dan eerst met het waarschuwen van mods voor je onze teugels gaat aantrekken...
Je moet niet zo zwaar aan het chat en convo gedeelte tillen. Onderwerpen daar hoeven niet allemaal BB gerelateerd te zijn, maar ze moeten wel normaal blijven, waar we meer op gaan letten zijn onzin topics, en topics die in andere secties thuishoren, ook zullen topics wat sneller naar het gare hanenhok gegooid worden, maar als men het gewoon netjes en normaal houd zou hier voor de leden weinig van te merken moeten zijn.
 
jay_c zei:
Ennum mensen... help die newbies eens , misschien levert dat wel een paar karma-punten op :)

Helaas, het helpen van newbies levert geen karma op. Als ze al weten hoe het te geven heeft het nul-kracht.

Evenzogoed, er wordt hier zoveel geherkauwd, misschien tijd om eens wat dingen tot sticky te bombarderen.. creatine en koffie bijvoorbeeld. Een hele poos heleden was het de bedoeling om naast het forum ook een site op te zetten, misschien tijd om dat eens te doen.

Succes en sterkte verder met de zwaardere taak die de moderators nu krijgen.

Trouwens, om nog maar eens een off-topic vraag te stellen :) Een poosje geleden kreeg ik het idee dat het de bedoeling was om in de "nieuwe posts" alleen BB-gerelateerde zaken op te nemen en alle "chat/gaar/geile shit" apart te houden. Was dat whishfull thinking van mijn kant of zit zoiets werkelijk in de pijplijn om het forum serieuzer te krijgen ?
 
Wat mij echt begon te irriteren was het onophoudelijk geflame .
Gevatte opmerkingen zijn altijd leuk,doe ik ook.
Maar sommige members worden nog net niet opgewacht tot ze posten om ze vervolgens net zo ver onder de grond te stampen als ze er boven uit steken.
En dan nog het liefst met z,n zessen tegelijk?
Dan vind ik het niet meer"voor een lolletje"
Als dat beter gecontroleerd wordt heb ik daar geen moeite mee.
Voor de rest vind ik het een wereldforum!!!!!
 
dat het onophoudelijk geflame moet stoppen, COMPLEET mee eens.

echter opmerkingen als deze in de topic; Scheuren van je huid?!



Origineel gepost door Loo
ik heb er ook last van, en als ik hard aan het trainen ben word ik ook tijdelijk groen.

heeft iemand daar misschien een zalfje voor?


zijn toch gewoon geweldig?:D
gevattte opmerkingen moeten toegestaan worden vind ik.
 
Chewie zei:
Ja en het heet toch chat en conv.? Noem het dan chat mbt BB...
Chat en conv. moet, volgens mij, juist de plek zijn waar je juist het hele bb gedoe ff opzij kan zetten en lekkerlijk kan zwansen over alles en nog wat.
En dat is zeker wat een paar mods met name doen. Begin dan eerst met het waarschuwen van mods voor je onze teugels gaat aantrekken...
Het gaat er niet om dat het niet off topic mag zijn in de chat & conv, wel dat er een flood aan posts zijn die een beetje het niveau omlaag halen en totaal geen discussie waard zijn. Zulke dingen vervuilen enkel de database.

Om dit te illustreren: men mag over Michael Jackson's proces discussieren, maar men hoeft niet om de 100 posts die men plaatst een nieuw onderwerp te starten om dit iedereen te laten weten , of men hoeft geen topic te maken om karma te gaan verzamelen, etc etc.

Ik denk dat dit onderscheid niet zo moeilijk te maken is. Dit is nog altijd een BB board, en we willen niet dat 50% van de posts op de lange duur chat wordt. :)
 
Man-Mountain zei:
Ik denk dat je wel moet oppassen met dat extra strenge beleid. DBB is een hechte community geworden mede dankzij dat er zoveel vrijheid en lol was. Er zijn heel veel andere bb boards waar men info op kan doen etc, maar geen van deze hebben de charme als dbb en lijken allemaal op elkaar.
Hopelijk backfired dit beleid niet en verliezen we daardoor veel leden.

(Ik heb t hier niet over beleid mbt afbranden van fotos van newbies)

Als die vrijheid en lol voornamelijk binnen de Chat & Conversatie secties blijft zijn wel al heel tevreden. :)
 
George zei:
dat het onophoudelijk geflame moet stoppen, COMPLEET mee eens.

echter opmerkingen als deze in de topic; Scheuren van je huid?!



Origineel gepost door Loo
ik heb er ook last van, en als ik hard aan het trainen ben word ik ook tijdelijk groen.

heeft iemand daar misschien een zalfje voor?


zijn toch gewoon geweldig?:D
gevattte opmerkingen moeten toegestaan worden vind ik.
En toch kunnen die opmerkingen voor newbies als te "lollig" en zelfs storend worden gezien. Je verliest zo een deel van de kwaliteit van het board. Een echt probleem komt er als je dit in elke thread gaat zien, en potentieel goede discussies al snel uitlopen in een heen en weer gechat over zaken die niets met het onderwerp meer te maken hebben. Dat zouden we graag binnen de perken houden.
 
Ik vindt het ook niet kunnen dat mensen hier op het forum afgebrand worden omdat ze toevallig in de ogen van de meer ervaren leden een stomme vraag stellen.
Een grapje maken is gewoon harstikke leuk maar je moet mensen niet gaan beledigen of voor lul gaan zetten.

Dit board is bedoeld om elkaar te helpen op sportgebied en niet om mensen af te branden zodat ze hier nooit meer terugkomen.
Ik begrijp dat er heel veel jongeren hier op het board zitten ( dat is een hele goede zaak) en dat die zich helemaal slap lachen om die geintjes allemaal, en dat kan ik ook nog wel begrijpen alleen het schrikt een hoop nieuwkomers af.

Ik hoop dat alles goed mag komen en dat iedereen een beetje rekening met elkaar houdt en dat we met z"n allen dit mooie board in stand zullen houden.
Groet:
Willem 2.
 
George zei:
dat het onophoudelijk geflame moet stoppen, COMPLEET mee eens.

echter opmerkingen als deze in de topic; Scheuren van je huid?!



Origineel gepost door Loo
ik heb er ook last van, en als ik hard aan het trainen ben word ik ook tijdelijk groen.

heeft iemand daar misschien een zalfje voor?


zijn toch gewoon geweldig?:D
gevattte opmerkingen moeten toegestaan worden vind ik.

Het ging hier niet om een gevatte opmerking, maar volgens mij was de vraagsteller in "George" zijn ogen een beetje laks omdat ie het verschijnsel "triae" nog niet kende en zelf nog geen zaken over dit verschijnsel had opgezocht.
Dit is slechts een van de vele voorbeelden waarbij een newbie een nietszeggend antwoord krijgt.

Iets anders dan:
Hoevaak wordt er niet gezegd: gebruik de search-functie! Ok! Ik moet zeggen dat veel vragen simpelweg in de sticky's zijn terug te lezen, maar zo kunnen we echt bij alles wel roepen: gebruik de search-knop dan! Want alles is hier wel een keer gezegd en elke denkbare vraag is hier ooit wel eens gesteld en beantwoord...toch?.
 
Zoals ik al zi:
Streng zijn in de sport sectie en losjes zijn in de chat sessies. Het heet chat &Conversaties en ja dan word er dus ook gechat en gewoon geouwehoerd.
Of maak er een aparte chatroom bij...
Als je forum vervuiling tegen wilt gaan, dan moet je mensen meer verplichten de search te gaan gebruiken! Zodat er niet 100x een topic word geopend over:
Ik heb een schema nodig, welk?
Spiergroep 2x de week trainen, kan dat?
Hoe eten jullie je kwark?
Zijn eieren echt slecht voor je?
Lezen--> geen nieuwe info in de post? ---> Slotje met de boodschap gebruik de search

Zo werd het ook een tijdje op GoT gedaan en ik moet zeggen men gebruikt daar nu eerder de search!
 
willem 2 zei:
Ik vindt het ook niet kunnen dat mensen hier op het forum afgebrand worden omdat ze toevallig in de ogen van de meer ervaren leden een stomme vraag stellen.
Een grapje maken is gewoon harstikke leuk maar je moet mensen niet gaan beledigen of voor lul gaan zetten.

Dit board is bedoeld om elkaar te helpen op sportgebied en niet om mensen af te branden zodat ze hier nooit meer terugkomen.
Ik begrijp dat er heel veel jongeren hier op het board zitten ( dat is een hele goede zaak) en dat die zich helemaal slap lachen om die geintjes allemaal, en dat kan ik ook nog wel begrijpen alleen het schrikt een hoop nieuwkomers af.

Ik hoop dat alles goed mag komen en dat iedereen een beetje rekening met elkaar houdt en dat we met z"n allen dit mooie board in stand zullen houden.
Groet:
Willem 2.

Kerel een vraag is nooit dom!
Men wil iets te weten komen over iets dat men nog niet weet!
Het antwoord op die vraag kan echter dom zijn lees ze maar eens na.
Het ontbreken van diverse stickies op andere gebieden doet weer een nieuw topic opdoemen dus open een subforum waar de stickies instaan en laat de newbies in het voorstel gebeuren een link zien naar al die stickies!

Chewie zei:
Zoals ik al zi:
Streng zijn in de sport sectie en losjes zijn in de chat sessies. Het heet chat &Conversaties en ja dan word er dus ook gechat en gewoon geouwehoerd.
Of maak er een aparte chatroom bij...

Ik heb nog niet zo lang geleden een shoutbox voorgesteld, maar serieus antwoord op mijn vraag heb ik nooit gehad!
Een shoutbox is een venster van ongeveer 10 regels waar jij een verhaal kan typen!
Als de newbies daar hun vragen in kunnen stellen m.b.t tot zaken die er zijn geweest kunnen de leden of de mod's een link geven!
Aangezien er altijd wel een mod aanwezig is lijkt het mij de perfecte uitbreiding van hun taak i.p.v in het klik voor karma te gaan lanterfanteren :D
Doe eens wat met die ideeën van een shoutbox!
Het scheelt echt heel wat topics.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven