AndroidHealthClinic

Dit is België: moordende marokkanen vrijuit, commissaris 1 j de bak in voor schelden

Bezoekers in dit topic

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
1.092
Waardering
69
Bart Debie: politiek proces

31.01.2008 11.45u - Het Vlaams Belang is geschokt en geschandaliseerd door de veroordeling van Vlaams Belang-gemeenteraadslid Bart Debie door het hof van beroep in Antwerpen. Debie krijgt vier jaar cel, waarvan één jaar effectief, en wordt voor vijf jaar ontzet uit zijn politieke rechten. De voormalige politiecommissaris is tevens veroordeeld voor racisme, terwijl de rechtbank in eerste aanleg de racismeklacht niet bewezen achtte.

In een reactie noemt Vlaams Belang-voorzitter Frank Vanhecke de veroordeling van Debie een zeer slecht signaal voor de samenleving. In België weegt de allochtone moord op een brave buschauffeur juridisch blijkbaar veel lichter dan de aanpak van drughandelaren door de politie. Redouan S. kreeg voor de moord op Guido Demoor… twee jaar met uitstel, en diens mede-dader kwam er zelfs vanaf met een werkstraf van 150 uur. Dat de bijzonder lichte straffen voor deze moordenaars en de zware veroordeling van Bart Debie bovendien door precies dezelfde kamer van het Antwerpse hof van beroep werd uitgesproken, is wel bijzonder opmerkelijk.

Met de stelling dat ‘dergelijke daden in een multiculturele samenleving niet getolereerd kunnen worden’, maakt de rechtbank bovendien een politiek statement. Evenzeer ontluisterend is dat de rechter in zijn arrest zegt dat Bart Debie zelf geen daden van racisme heeft gesteld, maar dat hij een ‘sfeer’ zou hebben gecreëerd waarin dat racisme mogelijk zou zijn. Dat Debie wordt veroordeeld op basis van de racismewet van 2007 voor vermeende feiten die plaats zouden hebben gehad in 2003, bewijst dat het arrest dat vandaag werd geveld zuiver politiek is en een absolute schande voor het Belgische rechtssysteem. Vanzelfsprekend zal Bart Debie hiertegen in cassatieberoep gaan.
[Link niet meer beschikbaar]
HLN: België - Eén jaar cel voor ex-commissaris Bart Debie (154070)

Dit kan je in Amerika niet uitleggen!!! We maken ons compleet belachelijk in dit apenland !!!

Zelfs al heeft Debie wat gescholden met racistische toon, WHO CARES. Het is straattuig waarmee hij te doen had. Moet je die netjes behandelen? De man mag een jaar in de bak gaan zitten omdat hij zijn job deed, terwijl 2 klootzakken die een onschuldige man doodgeslagen hebben gewoon weer vrij rondlopen. Echt om te janken het gerecht in dit land, compleet verziekt door linkse en corrupte rechters gestuurd door linkse politici en maffia.
 
yeah
this ****ing sucks
Guido de Mooer zen moordenaars kregen een werkstraf of zo.

ze wilden gewoon het vlaams belang aanpakken.
waar zijn we mee bezig?? ?? ?? ??
 
Lekker voor die racist, iemand met zijn functie die zich zo gedraagt hoort zwaar gestraft te worden.

Wat die treinbestuurder betreft is het natuurlijk wel een k*tsituatie, hoewel hij blijkbaar geprovoceerd heeft hebben ze overdreven gereageerd door hem dood te slaan. Ik weet niet of dat opzettelijk was, maar in ieder geval hebben ze hem zwaar toegetakeld.

Btw. Stillstrong die Vlaams Belang bronnen van jou lees ik toch niet, als ik andere bronnen erbij pak dan is de situatie die beschreven wordt vaak minder sensatie gericht;). Ze laten lekker de details eruit als het hen uitkomt en noemen hem bovendien moordenaar terwijl hij niet voor moord is berecht, lekker objectief weer.
 
???
Lekker voor die racist, iemand met zijn functie die zich zo gedraagt hoort zwaar gestraft te worden.

Wat die treinbestuurder betreft is het natuurlijk wel een k*tsituatie, hoewel hij blijkbaar geprovoceerd heeft hebben ze overdreven gereageerd door hem dood te slaan. Ik weet niet of dat opzettelijk was, maar in ieder geval hebben ze hem zwaar toegetakeld.

Btw. Stillstrong die Vlaams Belang bronnen van jou lees ik toch niet, als ik andere bronnen erbij pak dan is de situatie die beschreven wordt vaak minder sensatie gericht;). Ze laten lekker de details eruit als het hen uitkomt en noemen hem bovendien moordenaar terwijl hij niet voor moord is berecht, lekker objectief weer.

???
wacht tot het iemand van je familie is dat ze doodstampen
 
Haha, De Bie had de verdachten trouwens mishandeld. Nogal logisch dat je daar als politiecomissaris voor gestraft wordt. Aan zijn uitspraken te horen na het proces is de veroordeling voor aanzetten tot racisme ook gegrond. Die kerel was gewoon een dikke racist. Zinloos om dit te gaan vergelijken met een andere misdaad.
 
???

???
wacht tot het iemand van je familie is dat ze doodstampen

Ik heb toch gezegd dat het een k*tsituatie is? Alleen strafrechtelijk gezien ligt de zaak gewoon net wat genuanceerder dan het Vlaams Belang hier naar buiten brengt. Rechters mogen hun emoties er niet bij betrekken, wij wel. De daders zijn gewoon klootzakken en horen een zwaardere straf te krijgen, ik wil ze ook absoluut niet verdedigen.

P.S. Stillstrong waarom probeer je iemand te verdedigen die dit op zijn geweten heeft:
Debie werd op 2 september 2005 in staat van beschuldiging gesteld wegens onder meer foltering, schriftvervalsing, verduistering van in beslag genomen bewijsmateriaal, misbruik van zijn gezag, slagen en inbreuk op de antiracismewet. De feiten situeren zich in de periode 6 februari 1999 - 30 april 2003. Op 31 mei 2006 werd Debie door de raadkamer naar de correctionele rechtbank verwezen voor onder meer het folteren van verdachten, inbreuken op de antiracismewet en schriftvervalsing.
 
Jongens toch ik probeer niemand te verdedigen maar de man haalde wel het tuig van de straat, ok niet op een correcte manier , maar even goed hier worden moordenaars vrijgelaten en flikken die eens durven optreden tegen het tuig mogen gaan zitten. Als je niet ziet dat daar iets scheef zit tja dan houd alles op.
 
die site verdient met verve het schaapachtig nationaal achtervoegsel 'be'

beeeeh beeeeh beeeeh
 
Jongens toch ik probeer niemand te verdedigen maar de man haalde wel het tuig van de straat, ok niet op een correcte manier , maar even goed hier worden moordenaars vrijgelaten en flikken die eens durven optreden tegen het tuig mogen gaan zitten. Als je niet ziet dat daar iets scheef zit tja dan houd alles op.

Ok, waar het op neerkomt is dat die agent een klootzak is en die jongeren ook en ze verdienen allebei een zware straf (die de jongeren niet gehad hebben). In je titel staat echter dat de agent een jaar kreeg door schelden, terwijl hij mensen folterde met een racistisch motief. Toch wel een verschil ;)
 
Guido demoor is gestorven door zichzelf zo op te winden. In juridische taal klopt 'moord' dus niet, eerder 'slag, met de dood als gevolg' (denk ik).
Dus normaal dat de straf lichter is.

Over bart debie: opgeruimd staat netjes.
 
Wat die treinbestuurder betreft is het natuurlijk wel een k*tsituatie, hoewel hij blijkbaar geprovoceerd heeft hebben ze overdreven gereageerd door hem dood te slaan. Ik weet niet of dat opzettelijk was, maar in ieder geval hebben ze hem zwaar toegetakeld.


Geprovoceerd of niet. Niemand verdient het om doodgeslagen te worden. En het is ook totaal irrelevant om dit te vermelden. Iedereen moet z'n poten maar thuis houden!
 
Simpel! Ze verdienen het allebei om vervolgens de daad gestraft te worden. Dat Debie Bart zwaarder gestraft wordt geeft gewoon blijk van het feit dat het srafsysteem niet klopt en niet deugt. (ik keur zijn racistische uitingen niet goed, maar goed het weegt minder zwaar dan moord) Het heeft imo niks met linkse, corrupte of bevooroordeelde rechters te maken...
 
Geprovoceerd of niet. Niemand verdient het om doodgeslagen te worden. En het is ook totaal irrelevant om dit te vermelden. Iedereen moet z'n poten maar thuis houden!

En waar zeg ik dat hij dat verdient? Je hele bericht is irrelevant om te vermelden, dankjewel voor de negatieve karma ;). Als ik in dit deel van het forum mensen boos maak dan betekent het dat ik goed bezig ben gezien de types die hier rondhangen.
 
Bart Debie is een ambtenaar in functie die een eed heeft afgelegd (verzwarende omstandigheid). De feiten die hij gepleegd heeft (mishandeling + vervalsing van processen-verbaal) zijn zwart op wit bewezen.

Bij het geval Guido Demoor heeft de rechtbank geoordeeld dat er sprake was van uitlokking, waardoor de vijf jaar die het openbaar ministerie gevraagd had, niet weerhouden is geworden.

Geen appelen met citroenen vergelijken. Laat dit nou net het handelsmerk van het Vlaams Belang zijn.

De schandalige reactie van Debie na het vonnis was ook alleszeggend:o Zulke kerels verdienen een lesje.
 
Wat was zijn reactie dan?
 
Simpel! Ze verdienen het allebei om vervolgens de daad gestraft te worden. Dat Debie Bart zwaarder gestraft wordt geeft gewoon blijk van het feit dat het strafsysteem niet klopt en niet deugt

+1
 
Was gisteren in het nieuws. Hij had het over "die marokkanen", "het uitschot dat ik probeer te bestrijden" enz.

Aha door ze te mishandelen zullen ze inderdaad wel ophouden :rolleyes:, blij dat hij de bak ingaat.
 
Back
Naar boven