XXL Nutrition

Discussie mbt nieuw beleid in PM (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Trouwens, om nog maar eens een off-topic vraag te stellen Een poosje geleden kreeg ik het idee dat het de bedoeling was om in de "nieuwe posts" alleen BB-gerelateerde zaken op te nemen en alle "chat/gaar/geile shit" apart te houden. Was dat whishfull thinking van mijn kant of zit zoiets werkelijk in de pijplijn om het forum serieuzer te krijgen ?

Amen... hier zit ik niet op te wachten en ik ben te lui om elke keer van afdeling naar afdeling te gaan zoals ik een tijd terug deed (ahum, anders had ik hier niet op kunnen reageren).

En verder: miss een té grote stap, maar zou het karmasysteem afgeschaft kunnen worden? Nu lijkt het alsof mensen posten om karma te krijgen :rolleyes:

Ben een hele tijd inactief geweest hier omdat ik de sfeer niet meer leuk vond en daarna weer gaan posten door heel selectief alleen relevante afdelingen te bekijken: training, supps, voeding en wetenschap. Dan was het nog te doen.
Ook voelde ik me zelfs als oudgediende niet echt prettig meer hier gezien de gigahoeveelheid draden waar vrouwen niet echt positief benaderd worden.

Maar goed.. desondanks altijd boeiend om de on-topic onderwerpen door te nemen. Het zou mooi zijn als er met evenveel enthousiasme op echte bb-gerelateerde onderwerpen werd gereageerd.

Espi
 
Esperantisto zei:
Amen... hier zit ik niet op te wachten en ik ben te lui om elke keer van afdeling naar afdeling te gaan zoals ik een tijd terug deed (ahum, anders had ik hier niet op kunnen reageren).

En verder: miss een té grote stap, maar zou het karmasysteem afgeschaft kunnen worden? Nu lijkt het alsof mensen posten om karma te krijgen :rolleyes:

Ben een hele tijd inactief geweest hier omdat ik de sfeer niet meer leuk vond en daarna weer gaan posten door heel selectief alleen relevante afdelingen te bekijken: training, supps, voeding en wetenschap. Dan was het nog te doen.
Ook voelde ik me zelfs als oudgediende niet echt prettig meer hier gezien de gigahoeveelheid draden waar vrouwen niet echt positief benaderd worden.

Maar goed.. desondanks altijd boeiend om de on-topic onderwerpen door te nemen. Het zou mooi zijn als er met evenveel enthousiasme op echte bb-gerelateerde onderwerpen werd gereageerd.

Espi

Inderdaad het karma-systeem is volgens mij ook de aanleiding van vele bagger topics, afschaffen hoeft daarom niet maar misschien een ander systeem uitwerken?
En zelf ben ik geen vrouw maar ik kan je wel enigzins volgen in je kritiek op de 'vrouwonvriendelijkheid'.

Voorts vind ik de nieuwe inslag niet slecht, ik hoop alleen, en wil de mods daar ook op wijzen, dat dit board niet verandert in een dictatuur waar members angst hebben om iets te posten of een mening te geven.
Verder succes, ik hoop op de instandhouding van dit levendig board! :thumbs:
 
Santoz zei:
Inderdaad het karma-systeem is volgens mij ook de aanleiding van vele bagger topics, afschaffen hoeft daarom niet maar misschien een ander systeem uitwerken?
En zelf ben ik geen vrouw maar ik kan je wel enigzins volgen in je kritiek op de 'vrouwonvriendelijkheid'.

Voorts vind ik de nieuwe inslag niet slecht, ik hoop alleen, en wil de mods daar ook op wijzen, dat dit board niet verandert in een dictatuur waar members angst hebben om iets te posten of een mening te geven.
Verder succes, ik hoop op de instandhouding van dit levendig board! :thumbs:

Dat is DBB nooit geweest en zal het ook nooit worden hoor. :)
 
MrJ zei:
Als die vrijheid en lol voornamelijk binnen de Chat & Conversatie secties blijft zijn wel al heel tevreden. :)

Hoop dat dat dan ook kan gebeuren.

DBB is een forum waar ik, en ik denk bijna alle members hier gigantisch veel aan gehad hebben, zonder dit forum zou onze vooruitgang vele malen minder zijn. Het is een BB board, maar een hele leuke en dat vind ik ook deels door de verschillende subfora. Ik ben het helemaal eens dat alle aan BB gerelateerde delen van dit board 'clean' kan blijven, maar laat de subfora's gewoon voor wat het is.

Om maar even een voorbeeld te noemen, het topic van tractortje van 'ik ben lekker' sloeg in eerste instantie helemaal nergens op maar was later toch uitgegroeid tot een leuk topic en dat vind ik moeten kunnen.
Dat zijn juist de topics waarvoor ik de meeste tijd op DBB ben, omdat ik zon beetje alles al heb gelezen wat voor mij interessant is. Uiteraard komen hier dagelijks topics voorbij over BB die ik ook ga lezen maar meestal draait dat uit tot een thread met 10 reacties waarbij ik nog niet veel geleerd heb.

Samengevat: Laat het subfora voor wat het is, en voer dit nieuwe beleid alleen uit op alle BB delen van het board.
 
"humor mag in het Gare Hanenhok maar baggertopics gaan gewoon de papierversnipperaar in."

Wat is humor en wat is bagger?? Wie bepaald dat? Misschien is het verstandig om het gare hanenhok te laten voor wat het nu is maar dat alle topics die bijv 2 weken niet actief zijn te verwijderen. Op deze manier bespaar je dus een hoop ruimte in de database en alle topics die het niveau zo laag maken zijn niet meer terug te vinden.

Verder vind ik dat er een verbod moeten komen op topics als ik heb 300, 1000, of 3629 posts. Deze topics zijn puur en alleen voor karma en voegen werkelijk niets toe.

Misschien is het een goed idee om met ingang van het nieuwe beleid alle members weer op 0 strafpunten te zetten. Dit omdat er toch heel wat onduidelijke en onterechte puntjes zijn weggegeven.

Ik wens jullie veel succes met het nieuwe beleid maar vergeet vooral niet wat DBB zo leuk maakt(e)..
 
Man-Mountain zei:
Ik denk dat je wel moet oppassen met dat extra strenge beleid. DBB is een hechte community geworden mede dankzij dat er zoveel vrijheid en lol was. Er zijn heel veel andere bb boards waar men info op kan doen etc, maar geen van deze hebben de charme als dbb en lijken allemaal op elkaar.
Hopelijk backfired dit beleid niet en verliezen we daardoor veel leden.

(Ik heb t hier niet over beleid mbt afbranden van fotos van newbies)

volledig mee eens
 
Was een lang verhaal, ben benieuwd hoe dit zal verlopen. Vond / vind het juist wel een board waar je als newbie leuk ontvangen word. nomather hoe je eruit ziet.

Ok, sommige dwalen iets af naar iets te grappig bedoeld. Ik heb er inmiddels ook behoorlijk wat bij zien komen die toch wel leuk meedoen met de rest !!

fotosessie's duidelijk ! is een serieus iets, reacties moeten dan ook eerlijk en serieus blijven.

Brutez zei:
Ik wens jullie veel succes met het nieuwe beleid maar vergeet vooral niet wat DBB zo leuk maakt(e)..
 
Als iedereen eens een beetje nadenkt bij wat hij/zij post komt alles wel goed.

En vergeet niet, niemand wordt als reus geboren!!
 
Ik vind het schitterend want het is het laatste jaar een beetje geworden waar ik zoveel gasten hier net mee zie lachen : een 'breezergedoe'
 
Ja , ik stem ook voor het afschaffen van het karma systeem. Dat gaat een hele hoop ongein schelen.
 
T, nieuwe beleid ziet er netjes uit en ik ben er ook van overtuigd dat dit zijn vruchten zal afwerpen.

Het forum mag namelijk geen vuilbak gaan worden en tja, daar steekt wel wat tijd in, als iedereen dat zou realiseren zou het wat minder puinhoop worden in sommige topics.
Pas op, een te streng beleid heeft een averechts effect. Dat is precies wat sommige jongens hierboven proberen duidelijk te maken. Het moet ook leuk blijven dus probeer een gulden middenweg te vinden (wat overigens erg moeilijk is maar ga op gevoel af)

Nu gebeurt het ook wel eens dat ik wat slecht gezind ben en wat negatiever post bij sommige newbee's maar dat gebeurt gelukkig niet al te vaak :D

Wat dat karmasysteem betreft, ik vind dat het ook maar eens moet ophouden. Er is heel wat om te doen geweest maar na een tijdje gaat het kant noch wal raken.

Bedankt voor het goeie inzicht en hopelijk verandert er wat :thumb:
 
Ik zou heel blij worden als iedereen wat meer coulance voor elkaar opbrengt en zich wat minder laat leiden door testosteron. Soms eerst even tot 10 tellen voor je op de 'post reaktie' drukt. De sfeer weer wat gemoedelijker ipv dat opgefokte.

Laat de bijdehandjes btw vooral blijven posten. Lig af en toe onder mijn bureau :D
 
Vince zei:
Pas op, een te streng beleid heeft een averechts effect.
Dit heb ik in de moderator sectie zelf al aangehaalt. MrJ heeft trouwens grotendeels het voorstel van beleid geschreven na enkele richtlijnen die door mij en mods zijn gegeven. De tekst is daarna nagekeken en iedereen was er in grote lijnen mee akkoord.

Wij zijn zeker niet van plan een heel streng beleid te gaan voeren, we willen gewoon dat er een verschuiving is van iets minder onzin naar wat meer serieuze , en OT zaken. Zodat het informatieve deel van de site terug wat meer aandacht krijgt.:)
 
Goed plan...ben het met de alle punten eens, maar laat het gare hanenhok maar zo blijven ;)
 
Azrael zei:
Ja , ik stem ook voor het afschaffen van het karma systeem. Dat gaat een hele hoop ongein schelen.
Alles kan misbruikt worden, dat betekend nog niet dat het systeem zelf slecht is. Het is juist een leuk deel van de site geworden, en ik denk dat velen het met mij eens zijn.
 
Big_T zei:
Alles kan misbruikt worden, dat betekend nog niet dat het systeem zelf slecht is. Het is juist een leuk deel van de site geworden, en ik denk dat velen het met mij eens zijn.

Ik denk het juist niet. Ik zie mensen heel vaak onzinnige posts posten om grappig te zijn en hiermee karma te winnen. Dit doet heel erg afbreuk aan de post kwaliteit vaak. Ik zet bij deze dan ook mijn karma knop uit.
 
Het was voor mij persoonlijk een hele opluchting om die mass-PM te mogen lezen.

Ik irriteerde me dwárs de laatste tijd aan de meest stupide opmerkingen die de serieuze lijn van het topic bewust aan het verknallen waren.
Probeer je mensen op de hoogte te houden van niuewe ontwikkelingen mbt een schema oid, kotmer iemand langs die vraagt of ie je vriendin mag nken.

Persoonlijk zou ik als mod meteen ingrijpen, wat me overigens in dank werd afgenomen toen ik zelf nog modereerde. En de kleuters die het niet waardeerden dat hun 'bijdrages' werden gedelete kregen een extra waarschuwing. Heel simpel.

Maar het Fok!-syndroom moest een halt worden toegeroepen en ik schaam me niet om te zeggen dat ik een van de mensen ben geweest die opperde de zaken es strenger aan te late pakken. Mensen die hier lid zijn moeten es goed doorkrijgen in hun botte kop dat niet elk forum op 'Fok-achtige' taferelen zit te wachten. Fok is een site waar web-ridders en internethelden een wedstrijdje doen wie er het gevatst en leukst uit de hoek kan komen met o.a. commentaar op het dagelijks nieuws.

Van elk topic op DBB werd tegenwoordig een Fok-topic gebrouwen. Geen discussie was heilig of er werd weer gepaald, ge-anaald of op een andere manier 'leuk' gedaan.
En op het laatst sloop het óók de AAS sectie in.

Wie een forum zo groot als DBB groot wil houden, zal de mensen moeten aanpakken die niet zoveel op hebben met het forum en het niet zoveel kan schelen als het midner wordt. En dat is bij deze gedaan.

Ik hoop van harte dat de lijn gehandhaafd blijft en dat het geen tijdelijke maatregel zal zijn.
 
Azrael zei:
Ik denk het juist niet. Ik zie mensen heel vaak onzinnige posts posten om grappig te zijn en hiermee karma te winnen.
Juist dat gaan we aanpakken, en daar gaat deze hele thread over. :)

Ik zet bij deze dan ook mijn karma knop uit
Dat is je goed recht. En niemand hoeft eraan mee te doen.
 
Ik vind juist dat bij de foto sectie iedereen erg mild is en praktisch alleen positieve reacties geeft. Maar wanneer 1 iemand negatief begint heeft dit idd vaak wel een kettingreactie tot gevolg.

Heb al 2maal door kritiek te geven op fotos (as in, daar had je wel wat meer uit kunnen halen) bad karma gehad voor " kinderachtig gedrag". :rolleyes:

Gelukkig heb ik meestal meer neg karma power.
 
Het leuke aan karma vind ik dat je buiten de thread je waardering kan laten blijken. (of je afkeur). Om karmahoerderij tegen te gaan kun je de karma-punten uitzetten, maar een mogelijkheid tot feedback op een post moet bestaan blijven... ik mis het zelfs bij andere forums. (fora ?)
 
Back
Naar boven