XXL Nutrition

Diverging Lat Pulldown?

Bezoekers in dit topic

IronDwarf

Cool Novice
Lid geworden
7 jun 2019
Berichten
42
Waardering
7
Lengte
1m70
hoi iedereen

Vraagje

De lat pulldown is zo goed als altijd bezet, normaal 2 tot 3 maar door corona is er maar 1 beschikbaar voor de 1.5m te houden dus non stop in gebruik

Nu heb ik gezien dat de fitness ook de diverging lat pulldown heeft, https://www.google.com/search?q=div...biw=412&bih=682&dpr=2.63#imgrc=YJd4bNlCDMXMfM

Is deze ook een goede als vervanging voor ee gewone lat pulldown? Deze is altijd vrij haha daarmee dat ik het vraag.

Ik weet dat pull ups/chin ups the GOAT zijn maar weeg teveel en ben nog te zwak om me zelfs 1x op te trekken dus wil dit zo opbouwen

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Thanks, zal deze dan doen, kan ik lekker alles na elkaar doen zonder te wachten
 
Persoonlijke ervaring is dat er behoorlijk verschil in modellen is. Er zijn er die voor een prima vervanging zorgen (bij ons staat er 1 die in 1 keer een pulldown met row combineerd -start positie pulldown, eindpositie row- wat ik zelfs nog beter vind dan de “gewone” pully) maar er zijn er ook die een te dwingende bewegingsbaan hebben en gewoon niet goed aanvoelen.

Is dus een kwestie van proberen.
 
Als het alternatief is om geen pull beweging te doen, dan zou ik hey zeker proberen.
 
Persoonlijke ervaring is dat er behoorlijk verschil in modellen is. Er zijn er die voor een prima vervanging zorgen (bij ons staat er 1 die in 1 keer een pulldown met row combineerd -start positie pulldown, eindpositie row- wat ik zelfs nog beter vind dan de “gewone” pully) maar er zijn er ook die een te dwingende bewegingsbaan hebben en gewoon niet goed aanvoelen.

Is dus een kwestie van proberen.
Ben benieuwd hoe dit apparaat eruit zie! Ik doe zo'n beweging wel eens te doen op een Seated row en die voelt idd erg goed.
 
Thanks iedereen

Voelde wat raar maar ben het ook niet gewend, de stretch op het einde wel voel je wel maar pas begonnen met trainen weer dus ga hem even doen en dan evalueren, eens vet% en gewicht daalt ga ik naar pull ups/chin ups overschakelen
 
Ben benieuwd hoe dit apparaat eruit zie! Ik doe zo'n beweging wel eens te doen op een Seated row en die voelt idd erg goed.


Je kan trouwens ook bij een gewone pull down in de beweging mee naar achter leunen waardoor je van het laatste stuk meer een row maakt. Zolang je maar "rustig" met de beweging meegaat en er geen momentum row van maak (wat op zn tijd ook geen kwaad kan) Gewoon ff uitproberen welk gewicht het best aanvoelt.

favo van mij is ook een staande 45gr pulldown en dan in de beweging langzaam rechter gaan staan en er een row beweging van maken.
 
Wist niet dat dat apparaat zo heet maar wij hebben er ook 1 in de gym staan, heerlijk apparaat die flink zwaar beoefend kan worden.
 
Omhoog springen met optrekken dan zo langzaam mogelijk naar beneden gaan! optrekken!
 
Back
Naar boven