XXL Nutrition

Dit (foto) positie van slijmbeursontsteking elleboog? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
13.029
Waardering
7.138
Screenshot_20201017-224308_Gallery.jpg

Enige tijd last van beide ellebogen zodra ik een tijdje er op steun bijv achter het bureau. Voelt beetje beurs aan. Eigenlijk geen duidelijke pijn als ik er aan voel, ook niet rood of warm. Wel wat stijf tijdens trainen van triceps.

Wel merk ik op dat de elkeboog in deze positie van de foto niet echt recht afloopt, lijkt een verdikking te zitten maar sluit ook niet uit dat het gewoon de aanhechting van triceps is. Voelt namelijk hard aan en als ik de triceps aan span verdwijnt het. Buig ik de arm komt het weer terug.

Kan het een slijmbeurs irritatie zijn op deze plek, of hoort dit meer in de punt van de elleboog te zitten? Iemand die ook de aanhechting zo heeft?
 
Screenshot_20201017-230001_Gallery.jpg


En gestrekt lijkt de verdikking verdwenen.
Toch mogelijk dat het vocht is?
 
Lijkt eerder een ganglion als je het mij vraagt... Maar ik ben heen dokter, zou als ik jou was de huisarts eens bezoeken :)
 
Lijkt eerder een ganglion als je het mij vraagt... Maar ik ben heen dokter, zou als ik jou was de huisarts eens bezoeken :)

Nee, heb het aan de andere elleboog ook (en ook zeurend gevoel en het hele gebied). Heb het al 6 maanden en weet niet meer of dit normaal was of niet.

De huisartsen van tegenwoordig weten dit niet zo goed :)
 
Beide kanten is wel vreemd inderdaad.. Snap dat je niet altijd vertrouwen hebt in de huisarts, maar valt te proberen toch? Beter zekere voor het onzekere denk ik dan.
 
Doorverwijzing naar een sportarts vragen.
 
Isoleer jij je armen eigenlijk of doe je alleen compounds?
 
Isoleer jij je armen eigenlijk of doe je alleen compounds?

Armen altijd isolatie en altijd single arm oefeningen. Zeer laag volume, slechts 1 triceps na bankdrukken en 1 biceps oefening na rug maar wel zwaar.

Zit wel zo'n 10 uur per dag achter het bureau sinds jaar en dag, wellicht ook niet optimaal.
 
20201018_194513.jpg


Kom eigenlijk geen andere voorbeelden tegen van de elleboog vanuit deze hoek, maar hier lijkt het wel weer wat normaal dat het daar wat boller verloopt.
 
Beide kanten is wel vreemd inderdaad.. Snap dat je niet altijd vertrouwen hebt in de huisarts, maar valt te proberen toch? Beter zekere voor het onzekere denk ik dan.

Ja heb donderdag afspraak staan bij huisarts, voor de 3e keer alweer.

Heb al tijdje meerdere klachten. Ben ook al bij een reumatoloog geweest, die vond het niet dik. (en dacht mede daarom ook niet aan reuma etc.)
Ook bij 2 fysio's geweest, een vond het wel dik de ander vond het "niet echt" dik. Ze konden er nog niet echt veel, rustig aan doen was de remedie.

Vandaar dat ik het mezelf ook af vraag hoe te meten of iets beter gaat of niet als je niet eens weer óf het gezwollen is of niet. Ontstoken is het in elk geval niet. Lastig om zo te bepalen of en hoe je nog triceps blijft trainen als er na 6 maanden nog niks verandert.
 
Ik ga sinds kort naar een sport fysio en had een elleboog klacht. Hij is nog een jonge gozer maar lift zelf ook en weet waar hij het over had. Heeft me bepaalde tricep oef afgeraden, maar eigenlijk kreeg ik het vrijkaartje om andere tricep oef weer wel te doen. Anyway, hij heeft ook gedryneedled en ben sindsdien van mijn klacht af (het kon zich ontwikkelen tot een slijmbeursontsteking).
Mijn tip, zoek een fysio die verstand heeft van liften.
 
Doorverwijzing naar een sportarts vragen.

Jij had er goede ervaringen mee toch?

Die kunnen ook extra onderzoeken (bloed, scan) doen als ze denken dat dit nodig is?

Want vraag mij af of de elleboogklachten en dergelijke niet een andere oorzaak hebben en de huisarts toont geen initiatief om ook maar een simpel bloed onderzoekje te laten doen.

Al eens eerder voor niks bij de neuroloog geweest omdat ze niet op het idee kwam vitaminen waarden te checken wat de klachten veroorzaakte, was de neuroloog ook niet echt over te spreken.
 
Jij had er goede ervaringen mee toch?

Die kunnen ook extra onderzoeken (bloed, scan) doen als ze denken dat dit nodig is?

Want vraag mij af of de elleboogklachten en dergelijke niet een andere oorzaak hebben en de huisarts toont geen initiatief om ook maar een simpel bloed onderzoekje te laten doen.

Al eens eerder voor niks bij de neuroloog geweest omdat ze niet op het idee kwam vitaminen waarden te checken wat de klachten veroorzaakte, was de neuroloog ook niet echt over te spreken.
Klopt. Sportartsen staan ook vaak meer open voor eigen inbreng is mijn idee.
 
Beetje goede fysio verteld je niet alleen wat het is en wat je zelf kan doen om er af te komen, maar ook hoe je het op ten duur kan voorkomen dat t weer komt. Zit wel een groot verschil tussen fysio en sport fysio.

Met wat jij zegt, kan het ook maar zo een geïrriteerde zenuw zijn die wat is opgezet (en daardoor op ten duur bv voor tintelende vingers kan zorgen als je er niets aan doet). Om maar wat te noemen.
Goede fysio is geld absoluut waard, en bij een goede fysio ben je ook zo weer klaar.

Neem aan dat je al hebt uitgesloten dat het niet aan je stoel en hoogte van het bureau ligt?
 
Beetje goede fysio verteld je niet alleen wat het is en wat je zelf kan doen om er af te komen, maar ook hoe je het op ten duur kan voorkomen dat t weer komt. Zit wel een groot verschil tussen fysio en sport fysio.

Met wat jij zegt, kan het ook maar zo een geïrriteerde zenuw zijn die wat is opgezet (en daardoor op ten duur bv voor tintelende vingers kan zorgen als je er niets aan doet). Om maar wat te noemen.
Goede fysio is geld absoluut waard, en bij een goede fysio ben je ook zo weer klaar.

Neem aan dat je al hebt uitgesloten dat het niet aan je stoel en hoogte van het bureau ligt?



Wegens het beurse gevoel zit ik nu al met een opgerolde handdoek achter het bureau waar ik op steun met de onderarm, dus minder elleboog. Toch lijkt het dan ook weer hier naar toe uit te stralen. Het zou dan eigenlijk minder moeten worden maar nee. Ook een zachte ondergrond helpt niet. Ben ik een hele dag aan het werk en steun ik niet heb ik nergens last van.

Gevoel is een beetje vaag, maar zo vervelend als met verbrande huid ergens op steunen. Zware triceps oefeningen voelen ook niet zo prettig.

Maar heb wat meer klachten, rare pijntjes die overal en nergens aanwezig zijn en ook weer eens terug komen. Ook knakt er van alles, heb ik normaal ook wel maar laatste maanden lijkt wel alles tegelijk actief. Bijv. de enkel die bij elke keer gas geven een knakje maakt. Geen pijn, wel vervelend. En dat in diverse gewrichten, geknak schouder bij pullups terwijl ik dat nooit had. Als ik de auto uitstap eerst de voet even goed neerzetten omdat de achillespees even goed moet knakken. Gewoon het gevoel in 6 maanden 20 jaar ouder te zijn geworden. Alles stijf en gevoelig, gewoon niet zoals het hoort. Prestaties met trainen zijn nog wel prima gelukkig geen krachtverlies.

En zo wel meer gewrichtskwalen waarvan de ellebogen wel de meest duidelijke. Denk dat de sportarts er maar even naar moet kijken en zo nodig meer onderzoeken moet doen. Lastig om de strategie te bepalen wil ze ook niet te veel info geven, misschien is het wel gewoon alleen de ellebogen en zit de rest inmiddels toch tussen de oren.
 
Succes, altijd vervelend zeurende blessures. Ik paste altijd mn training aan. lichte gewichten en superslow uitvoeren. zo ben ik al vaak van blessures afgekomen zonder interventie van een arts.
 
Wegens het beurse gevoel zit ik nu al met een opgerolde handdoek achter het bureau waar ik op steun met de onderarm, dus minder elleboog. Toch lijkt het dan ook weer hier naar toe uit te stralen. Het zou dan eigenlijk minder moeten worden maar nee. Ook een zachte ondergrond helpt niet. Ben ik een hele dag aan het werk en steun ik niet heb ik nergens last van.

Gevoel is een beetje vaag, maar zo vervelend als met verbrande huid ergens op steunen. Zware triceps oefeningen voelen ook niet zo prettig.

Maar heb wat meer klachten, rare pijntjes die overal en nergens aanwezig zijn en ook weer eens terug komen. Ook knakt er van alles, heb ik normaal ook wel maar laatste maanden lijkt wel alles tegelijk actief. Bijv. de enkel die bij elke keer gas geven een knakje maakt. Geen pijn, wel vervelend. En dat in diverse gewrichten, geknak schouder bij pullups terwijl ik dat nooit had. Als ik de auto uitstap eerst de voet even goed neerzetten omdat de achillespees even goed moet knakken. Gewoon het gevoel in 6 maanden 20 jaar ouder te zijn geworden. Alles stijf en gevoelig, gewoon niet zoals het hoort. Prestaties met trainen zijn nog wel prima gelukkig geen krachtverlies.

En zo wel meer gewrichtskwalen waarvan de ellebogen wel de meest duidelijke. Denk dat de sportarts er maar even naar moet kijken en zo nodig meer onderzoeken moet doen. Lastig om de strategie te bepalen wil ze ook niet te veel info geven, misschien is het wel gewoon alleen de ellebogen en zit de rest inmiddels toch tussen de oren.il9
Dat van je elleboog, merk je niets bij bijvoorbeeld je pols of vingers? Het zou in theorie maar zo vanuit je achterkant schouder kunnen komen. Als dat zo is dan helpt verband weinig, maar kan een fysio het (bv met dry needling) zo oplossingen.

Kraken wat geen zeer doet kan volgens mij weinig kwaad.
 
Beetje goede fysio verteld je niet alleen wat het is en wat je zelf kan doen om er af te komen, maar ook hoe je het op ten duur kan voorkomen dat t weer komt. Zit wel een groot verschil tussen fysio en sport fysio.

Met wat jij zegt, kan het ook maar zo een geïrriteerde zenuw zijn die wat is opgezet (en daardoor op ten duur bv voor tintelende vingers kan zorgen als je er niets aan doet). Om maar wat te noemen.
Goede fysio is geld absoluut waard, en bij een goede fysio ben je ook zo weer klaar.

Neem aan dat je al hebt uitgesloten dat het niet aan je stoel en hoogte van het bureau ligt?
Goede fysio maakt zeker het verschil, ik heb een aantal jaren gelden ook last gehad van mijn elleboog, ook een zenyuw die iets klem zat.
Collega had iets vergelijkbaars, 10 x behandeling gehad en daarna kwam het nog regelmatig terug.
Ik had 4 behandelingen, wel met een houtje tussen de tanden, hij zat er heel diep in te drukken en haalde de zenuw helemaal los.
Dan lig je te zweten op die tafel maar na 4 behandelingen waren de klachten weg en bleven ook weg.
 
Goede fysio maakt zeker het verschil, ik heb een aantal jaren gelden ook last gehad van mijn elleboog, ook een zenyuw die iets klem zat.
Collega had iets vergelijkbaars, 10 x behandeling gehad en daarna kwam het nog regelmatig terug.
Ik had 4 behandelingen, wel met een houtje tussen de tanden, hij zat er heel diep in te drukken en haalde de zenuw helemaal los.
Dan lig je te zweten op die tafel maar na 4 behandelingen waren de klachten weg en bleven ook weg.
Fijn dat je klachten nu weg zijn. Zoooooo zonde als je chronische last krijgt door te lang doorlopen.
 
Back
Naar boven