XXL Nutrition

Discussie mbt nieuw beleid in PM (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brutez zei:
Ik heb nog nooit een PM gekregen dat ik een strafpunt heb gekregen nee..

Ik heb je al eerder verteld dat die PM sturen nu relatief nieuw is, mede na jouw strafpunten serie evenals die van Var.

Nee, wij weten niet meer voor welke posts ze gegeven zijn en nee, dat gaan we ook niet uitzoeken.

Het enige wat ik kan zeggen is dat je de regels overtreden hebt en dat strafpunten daarom gegeven worden, niet om een persoonlijk iets or whatsoever. Je kan nu nog wel maanden doorgaan op die strafpunten, maar duidelijker dan deze post krijg je het echt niet kerel. :)
 
Brutez zei:
Ik heb nog nooit een PM gekregen dat ik een strafpunt heb gekregen nee..
Le-zen!

Centaur zei:
we hebben er nu een systeem voor zodat elke strafpunt zwart op wit staat met de reden erbij, zodat hier later op terug gekeken kan worden, ook wordt een persoon een PM gestuurd als hij een strafpunt heeft gehad, maar dit systeem is zo oud nog niet, en was er waarschijnlijk ook niet toen jij je punten kreeg.
 
tijdje op het strand gelegen :D , en las het nu pas.

Maar een hele goede zaak dit :thumbs:
 
Ben benieuwd... :cool:
 
Big_T zei:
Ideeën komen en gaan, de slechte verdwijnen, de goede blijven. Niemand is perfect, maar er wordt altijd eerst goed nagedacht alvorens iets tot stand komt.

Tuurlijk wordt er eerst goed nagedacht. Maar mijn punt is, was er een beleid waar een idee in moest passen of werd er per idee beoordeeld, zonder grote lijnen in de gaten te houden? Want zo kwam het af en toe over.

Centaur zei:
Ja, dat zijn ze ook, en Marlboro_boy zit 90% van de tijd op een totaal ander IP en komt hier gemiddeld nog 1 keer per maand ofzo, maar men roept liever dat er gekloont wordt dan een beetje op te letten, ik heb het pas 2 of 3 keer gepost. ;)

Niet zo moeilijk doen :nope: Er was/is gewoon onduidelijkheid rond die members (in relatie tot jou). Als ik dan niet (letterlijk) iedere post lees of serieus neem, dan kan er dergelijke verwarring ontstaan.

Maar ik ben weer helemaal op de hoogte.

Centaur zei:
Een FAQ maken is een alternatief, maar laat weer weinig discussieruimte open aangezien een FAQ meestal een losse pagina op de server is, en er niet gepost kan worden.

Hypocriet! Ik herinner me een discussie die ik in een sticky begon. (waarvan im het desbetreffende sticky nog steeds te zwart/wit vind) Deze post (in dat sticky) van mij werd verwijderd. Na mijn verontwaardiging kenbaar te hebben gemaakt, kreeg ik te horen dat een sticky voornamelijk bestemd is voor nieuwe leden. Hierin moet in grote lijnen alles binnen het bb-gebeuren duidelijk worden en is dus geen discussie gewenst. Waarom zou het bij een FAQ dan anders moeten zijn?
 
partysander zei:
Niet zo moeilijk doen :nope: Er was/is gewoon onduidelijkheid rond die members (in relatie tot jou). Als ik dan niet (letterlijk) iedere post lees of serieus neem, dan kan er dergelijke verwarring ontstaan.

Maar ik ben weer helemaal op de hoogte.
Als er onduidelijkheid is, en je weet niet hoe de vork in de steel zit, moet je ook niet gelijk concrete dingen zoals "kloontjes" gaan zitten roepen. Genoeg hierover.

Hypocriet! Ik herinner me een discussie die ik in een sticky begon. (waarvan im het desbetreffende sticky nog steeds te zwart/wit vind) Deze post (in dat sticky) van mij werd verwijderd. Na mijn verontwaardiging kenbaar te hebben gemaakt, kreeg ik te horen dat een sticky voornamelijk bestemd is voor nieuwe leden. Hierin moet in grote lijnen alles binnen het bb-gebeuren duidelijk worden en is dus geen discussie gewenst. Waarom zou het bij een FAQ dan anders moeten zijn?
Ten eerste: : "hypocriet" zeg je maar tegen je schoolvriendjes, maar niet tegen mij, ik heb niet met je geknikkerd. Ten tweede: Niet alle sticky's zijn discuseerbaar. De sticky waar jij het over hebt bevat prima beginnersinfo, en laat geen ruimte open voor miereneukerij op niveau waar een beginner geen hol van snapt. Andere sticky kunnen verder prima over/in te discuseren zijn.
 
hehe, een voorbeeldje: In een thread (geen id meer waar ie over gaat) post Bracke opeens weer eens iets. Dat is een gewaardeerde member die een hele tijd niets gepost heeft. Dus ik reageer met de woorden 'Bracke leeft!'. Vervolgens wordt deze post verwijderd! Nou vraag ik je....
 
Centaur zei:
Als er onduidelijkheid is, en je weet niet hoe de vork in de steel zit, moet je ook niet gelijk concrete dingen zoals "kloontjes" gaan zitten roepen.

Ik roep geen concrete dingen. Dit is de desbetreffende post en het is toch duidelijk dat er vertwijfeling bij mij is. Een rustige uitleg van de situatie was afdoende geweest.

Dat jij dit nu lijkt te beschouwen als een persoonlijke aanval zegt meer over jou, dan over mij.

Maar zoals jij wenst; "genoeg hierover"

Centaur zei:
Ten eerste: : "hypocriet" zeg je maar tegen je schoolvriendjes, maar niet tegen mij, ik heb niet met je geknikkerd.

Er is nog altijd vrijheid van meningsuiting. Maar als je je beledigt voelt, dan neem ik het woord "hypocriet" terug.

Centaur zei:
Ten tweede: Niet alle sticky's zijn discuseerbaar. De sticky waar jij het over hebt bevat prima beginnersinfo, en laat geen ruimte open voor miereneukerij op niveau waar een beginner geen hol van snapt. Andere sticky kunnen verder prima over/in te discuseren zijn.

Ik dacht dat alle sticky's voornamelijk bestaan uit beginnersinfo ???
Als er geen duidelijkheid over iets is, moet je het imo niet tot sticky bombarderen.
 
EricR zei:
Een zeer klein gedeelte van de leden zijn de eeuwige klagers, die zullen ieder initiatief de grond inboren.

Nog maar eens dan, het groepje klagers is vrij klein en doen alsof ze zelf Roomser zijn dan de paus. Het nieuwe beleid is er niet op gericht om op iedere slak zout te leggen, alleen een kwestie van schoonhouden van de serieus bedoelde secties. Dat laat dus nog steeds ruimte voor humor maar er zal wel meer gelet worden op volledig off-topic opmerkingen in threads die serieuze informatie bevatten.

De wereld vergaat niet, leden zullen echt niet op eens een stortvloed aan strafpunten krijgen bij off-topic postings. Die worden alleen uitgedeeld als het gedrag structureel is of een opmerking zeer provocerend is naar andere leden of de crew. Wat dat betreft is er weinig veranderd.

We kunnen als crew ook zeer strakke richtlijnen opstellen voor iedere sectie en bijvoorbeeld iedere mogelijkheid tot discusseren uitsluiten aangaande beleid, sticky's etc. Maar daar is niemand bij gebaat, DBB heeft een open structuur wat betreft discusseren, dat moet ook zo blijven.
 
Laatst bewerkt:
partysander zei:
Tuurlijk wordt er eerst goed nagedacht. Maar mijn punt is, was er een beleid waar een idee in moest passen of werd er per idee beoordeeld, zonder grote lijnen in de gaten te houden? Want zo kwam het af en toe over.
Sorry maar ik heb geen idee waar je het hier over hebt. Maar wat je posts tot nu toe betrefd; misschien kan je een beetje meer kritisch zijn tegenover jezelf?
 
Ehm... ik hoop toch wel dat het de bedoeling is dat mensen verteld wordt als er posts van ze weggegooid worden ? Nu weet ik wel waarom die van mij is weggegooid, maar het was toch wel netjes geweest om het me even te vertellen. Ik zit me daar een fatsoenlijk berichtje voor een onwetende newbie te maken (daar waar anderen hem meteen AS oid aanpraten) die op een verkeerde plaats een (overigens verkeerde) vraag stelt... als dergelijke initiatieven niet op prijs gesteld worden zijn ze gewoon afgelopen hoor... maar met een ****-newbies houding wordt het board er niet beter op (en dat was toch de bedoeling van deze hele excercitie).
 
Als wij voor elke post die we deleten een PM moeten sturen is het end zoek.

Volgens mij is er trouwens ook geen sprake van een "****-newbies houding" hoor. Heb trouwens geen idee naar welke verwijderde topics je nu refereerd. :)
 
DutchVince zei:
Volledig met nieuw beleid eens:

beginners worden te vaak afgebrand in de foto sectie.

Ik heb toch aardig wat topics bekeken maar vind niet dat ze nou echt afgekraakt worden hoor.

Ik geef mn mening zowiezo allang niet meer want ik ga iemand geen complimenten geven als ie 56 kilo is en eruit ziet als een Ethiopier,ook al is ie dan net begonnen....je kan moeilijk zeggen dat iemand er fantastisch uitziet als dat niet zo is.

Ik vind dat als je foto's post gewoon kritiek moet kunnen verdragen want wat heb je er nou aan als je alleen maar complimenten krijgt terwijl niemand het meent?

Voor de rest vind ik het wel okay als er gelet wordt op onzin in serieuze topics want het wordt op een gegeven moment erg irritant als je in elk topic tegen komt dat elke DBB-member tussen de 15 en 23 op superdudes zit en dat ook moet laten weten.
 
wazzup zei:
Ik zit me daar een fatsoenlijk berichtje voor een onwetende newbie te maken (daar waar anderen hem meteen AS oid aanpraten) die op een verkeerde plaats een (overigens verkeerde) vraag stelt... als dergelijke initiatieven niet op prijs gesteld worden zijn ze gewoon afgelopen hoor... maar met een ****-newbies houding wordt het board er niet beter op (en dat was toch de bedoeling van deze hele excercitie).

Je bedoeld de post in Frenkpie's trainingslog? Dat was idd een goeie post! Ik had je er nog karma voor gegeven maar die zal nu natuurlijk ook wel weg zijn dan ;)
 
Testo zei:
Ik heb toch aardig wat topics bekeken maar vind niet dat ze nou echt afgekraakt worden hoor.

Ik geef mn mening zowiezo allang niet meer want ik ga iemand geen complimenten geven als ie 56 kilo is en eruit ziet als een Ethiopier,ook al is ie dan net begonnen....je kan moeilijk zeggen dat iemand er fantastisch uitziet als dat niet zo is.

Ik vind dat als je foto's post gewoon kritiek moet kunnen verdragen want wat heb je er nou aan als je alleen maar complimenten krijgt terwijl niemand het meent?
True. Maar je bent hopelijk met me eens dat eer meerdere manieren zijn om iets te zeggen. Iemand die beretrots is op zijn beetje spierballen die de moed heeft een foto te plaatsen toe te brullen 'je ziet er uit als een ethiopier' vind ik onnodig kwetsend.

Komt bij dat alles wat tieten heeft vaak zowiezo een 10 krijgt, ook iets om even over na te denken misschien.

Just be fair.
 
Heb Frenkpie's traininglog bekeken en er zijn inderdaad terecht postings verwijderd. Wazzups antwoord is correct maar degene die de vraag stelt vervuilt onnodig het log en dan worden postings dus verwijderd.
 
Big_T zei:
Maar wat je posts tot nu toe betrefd; misschien kan je een beetje meer kritisch zijn tegenover jezelf?

Ik ben zelf ook geen heilige. Maar hoe bedoel je het precies? ??? ???
 
Dani zei:
Komt bij dat alles wat tieten heeft vaak zowiezo een 10 krijgt, ook iets om even over na te denken misschien.

Just be fair.

helemaal mee eens
 
Joyce zei:
helemaal mee eens

Valt ook wel mee!
Ik bekijk soms foto's maar ik ga geen punten geven evenals een reactie!
De meesten willen vooruitgang boeken en om ze dan een hoog cijfer te geven denken ze dat ze er zijn!
Geef je ze een laag cijfer dan ben je arrogant en weet ik veel wat nog meer!
Dus wat mij betreft een fotosectie met "comment off" geen geouwehoer meer met afkrakerij allerlei andere verwensingen etc,etc.
 
Back
Naar boven