AndroidHealthClinic

dit doen ze met betogers in Korea (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De tering, die gasten maken geen grappen daar...
 
ach, als je de me soms hier ziet optreden is dat niet veel anders hoor.
 
Azrael zei:
Als ik soms de berichten hier lees vraag ik me echt af wat een stel mongolen hier toch verblijft op dit forum. Domme opmerkingen maken hebben sommmigen hier tot een kunst verheven.


Gelukkig sta jij hier bekend om al je zinvolle posts. :rolleyes:
 
het gaat me imo wat te ver
 
Gaat het ook,maar hier doen ze geen moer dus vandaar mn opmerking.

Sommige mensen hebben em niet helemaal door geloof ik...
 
Testo zei:
Gaat het ook,maar hier doen ze geen moer dus vandaar mn opmerking.

Sommige mensen hebben em niet helemaal door geloof ik...

de gulden middeweg lijkt me hier de beste oplossing .
je moet ook wat uitkijken hoe je zo een situatie aanpakt
als alles uit de hand blijkt te lopen is een voorbeeld stellen mss niet zo slecht
 
Dat bedoelde ik dus,jij vat em! ;)
 
ramonovietsj zei:
wat lullen jullie allemaal ontzettend slap zeg!

je weet de hele context van de demonstratie niet en kan er dus NIET over oordelen......verhuis anders naar een van deze landen en je piept wel anders.

Ach en door een mentaliteit zoals lui als jij die hebben is het hier zo'n klotezooi. "Ja je moet eerst weten of dat wel echt hele hele heeeeele stoute mensen zijn hoor dán mag je ze een klappie geven." Nadat je dat schriftelijk hebt aangevraagd bij de burgemeester en geestelijk leider van je tegenstander en je opponent je intussen al 3x met een broodmes gestoken heeft.

Flikker toch op zeg ze staan daar niet voor niks en zijn er duidelijk om te rellen, het hoe en waarom doet er niet toe als je een gewapende wout met een stok uitdaagt moet je gewoon een pak op je flikker krijgen.

Als je zo nodig wil dat er met je gepraat word gedraag je je zelf ook maar wat matiger, ik zeg niet dat je niet mag demonstreren maar op een kritiek moment als dit ben je het ff zelf schuld.

En gezien de context hier dat wij niks van de reden etc afwisten voor we ons commentaar posten vind ik die opmerkingen niet eens zo lomp, beetje kort door de bocht maar zeker toepasselijk. Dreiging? Daar! Dat zal je leren.

Als een marokkaan je in de stad vuil aan kijkt en steeds achter je aan blijft lopen dan ga je er toch ook niet vanuit dat hij dat doet omdat hij vind dat je een mooi kapsel hebt.

Zo en nu m'n andere mening: Ze gáán idd wat erg ver door dat is een beetje sneu er lijkt een hoop frustratie achter te zitten. :thumbd:
 
Laatst bewerkt:
Wereldpost,Duckmans.

Karma komt eraan!
 
MightyDuck zei:
Flikker toch op zeg ze staan daar niet voor niks en zijn er duidelijk om te rellen, het hoe en waarom doet er niet toe als je een gewapende wout met een stok uitdaagt moet je gewoon een pak op je flikker krijgen.

Daar ben ik het met je eens, MAAR... zo grof als dit hoeft er niet opgetreden te worden en helaas heeft de topicstarter z'n huiswerk niet helemaal goed gedaan. Het filmpje komt niet uit Noord-Korea maar uit Zuid-Korea en betreft behoorlijk vreedzame demonstranten. Het volledige filmpje dat ik eerder gepost heb laat duidelijker zien dat er veel te grof wordt opgetreden.
Dit gaat gewoon helemaal nergens over!
 
MightyDuck zei:

sorry, maar je slaat de plank compleet mis. Het gaat er om dat de politieke situatie in Korea heeeeeeeeeeel anders is dan in Nederland. Het Nederlandse rechtsysteem vind ik zelf ook veels te mild, maar dat staat hier los van. In sommige landen heeft het bewind altijd gelijk en is er geen mogelijkheid tot discussie. Wanneer je een andere mening hebt dan de baas in het land wordt je de kop ingeslagen. (zie filmpje)

'Ze zijn er duidelijk om te rellen'

Misschien moet je het gehele filmpje zien waar ze een zittende groep demonstranten (zonder wapens enz) omver walsen.
 
Jizza zei:
Daar ben ik het met je eens, MAAR... zo grof als dit hoeft er niet opgetreden te worden en helaas heeft de topicstarter z'n huiswerk niet helemaal goed gedaan. Het filmpje komt niet uit Noord-Korea maar uit Zuid-Korea en betreft behoorlijk vreedzame demonstranten. Het volledige filmpje dat ik eerder gepost heb laat duidelijker zien dat er veel te grof wordt opgetreden.
Dit gaat gewoon helemaal nergens over!

Dat zeg ik ook, maar het gaat om het principe dat de opmerkingen over het korte film clipje "goedzo, die zit" zeker kloppen. Dat er in dat andere filmpje belachelijk word opgetreden doet er niet toe dat wisten we toen nog niet, én we wisten de context niet.

Enfin dan moet je maar niet demonstreren als je weet dat er zulke krankzinnige politiemachten rondlopen, die troepen zijn wel geschikt om bepaalde islamitische relgroeperingen onder de duim te houden als zulks geweld wel nodig is. :rolleyes:
 
Ik heb in het lange filmpje veel vreedzame demonstranten gezien die zonder reden geslagen en vermoord werden door politie. Heeft dus niet altijd met rellen te maken...wel met een stel barbaren dat zichzelf politie durft te noemen.
 
@MightyDuck: Dus als jij een kort filmpje ziet, zonder commentaar erbij, of commentaar in een taal die je niet verstaat en iemand op de grond krijgt de scherpe kant van een schild tegen z'n hoofd, dan zeg jij: "Terecht".

Vind ik behoorlijk naief.
 
ramonovietsj zei:
sorry, maar je slaat de plank compleet mis. Het gaat er om dat de politieke situatie in Korea heeeeeeeeeeel anders is dan in Nederland. Het Nederlandse rechtsysteem vind ik zelf ook veels te mild, maar dat staat hier los van. In sommige landen heeft het bewind altijd gelijk en is er geen mogelijkheid tot discussie. Wanneer je een andere mening hebt dan de baas in het land wordt je de kop ingeslagen. (zie filmpje)

'Ze zijn er duidelijk om te rellen'

Misschien moet je het gehele filmpje zien waar ze een zittende groep demonstranten (zonder wapens enz) omver walsen.

Christus ik sla de plank helemáál niet mis ik ben het toch met je eens, ik had puur kritiek op jou kritische woorden dat iedereen in dit topic die de slaag correct vind, aan de hand van de minime informatie uit het korte clipje dom is. Over de lange clip repte ik nog met geen woord en mn kritiek had niets te maken met de essentie van de demonstratie.

Natuurlijk is het krankzinnig maar dat wisten we eerst niet toen we enkel die kleine clip hadden, toen was het puur "bedreiging? PATS!" en zo moet dat. Dáár ging het me om en dát vond jij dumb.

Nou, als je niet beter weet dan doet de reden er toch niet toe als je aangevallen word sla je gewoon van je af. Juist omdat dat in Nederland níet gebeurt is hier ook zoveel gezeik.
 
Ik zal nogmaals vertellen waar het om gaat, zodat iedereen nu weet waarom er geprotesteerd wordt:

About 500 ageing former spies have clashed with riot police in the South Korean capital, Seoul, during a protest over compensation claims. The men, most of whom are in their 60s, say that as secret agents they were sent on highly dangerous infiltration missions to North Korea following the Korean war.

They say they never received the recognition or compensation promised by the government for their work.

The demonstrators used domestic gas cylinders as improvised flame throwers as they fought running battles with the police.

A government official declined to confirm or deny that spies were ever sent to North Korea.

Correspondents say hundreds of South Korean secret agents were killed, and more than 4,000 are still missing, after being sent to Communist North Korea when the war ended in 1953.

The former spies, dressed in black uniforms, fought about 1,000 police with metal sticks and gas canisters, which they set fire to and used as makeshift flame throwers.

The protesters, many wearing red, blue and yellow headbands with "sent to North Korea on spy mission" written on them, shouted "we demand an apology and compensation".

The riot police were forced to retreat behind their shields until a fire truck moved in to douse the flames from the burning gas canisters.

According to AFP, once demonstrator had to be hospitalised after slashing himself with a knife in the protest.

'Broken promises'

Security forces prevented the demonstrators from marching toward nearby government buildings.

The former operatives are demanding that the government pay the cash bonuses, housing and other incentives that the government allegedly promised them in return for infiltrating North Korea between 1953 and the early 1970s.

"We could not speak out under duress under past governments. We can no longer remain silent on our forgotten past," said 65-year-old Lee Dong-an, who said he was sent to North Korea in 1967.

Last year, the National Assembly adopted a law to compensate the families of spies who had been killed or wounded in action.
 
MightyDuck zei:
Christus ik sla de plank helemáál niet mis ik ben het toch met je eens, ik had puur kritiek op jou kritische woorden dat iedereen in dit topic die de slaag correct vind, aan de hand van de minime informatie uit het korte clipje dom is.

ok, ik tel alleen na de link van de gehele film drie replies die nergens over gaan. Vandaar mijn reactie.
 
Jizza zei:
Het filmpje komt niet uit Noord-Korea maar uit Zuid-Korea en betreft behoorlijk vreedzame demonstranten.
Bedenk wel allemaal dat dit filmpje OOK gewoon propaganda is. Deze compilatie wordt u aangeboden door het anti-autoritaire 'establishment' van Zuid-Korea. Zien we ooit een demonstrant slaan of gooien? Nee. Hoe komen de ME-ers dan aan de losliggende bakstenen die ze teruggooien?

Zoals altijd ligt de waarheid ergens in het midden. Dit filmpje is dus overduidelijk NIET de gehele waarheid.
[Net getypt voor Jizza's uitleg]


En wat mij betreft mogen ze hier inderdaad ook zo optreden tijdens voetbalrellen. Wel een klein beetje met een onderscheidend oog (dus geen omstanders in elkaar meppen), maar even stevig. De dag dat er 10 hooligans door de ME worden gedood is de dag dat bij mij de vlag uit hangt.
 
Laatst bewerkt:
dj_phreak zei:
Bedenk wel allemaal dat dit filmpje OOK gewoon propaganda is. Deze compilatie wordt u aangeboden door het anti-autoritaire 'establishment' van Zuid-Korea. Zien we ooit een demonstrant slaan of gooien? Nee. Hoe komen de ME-ers dan aan de losliggende bakstenen die ze teruggooien?

Zoals altijd ligt de waarheid ergens in het midden. Dit filmpje is dus overduidelijk NIET de gehele waarheid.
[Net getypt voor Jizza's uitleg]


En wat mij betreft mogen ze hier inderdaad ook zo optreden tijdens voetbalrellen. Wel een klein beetje met een onderscheidend oog (dus geen omstanders in elkaar meppen), maar even stevig. De dag dat er 10 hooligans door de ME worden gedood is de dag dat bij mij de vlag uit hangt.

Dáár! Oh! Dat wou ik maar zeggen maar blijkbaar schreef ik het te moeilijk. Karmaaa :)
 
andrew zei:
ik heb ook absoluut een hekel aan altijd die betogers

Nee, iedereen moet zich maar uit laten buiten door de kapitalisten zeker.
De rijken nog rijker en de armen nog armer :rolleyes:
 
Back
Naar boven