Fitness Seller

DIY Powercage - Need help

Bezoekers in dit topic

haegendoorn

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 nov 2007
Berichten
29
Waardering
0
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het maken van een powercage. Nu ik het hele boeltje inelkaar gelast en gedraaid heb, kom ik er achter dat er nogal wat instabiliteit in het YZ-vlak is (zie bijlage), nl. als ik wat heen en weer slinger aan een van de bovenste profielen, dan krijg ik aardig wat beweging in het hele rack (niet in het XZ-vlak, want daar is het enorm sterk door de schuine profielen van de schijfopname)

Hoe kan ik dit veranderen zonder het normaal gebruik van de powercage te beinvloeden? Wat is een normale/aanvaardbare uitwijking bij commerciële racks / cages?

specs van dit rack:
diepte (X): 1m80 (tussen safetybars 1m), breedte (Y): 1m10, hoogte (Z): 2m44, profielen: 40x40x3 mm
De 2 vlakken van de cage in het XZ-vlak zijn aan elkaar gelast, de 2 verbindingen bovenin zijn met bouten aan elkaar bevestigd.
De onderkant wil ik vastzetten op een paar OSB-platen (als lifting platform)

DIY Powercage 2.png


DIY Powercage.jpg
 
Bijlage? Foto?
 
idd een werktekening of foto zou wel makelijk wezen.
 
Plak er wat driehoekjes in de hoeken, dat zal al heel wat torsie schelen.

Persoonlijk had ik dikker materiaal gebruikt. Mijn Barbarian rack bestaat uit vierkante holstaf van 70x70. En aan de uiteinden van de verschillende onderdelen zitten dwarsplaatjes met gaten erin. Zodat je een groter bevestingsoppervlak krijgt. Daardoor ook weer minder kans op torsie.
 
lijkt me te dunne profielen, en 244 is ook redelijk hoog. hoek profielen kan schelen voor torsie
 
Plak er wat driehoekjes in de hoeken, dat zal al heel wat torsie schelen.

Persoonlijk had ik dikker materiaal gebruikt. Mijn Barbarian rack bestaat uit vierkante holstaf van 70x70. En aan de uiteinden van de verschillende onderdelen zitten dwarsplaatjes met gaten erin. Zodat je een groter bevestingsoppervlak krijgt. Daardoor ook weer minder kans op torsie.

Voor mijn gebruik moet dit normaal genoeg zijn, (BW=66kg). De wanddikte is 3.2mm, wat toch ook veel scheelt. 70x70 is natuurlijk beter, maar ik kon deze profielen 2m40x40mmx40mm krijgen aan 4 euro per stuk (oudijzerprijs)

Ik ga er nog wat dwarsplaatjes en kleine driehoeken bovenin erop lassen en ga het dan weer checken

Thnx
 
heeft jouw bw wat te maken met het gebruik dan?
 
Back
Naar boven