Fitness Seller

Dit board tegen Glutamine ?

Bezoekers in dit topic

prinsjj

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
9 mei 2003
Berichten
175
Waardering
1
Ik ben ontzettend gegroeid en vooruit gegaan, sinds ik dagelijks 10 tot 15 gram glutamine gebruik.
Ik krijg toch het gevoel, dat men hier tegen Glutamine is, met uitzondering cuttingperiode.

Why?
 
Ik ben niet tegen glutamine. Het is alleen zo dat je er slechts voordeel van hebt in bepaalde situaties. Voor 90% is dat niet het geval en dan vind ik het 't geld niet waard.
 
ik heb het gebruikt, een mnd tijdens het cutten, maar heb niet het gevoel gehad dat het veel hielp, misschien een beetje en dat vond ik niet opwegen tegen de prijs,
een goede whey bevat ook glutamine(die van mij dan) en zo krijg ik het toch binnen,
 
Alle whey shakes bevatten Glutamine, maar dat is niet genoeg.

Ik merk dat ik een beter weerstand heb en sneller herstel, sinds ik het gebruik.

Maar ja, iedereen is een expert.
 
Originally posted by prinsjj
Alle whey shakes bevatten Glutamine, maar dat is niet genoeg.

Ik merk dat ik een beter weerstand heb en sneller herstel, sinds ik het gebruik.

Maar ja, iedereen is een expert.

Hoe moet ik betere weerstand en sneller herstel zien? Minder spierpijn, minder snel ziek?
 
ik vind t een beetje duur voor zo weinig resultaat
 
Originally posted by prinsjj
1. Alle whey shakes bevatten Glutamine, maar dat is niet genoeg.

2. Ik merk dat ik een beter weerstand heb en sneller herstel, sinds ik het gebruik.

3. Maar ja, iedereen is een expert.


1. Zelfs zonder whey produceer je genoeg glutamine. In de voeding die je eet zit namelijk voldoende eiwit om glutamine uit te maken. (Op voorwaarde dat je tenminste voldoende eet) Glutamine kan perfect door het lichaam zelf aangemaakt worden dus is er in normale omstandigheden (geen ziekte) helemaal geen nood aan suppletie van dit niet-essentieel aminozuur.
Whey suppletie icm een normale eiwitinname is dus ruim voldoende.

2. Verscheidene studies (heb er een deel van gepost bovenaan in een sticky) wijzen erop dat glutamine suppletie helemaal geen effect heeft.
En dan kan jij wel zeggen dat het werkte maar dat is natuurlijk subjectief denken en met gevolg onbetrouwbare informatie.

3. 95% is juist zeer naïef.
 
Hmmm interesant die onderzoeken, zo zag ik het niet.......thnx
 
Ik zie zelf zeker wel het voordeel van glutamine. Ja, ook tijdens de bulk. Naast de eigenschappen die het normaal wordt toegewezen geeft het namelijk ook een muscle volumizing effect, meer vocht in de spieren. Betere pomp, betere doorbloeding, meer voedingsstoffen. Ik zie zeker wel het nut van glutamine in. Zelf snoep ik eens in de paar maanden een pot op. Mn maat hetzelfde, en het heeft hem al meerdere malen over een plateau geholpen.
Tuurlijk, het zal niet voor iedereen hetzelfde werken, maar baat het niet, dan schaad het niet. Voor je gezondheid is het ook nog eens bevorderlijk namelijk.
Tip: Je kan creatine en glutamine combineren, maar begin het niet tegelijk. Daardoor kan je bloeddruk korststondig vrij hoog worden, omdat beide producten met de aanvang ervan dit als nevenwerking mee kunnen geven (enkel als je begint dus, de eerste week ongeveer).
 
Back
Naar boven