XXL Nutrition

Discussie mbt nieuw beleid in PM (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is het een probleem dat er veel onzin in de chat sectie wordt geplaatst? Daar is een chat sectie voor. Is er een technisch probleem met de server capaciteit of is het irritatie dat de meeste posts niet over bb gaan? Zolang de onzin topics in de chat sectie worden geplaatst, lijkt me dat niemand er last van heeft?? Of niet? Wat is het probleem hier nu?

Verder, het samenlevings gedeelte, dat posten over politiek, ingevoerd na van Gogh, ik zou zeggen, bedenk als je daar post dat jouw posting en jouw diskussie de loop der geschiedenis toch niet zal veranderen. Dus maak je niet druk, al ben je het helemaal niet met iemand eens. Da's allemaal verpilde energie! Het leidt volgens mij indirect zelfs tot spierafbraak!
 
Marc W zei:
Is het een probleem dat er veel onzin in de chat sectie wordt geplaatst? Daar is een chat sectie voor.
Niet op dit board. De chat sectie is bedoeld voor off topic, niet voor alle denkbare onzin die je op het net vindt.

Is er een technisch probleem met de server capaciteit of is het irritatie dat de meeste posts niet over bb gaan?
Als je eerdere reacties hier gelezen zou hebben dan had je geweten dat het het geen van beiden is. Er mag wel degelijk over andere zaken dan BB gechat worden. Waar het om gaat is dat er een flood is van onzin en posts die enkel zorgen voor vervuiling en verpaupering van dit board. De algemene kwaliteit van posts gaat daarmee verloren.

Zolang de onzin topics in de chat sectie worden geplaatst, lijkt me dat niemand er last van heeft?? Of niet? Wat is het probleem hier nu?
Opnieuw, het gaat verder dan de chat sectie, als je de hele PM had gelezen. Uiteraard hebben heel wat mensen er last van, alleen degenen die zelf onzin posten niet.

Ik heb BTW je account samengevoegd met de originele want dubbel accounts zijn niet toegestaan.
 
Vindt het een bon inintiatief.. Nu er heden zoveel leden zijn, je merkt echt dat het er drukker aan toe gaat. Zeker als je als je een lange tijd afwezig bent geweest. Je ziet op de duur het bos door de bomen niet. Ik wil niet de ouwe zak uithangen, ma.. vroeger werd er minder stront gepost en meer knowhow..

Maja, langs de andere kant. Je kan niet blijven leuteren over hoe je een biceps curl moet uitvoeren. Stel dat je je er daar aan houdt, dan evolueert een interactief forum soieso in een statische infopage..

Langs de andere kant staat "the art of bodybuilding" dan ook weer niet stil.. Dus kan je er natuurlijk over blijven discussiëren.. ;)
 
Extreem opvallend is wel dat áls er iets gepost wordt waar flink over herkauwd kan worden ivm nieuwe inzichten, het erg stilletjes blijft. Vaak ook wel omdat het ingewikkelde materie betreft waar je niet even makkelijk over meepraat maar het verhaal gewoon goed moet doorlezen, soms zelfs 2x om een goed beeld te krijgen.

Als er dan veel off-topic onderwerpen zijn die makkelijker lijken, is het erg stilletjes in de on-topic afdelingen. Hoe meer leden en hoe meer posts, des te hoger het % off-topic posts is de indruk.
 
Ik kijk t nog even aan voordat ik t mn uiteindelijke mening geef. maar ik vind t wel iig een goed idee de totale onzin posts te verwijderen (in een thread) maar ik hoop toch dat er nog wel dat er nog ruimte is voor een hoop humor op t board bv in de daar voor horende threads. ook mogen van mij alle flamewars meteen gesloten worden :)

humor is toch een van de redenen waarom ik hier kom, en als dat helemaal zou verdwijnen zouden jullie ook minder leden overhouden. Alleen droge BB info overhouden op de site is natuurlijk ook niets.

maar zoals gezegd: ik kijk t nog even aan om te kijken welke posts er eigenlijk verwijderd worden en welke niet. Maar pogingen t board te verbeteren moeten we natuurlijk altijd respecteren :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Veranderingen zijn nooit leuk voor de 'gevestigde' bubs. Maar ik denk dat deze veranderingen wel los gaan lopen en dat DBB niet ontaard in een virtueel Derde Rijk.

Kunnen de mods zich overigens niet beter richten op de stimulering van nuttige posts in plaats van de indamming van 'onnuttige' threads? Als mensen zich naast grappen en grollen ook inspannen door veel nuttige informatie, scans uit bladen en bb-boeken recensies te posten, wordt het aantal gare posts relatief minder en stijgt de educatieve waarde van het forum. Want als je het gare hanenhok aan banden gaat leggen, wil dat niet zeggen dat de train- powerlift- en anabolen-sectie ineens een boost krijgt.

En toen ik hier voor het eerst kwam, klikte ik nooit op de gare, geile en chat&conversatie rubriek. Die zag je gewoonweg niet. Dus newbees zullen zich door die onzin - die zich dan wel tot de daarvoor behorende sectie moet beperken - dus niet laten afschrikken in de trand van 'wat een dom a-serieus forum is dit'.

Verder is het natuurlijk een goede zaak dat de mods begaan zijn met het forum dat zowaar enorm aan populareit wint (hopelijk gaat dit forum zich niet op de massa aanpassen; maar da's een ander verhaal :P).
 
Big_T zei:
Ik heb BTW je account samengevoegd met de originele want dubbel accounts zijn niet toegestaan.

Centaurs kloontjes werden wel toegelaten ??? ??? ???

On-topic:

Ik hoop dat er eindelijk een structurele gedachte achter de veranderingen zit. Want sommigen zaken lijken nogal ondoordacht tot stand te komen. Zoals bijv. de flamewar-sectie toentertijd.
 
:roflol:

De flamewar-sectie! Was een leuk onderwerp om op te gokken hoe lang het zou voortbestaan. Zal wel de boeken ingaan als misser van de eeuw.
 
DBC01 zei:
:roflol:

De flamewar-sectie! Was een leuk onderwerp om op te gokken hoe lang het zou voortbestaan. Zal wel de boeken ingaan als misser van de eeuw.

Waarom nu weer de misser van de eeuw?


Op een ander forum liep zoiets wel leuk, toen werd het idee geopperd ook hier dit uit te proberen. Helaas, werkte niet zo leuk uit als verwacht. :)
 
partysander zei:
Centaurs kloontjes werden wel toegelaten ??? ??? ???
Pardon? Mijn kloontjes?? En wat voor kloontjes mogen dat dan wel wezen??
 
Om te beginnen moet ik even kwijt dat ik dit forum nog steeds geweldig vindt en dat ik er de nodige uurtjes per dag op besteed.

Over het nieuwe beleid: dat is inderdaad wel nodig, al wordt het moeilijk om het uit te voeren. Je moet namelijk grenzen trekken die bij iedereen een beetje anders liggen. Ik ben blij dat ik geen moderator ben, want dat is best een lastige taak. Succes!!!

Ik vind wel dat het forum wat minder kwalitatief vind worden de laatste maanden, maar dat is logisch. Het wordt steeds groter en dan heb je er altijd rotte appels tussen. Dat zie op elk forum. Daarnaast wordt er tegen nieuwelingen wel altijd gezegd: "lees de sticky's". Dat vind ik dan wel terecht, want hoe vaak krijg je niet de vraag: "ik wil zo snel mogelijk groot worden; hoe doe ik dat?". Of het terecht is laat ik in het midden, maar ik snap het wel dat leden hier geïrriteerd op reageren.

Een ander punt van irritatie is dat sommigen geen leestekens en hoofdletters gebruiken. Daarnaast hanteert men ook eens een taalgebruik waar totaal geen logica inzit. Ook op dit soort berichten wordt vaak geprikkeld gereageerd, mede door mijzelf. Ik hoop dat hier ook wat aan gedaan kan worden. Ik begrijp best dat het geen Nederlandse taal forum is en het hoeft ook geen foutloos Nederlands te zijn, maar een beetje structuur mag je wel verwachten.

Verder zou ik dat Chat en Conversatie laten voor wat het is. Als je er niks aan vindt, kun je dat gedeelte ook links laten liggen. En wat grappige, soms flauwe opmerkingen in een serieus topic moet ook af en toe kunnen.

Het DBB forum is groot geworden en dat gaat nu eenmaal gepaard met problemen. Ik respecteer de regels van de moderators en hoe die uitgevoerd worden. Nogmaals succes ermee!!!!

Saint

Ps. Als jullie het maar niet in je hoofd halen om het Geile Hanenhok weg te halen, want dan ben ik dus wel vertrokken!!! :D :D :D
 
Een ander punt van irritatie is dat sommigen geen leestekens en hoofdletters gebruiken. Daarnaast hanteert men ook eens een taalgebruik waar totaal geen logica inzit. Ook op dit soort berichten wordt vaak geprikkeld gereageerd, mede door mijzelf.

:D :bow:
 
Brutez zei:
Welk forum is dat??

DBC01 zei:
1 keer raden Brutez, één keertje raden!!!

Z'n grote voorbeeld hoe het moet op het net...F...k!

Een bank- & effectenforum waar EricR ooit moderator was.

Helaas, geen FoK! dus DBC! :wave:
 
Flamewars op meerdere USA-fora meegemaakt. Zonder problemen. Vond het trouwens hier ook niet sluitenswaardig, maar goed.

Een zeer klein gedeelte van de leden zijn de eeuwige klagers, die zullen ieder initiatief de grond inboren. Meestal omdat ze het zelf aan creativiteit ontbreekt.

DBC01 zei:
Maar het Fok!-syndroom moest een halt worden toegeroepen en ik schaam me niet om te zeggen dat ik een van de mensen ben geweest die opperde de zaken es strenger aan te late pakken. Mensen die hier lid zijn moeten es goed doorkrijgen in hun botte kop dat niet elk forum op 'Fok-achtige' taferelen zit te wachten. Fok is een site waar web-ridders en internethelden een wedstrijdje doen wie er het gevatst en leukst uit de hoek kan komen met o.a. commentaar op het dagelijks nieuws.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf. In Samenleving en Politiek toch vaak genoeg threads van jouw hand voorbij zien komen die Fokkerig overkomen. Dan zie ik nog liever een Gare Hanenhok posting dan een rellerige thread waarmee ook bepaalde groepen worden afgeschrokken.
 
EricR zei:
Flamewars op meerdere USA-fora meegemaakt. Zonder problemen. Vond het trouwens hier ook niet sluitenswaardig, maar goed.

Een zeer klein gedeelte van de leden zijn de eeuwige klagers, die zullen ieder initiatief de grond inboren. Meestal omdat ze het zelf aan creativiteit ontbreekt.



Verbeter de wereld en begin bij jezelf. In Samenleving en Politiek toch vaak genoeg threads van jouw hand voorbij zien komen die Fokkerig overkomen. Dan zie ik nog liever een Gare Hanenhok posting dan een rellerige thread waarmee ook bepaalde groepen worden afgeschrokken.

:roflol:
 
partysander zei:
oa marlboro boy of zo iets ???

Neuh.

Heeft 1 persoon met 2 accounts een postgemiddelde van 60 per dag ofzo. :o

Zelfs voor Centaur is dat veel. ;)
 
partysander zei:
Centaurs kloontjes werden wel toegelaten ??? ??? ???
Ik weet van geen andere kloontjes, als ik er tegenkom worden ze ieg altijd verwijderd, ongeacht de eigenaar. Maar ik denk dat je mis bent wat centaur aangaat.

On-topic:

Ik hoop dat er eindelijk een structurele gedachte achter de veranderingen zit. Want sommigen zaken lijken nogal ondoordacht tot stand te komen. Zoals bijv. de flamewar-sectie toentertijd.
Ideeën komen en gaan, de slechte verdwijnen, de goede blijven. Niemand is perfect, maar er wordt altijd eerst goed nagedacht alvorens iets tot stand komt.
 
Back
Naar boven