XXL Nutrition

Dit topic is een heel slecht idee

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaii

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2010
Berichten
5.182
Waardering
778
Wellicht niet iets dat ik met DBB wil delen. Maar ik weet niet waar anders.
Ik krijg dit maar niet verwerkt.

In 2018 ben ik heel ziek geworden door proberen te werken. Ik was al ziek vanaf 2010 maar sinds juni 2018 veel zieker. Kan amper op een stoel zitten of naar de winkel gaan.
Ik heb dit vrijwilligerswerk gedaan in de veronderstelling dat ik mijn leefloon ging verliezen.

Lang verhaal kort, ik kon mijn leefloon onmogelijk verliezen. Ik was vrijgesteld door het FOD van verplicht vrijwilligerswerk.
Ik wist dit niet. En toen ik vertelde dat werken momenteel te zwaar zou zijn, vertelde de OCMW medewerkster mij:
"en toch zal je de afspraken na moeten leven in dit contract, en dat is of werkzoeken, of vrijwilligerswerk doen"
Dit is dus niet waar en heeft geleid tot een domme keuze waarmee ik mijn gezondheid verwoeste.

één jaar later, vertelde een maatschappelijk assistent van een andere stad mij dat ik niet verplicht kon worden vrijwilligerswerk te doen.
Ik nam contact op met het vorige OCMW, werd emotioneel en ze schreef "jij kwam naar mij toe omdat je je beter voelde en wilde gaan werken" euh?? NOPE! :nope:

Haar collegas hebben ook al laten weten, tussen de regels door, dat wat zij deed verkeerd was maar dat ik niks kan doen wegens het verbale karakter van de dreigementen.
Haar oud collega die ik privé sprak, vertelde me dat zij riskeert haar job te verliezen of een gevangenis straf te krijgen. En dat daarom zij (lees: het hele OCMW) dit nooit gaan toegeven en alles zullen doen om hun collega te "beschermen".

>Get over it: al geprobeerd

>Burea werk kan jou niet zo ziek maken: Ok, reageer dan niet. Jouw tijd is te kostbaar.

>advocaat onder de arm nemen: Die bevestigde wat oud collega zei. straffen zwaar, maar helaas is de bewijslast voor mij nog zwaarder. Ik ben afhankelijk van haar bekentenis.
Ze hebben dus alle redenen om bij hun verhaaltje te blijven. Ze winnen dat toch.

Dit heeft echt een heuse impact gehad op mijn levenskwaliteit, ga dus niet zitten clownen in dit topic.
 
Tering man, weet niet wat ik hierop moet zeggen, Sterkte.

Ik zou denk ik veel gaan lezen en mediteren in jouw situatie.
 
Hoe sta je er nu voor en wat wil je in deze bereiken? Begrijp ik het dat je weer vrij wil komen van dat vrijwilligerswerk, of is dat al gestopt en wil je soort van wraak dat je daarover verkeerd informeerd werd?

Haar collegas hebben ook al laten weten, tussen de regels door, dat wat zij deed verkeerd was maar dat ik niks kan doen wegens het verbale karakter van de dreigementen.
Dreigementen?
 
Wat voor ziekte heb je precies?
 
Je had jezelf beter moeten informeren over wat nu precies je rechten en plichten zijn in jouw situatie. Dat heb je niet (voldoende) gedaan. De gevolgen daarvan zijn voor jou blijkbaar niet mals, maar het is nu eenmaal. Je kan niet teruggaan in de tijd en zult moeten dealen met de consequenties.

Nu alsnog je gelijk proberen te gaan halen via advocaten etc. is vechten tegen de bierkaai en vergt uiteindelijk alleen maar energie, geeft stress en draait uiteindelijk toch uit op teleurstelling. Is dat goed voor je gezondheid?
 
Ziek geworden van proberen te werken?
Bedoel je mentaal (bijv. als in een burn-out)?
 
Ooit getest op autisme?
 
Wellicht niet iets dat ik met DBB wil delen. Maar ik weet niet waar anders.
Ik krijg dit maar niet verwerkt.

In 2018 ben ik heel ziek geworden door proberen te werken. Ik was al ziek vanaf 2010 maar sinds juni 2018 veel zieker. Kan amper op een stoel zitten of naar de winkel gaan.
Ik heb dit vrijwilligerswerk gedaan in de veronderstelling dat ik mijn leefloon ging verliezen.

Lang verhaal kort, ik kon mijn leefloon onmogelijk verliezen. Ik was vrijgesteld door het FOD van verplicht vrijwilligerswerk.
Ik wist dit niet. En toen ik vertelde dat werken momenteel te zwaar zou zijn, vertelde de OCMW medewerkster mij:
"en toch zal je de afspraken na moeten leven in dit contract, en dat is of werkzoeken, of vrijwilligerswerk doen"
Dit is dus niet waar en heeft geleid tot een domme keuze waarmee ik mijn gezondheid verwoeste.

één jaar later, vertelde een maatschappelijk assistent van een andere stad mij dat ik niet verplicht kon worden vrijwilligerswerk te doen.
Ik nam contact op met het vorige OCMW, werd emotioneel en ze schreef "jij kwam naar mij toe omdat je je beter voelde en wilde gaan werken" euh?? NOPE! :nope:

Haar collegas hebben ook al laten weten, tussen de regels door, dat wat zij deed verkeerd was maar dat ik niks kan doen wegens het verbale karakter van de dreigementen.
Haar oud collega die ik privé sprak, vertelde me dat zij riskeert haar job te verliezen of een gevangenis straf te krijgen. En dat daarom zij (lees: het hele OCMW) dit nooit gaan toegeven en alles zullen doen om hun collega te "beschermen".

>Get over it: al geprobeerd

>Burea werk kan jou niet zo ziek maken: Ok, reageer dan niet. Jouw tijd is te kostbaar.

>advocaat onder de arm nemen: Die bevestigde wat oud collega zei. straffen zwaar, maar helaas is de bewijslast voor mij nog zwaarder. Ik ben afhankelijk van haar bekentenis.
Ze hebben dus alle redenen om bij hun verhaaltje te blijven. Ze winnen dat toch.

Dit heeft echt een heuse impact gehad op mijn levenskwaliteit, ga dus niet zitten clownen in dit topic.
Oke maar wat is nu eigenlijk concreet het probleem?

Wat valt er te winnen uit het gelijk krijgen van wat er tijdens dat telefoongesprek is gezegd?
Krijg je nu wel of geen leefgeld?
Wat staat er precies in het contract?
Wat zijn de gevolgen geweest van het verhaal wat je hebt getypt?
 
Heb je het contract nog?
Ja.

Aan iedereen: het is moeilijk los te laten omdat ik fysiek zwakker ben geworden na dat werk. Indien ik juist was geinformeerd had ik dit nooit gedaan of zelfs maar overwogen.

chrisk
Als je negatieve consequenties verbind aan iets, en dit verzonnen is op mij ergens toe te bewegen. Zijn dat weldegelijk dreigementen.
 
Ja.

Aan iedereen: het is moeilijk los te laten omdat ik fysiek zwakker ben geworden na dat werk. Indien ik juist was geinformeerd had ik dit nooit gedaan of zelfs maar overwogen.

chrisk
Als je negatieve consequenties verbind aan iets, en dit verzonnen is op mij ergens toe te bewegen. Zijn dat weldegelijk dreigementen.

Maar wat heb je dan? Of wil je dat niet zeggen?
 
chrisk
Als je negatieve consequenties verbind aan iets, en dit verzonnen is op mij ergens toe te bewegen. Zijn dat weldegelijk dreigementen.
Ah in die zin. Kan zijn dat zij dat simpelweg zag als de gevolgen die het systeem nou eenmaal oplegt, niet dat zij dat over jou bepaalt.

Hoe sta je er nu voor dan, moet je je nog vrij vechten van dat vrijwilligerswerk? Of is dat al gelukt ism met die medewerkers die je wel gelijk geven?
 
Waar is dat topic van je gebleven waar je uitlegde wat je allemaal mankeerde? Was dat onder andere account?
 
  • Like
Waarderingen: mat
Camelus Niet in dit topic. Wil tot de essentie blijven.
Stephen Graham bestaat nog
chrisk zo stelde ze het ook voor. Maar ze wist dat dat niet waar was. Anders had ze dat in die mail herhaald. Maar ze was zo slim om dat niet te doen toen ik haar daarover aansprak via email. Zelfs nog explicit even motieven toedichten die ik in de OP heb geciteerd. Ze wist wat ze deed, het staat daarom buiten kijf dat het per ongeluk was dat ze mij fout informeerde. Ik ben na 7 keer werken moeten stoppen omdat het niet meer ging. En toen ik mijn zorgen uitte omtrent mijn leefloon, vertelde zij mij voor de eerste keer dat ik 'gewoon een doktersbriefje moet afgeven als ik niet kon werken'. :headbang:
Oh en btw, ik heb haar nog maanden voor het aanvatten van dat werk dat ik schrik had mijn leefloon te verliezen en dat ik het vrijwilligerswerk wou doen om mijn leefloon te behouden. Dus ze wist waarom ik het deed. en toch liet ze het nogmaals na mij te informeren over mijn rechten en plichten inzake het leefloon.

Biomek & Spambod In het contract staat er inderdaad gespecifieerd dat ik in mijn situatie vrijgesteld ben van publieke diensten te verlenen die opgelegd kunnen aan mensen met een leefloon. Je kan zeggen dat ik dat had kunnen achterhalen. Maar dat is een beetje achteraf geredeneerd.
Ik had op dat moment geen enkele reden om aan haar woorden te twijfelen. Het is haar job mij over deze zake te informeren.
Ik heb niet alles zitten verifieren. Ik had dat misschien moeten doen ja. Maar we hadden op dat moment nog een heel goede band.
Mijn veronderstelling was dat ze mijn belangen behartigde.
 
Haar collegas hebben ook al laten weten, tussen de regels door,
Haar oud collega die ik privé sprak
Is dit wel de bedoeling?

Begrijp ik nou goed dat volgens jou die ene mevrouw eigenlijk de reden is dat alles is misgegaan?
Maar je hebt niks verloren, want je contract pleit jou vrij, of ben je leefloon kwijt?
Gaat het erom dat je je genoodzaakt voelde een keuze te maken met als gevolg een verwoesting voor de gezondheid? Wat is verwoest?

Puur uit interesse; heb je vaker gevoelens naar een bepaalde persoon dat hij of zij een kwade genius is die met opzet en een plan jou wil dwarszitten?
 
Je bent alsnog zelf de eindverantwoordelijke over je eigen leven. Je hebt je laten ringeloren.
 
Oke. Heb je de afgelopen 10 jaar wel eens een dumbbell aangeraakt?
 
11100pc-jpg.216549
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven