MuscleMeat

DiSTuRBeD's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DiSTuRBeD

Natural Fatty
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
14 jan 2004
Berichten
4.031
Waardering
485
Lengte
1m77
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
Kan het bijkbaar toch niet laten ...

Huidige stats:
35 jaar
1m77
98,3 kg
25 % (volgens schatting van Military Body Fat Percentage Calculator with Instructional Photos, ik heb een digitale huidplooimeter ook, maar dat is nu nog niet van belang)
Mijn foto's van de DBB contest 2015 zijn hier nog ergens terug te vinden, dat was blijkbaar mijn beste shape ever... 82,5 kg toen. In 2001 toen ik begon met trainen woog ik ongeveer 62 kg en was nog zeer ecto. (Toen was mijn bicep flexed misschien 33 cm, nu 42 cm). Jammer genoeg zijn mijn benen en kuiten mijn sterkste punten denk ik, en de show muscles lopen achter.

10/06 woog ik 102,5 kg, 11/06 was dat een kg minder omdat het eten op het bedrijfsfeestje toch wat tegen viel :), maar ik houd dus 102,5 kg als startpunt.

12/06 gestart met carbnite solution = ultra low carb, high fat

Carbnite houdt ook in dat je 1x per week mag junken, 6u lang in theorie. Dan moet je net wel snelle koolhydraten eten en vetten vermijden.

Mijn carb nites zijn afwisselend op zaterdag en zondag, kan jammer genoeg niet anders, dus de ene week zitten er 6 dagen tussen, de andere week 8. Ik weeg mij, eigenlijk elke dag, maar ik houd enkel rekening met de weging op zaterdag, die valt altijd voor carb nite dus.

De eerste week Carb Nite is altijd wat lastig, daarna ben je dit gewend en ik vind dat ik er geen honger of "cravings" bij heb. Doet mij weinig wanneer er taart op het werk staat terwijl ik mijn pakje kippewit aan het opeten ben bvb.

Bedoeling is na 6 maanden Carb Nite, 6 maanden Carb Backloading te doen en dan te zien hoe ik er dan bij sta.

Progressie tot nu toe:
2017-07-29.png


4 kg op 7 weken lijkt mij wat traag te gaan...

De tijd dat ik 6 dagen per week hetzelfde eet 's middags en 's avonds heb ik ook wel een beetje gehad, dus ik probeer 's avonds altijd iets anders klaar te maken, wat het rekenen in kcal wel iets moeilijker maakt.

Kcal berekeningen:
(ik ga uit van little to no exercise omdat ik een IT'er ben en op het werk bijna niet van mijn stoel af kom ... )

Om op gewicht te blijven:
  • Harris Benedict Formule 1918: 2476 kcal
  • Harris Benedict Formule 1984: 2462 kcal
  • Mifflin St Jeor Formule 1990: 2300 kcal
Dus rond de 2000 moet wel ok zijn om gewicht te verliezen vermoed ik.

De meeste dingen overschat ik ook zodat ik nog wat reserve heb. Bijvoorbeeld, voor cantaloupe meloenen vind je waardes van 35 kg tot 39 kcal, dan ga ik uit van 39 kcal.
Vandaag heb ik er 4 gewogen en het gemiddelde kwam op een 290 gram (per portie dat ik 's avonds eet), dan noteer ik 300 gr).

Mijn voeding voor morgen:

2017-07-30-KEV.png


Ik zit hier toch nog redelijk dicht bij de 2000 kcal, had het zelf lager verwacht, en blijkbaar bevat meloen teveel koolhydraten.
Ik zit hier aan 50 gr "netto" kh terwijl dit onder de 30 zou moeten blijven.
In het begin aten we watermeloen (wat waarschijnlijk minder kh is) maar die raakten we wat beu en dan zijn we overgeschakeld op cantaloupe meloenen ... of ik zou ook de shake met water kunnen drinken i.p.v. volle melk.

Training: (net week 5 achter de rug) ik train 5x per week 1 uur ongeveer en doe Push Pull Legs Push Pull ([Link niet meer beschikbaar]) elke oefening 3x6.
ik ben geen fan van cardio (duidelijk), dus als warming-up doe ik ongeveer 5 min touwtje springen en na de training 10 min, tenzij de kuiten te pijnlijk worden van de training. Nog aan het twijfelen om vanaf morgen dagelijks 20 min crosstrainer erbij te doen misschien, lage intensiteit dan.

Zal volgende week eens een hele week mijn gewichten bijhouden die ik gebruik, ik heb notities omhoog hangen in mijn homegym, dus meestal noteer ik alles beneden en heb ik tegen dat ik terug aan de computer zit geen flauw benul meer met welk gewicht ik een oefening gedaan heb ...

Deadlift zit ik nu bvb op:
warm up: 10 x 40 kg
warm up: 5 x 60 kg
set 1, 2 en 3: 6 x 90 kg​
Mijn 1 RM staat op 150 kg maar ben niet geneigd om dus absoluut omhoog te krijgen, soms heb ik last van mijn rug als ik lang in de auto, stoel of bed blijf liggen ... dus blijf toch een beetje een voorzichtig watje wat dat betreft.

Squat momenteel 3 x 6 x 80 kg. Met stronglifts 5x5 wel eens gepushed naar de 105, 110 kg.
Bench press ook 3 x 6 x 80 kg.

Ik train dus in mijn eigen home gym: Heavy Duty HD-2 rack met pulley, Ironmaster super bench + Ironmaster quick lock dumbbell, hyperextension en sit up extensie er bij, iets van een 300 kg aan rubberen barbarian plates, maar de 20'ers zijn nog niet veel gebruikt geweest. Behalve voor een 160 kg seated calve raise misschien, maar daar voel je ook niet veel van om eerlijk te zijn ... 3 x 2m x 1m kunststof spiegelplaat, mdf en rubberen mat, deadlift matten

P1010385.jpg


Momenteel doe ik dat met mijn vriendin (54 kg) dus ze kan moeilijk spotten met squat of benchpress, daarmee dat ik liever wat voorzichtiger ben. Zij heeft haar eigen 7 kg barbell en sinds haar 14de een staaf aan haar ruggegraat (scoliose), dus moet ook met haar wat voorzichtig zijn :-)

Toen ik nog SL 5x5 deed was dat samen met 2 buurmannen en dan push je al wat harder. Ben erover aan't nadenken om safety straps te kopen voor dit powerrack (of een ander nieuw rack) zodat ik wel volledig op dat systeem kan vertrouwen.

Dit is wel lang genoeg als intro :-)

Grtz
 
Beste home gym trouwens. Lekker 'rustig' bouwen met stronglifts, die grotere gewichten komen vanzelf weer.
 
Eten zoals uitgeteld gisteren, ipv het sneetje kaas wel 1 mini nougatti (12,5 gram) gegeten vlak voor het trainen.

Training: 19u - 20u

5 min touwtjespringen
BB Bench press (warm up): 10 x 40 kg, 5 x 60 kg
BB Bench Press 3 x 6 x 80 kg
DB Military Press (standing): 3 x 6 x 14,4 kg
DB Tricep Kicksbacks: 3 x 6 x 10 kg
DB Fly's: 3 x 6 x 12,2 kg
DB Lateral Raises: 3 x 6 x 12,2 kg
Cable Push Downs: 3 x 6 x 35 kg

Had wat last van mijn rechterschouder bij die Tricep Kickbacks, kans zit er in dat ik morgen de Pull Ups skip als ik merk dat die oefening ook lastig doet.
Geen touwtjespringen nadien want we moesten nog op immo jacht naar mijn soon to be privé gym : Residentieel vastgoed - Online aanbod - Troostwijk jammer genoeg staat dit achter een standaard huis ...
 
Training gisteren 19u-20u

5 min touwtje springen (warm up)
DL warmup 10 x 40 kg, 5x 60 kg
DL 3 x 6 x 90 kg
Pull Ups 3 x 4 (toch nog wat last van rechterschouder)
One Arm DB Row 3 x 6 x 23,2 kg
DB Bent Over Raises 3 x 6 x 11,1 kg
DB Shrugs 3 x 6 x 17,7 kg
DB Alternating Curls 3 x 6 x 17,7 kg

Terug 5 min touwtje springen, maar wel intensiever.

98,9 kg deze ochtend, gisteren had ik ipv steak, 165 gr cipolata worst.
 
Succes! Die homegym heb ik hier vaker voorbij zien komen :P
 
Succes! Die homegym heb ik hier vaker voorbij zien komen :P

Tnx! Heb ook al een paar keer getwijfeld om van jou online coaching diensten gebruik te maken :).
 
Succes! Lijkt me best een zwaar schema carbnite.
 
Back
Naar boven