XXL Nutrition

"DNA weer in de fout"

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hieronder een crosspost van een ander forum. Dit is niet de mening van DBB of de topicstarter, maar wel noemswaardig genoeg om hierop te attenderen.


____________________________________________________
DNA weer in de fout

Ik post niet vaak meer, maar als er mij iets van het hart moet, dan staat het er ook. Een van die dingen zijn onbehoorlijke, gevaarlijke of ronduit belachelijke producten waar mensen van onze community in kunnen trappen. Vandaag wederom eenzelfde waarschuwing als een jaar geleden.


Historie

Ongeveer een jaar geleden postte ik [Link niet meer beschikbaar] over mijn bevindingen met een pot DNA Efedrine. De pot zou 100 capsules met maar liefst 50mg efedrine hcl bevatten. In mijn bevindingen werd het DNA product ontmaskerd als fake, aangezien de capsules slechts een soort vulmiddel voor supplementen bevatten en geen miligram werkzame stof. Hoe is het met de DNA efedrine gesteld, een jaar later? Hebben de makers geleerd van hun onvergeeflijk fouten om nietsvermoedende klanten vulmiddel aan te smeren? Ik besloot de proef op de som te nemen.


De test herhalen

Enkele weken geleden heb ik een pot DNA efedrine hcl aangekocht. Nou ja, pot, tegenwoordig zijn de potjes wat kleiner van formaat en de inhoud is ook aardig veranderd. Zaten er vorig jaar nog capsules in, nu zitten er tabletjes in. En volgens het etiket bevatten de tabletjes 25mg efedrine hcl per stuk. Geen 50mg meer dus. Ook zijn de tabletjes vreemd van kleur: lichtbruin. Je vraagt je meteen af waarom een producent kleur toevoegt aan een tablet (extra kosten) aangezien de standaard kleur van hcl poeder wit is en de tabletten op deze manier nogal veel lijken op xtc tabletten. Verder staat er keurig 'dna' op de tabletjes geperst, het lijkt stukken beter in orde.

Maar de eerste twijfel rijst meteen al bij de zeer eenvoudige proeftest. Als vergelijkingsmateriaal heb ik Pakistaanse efedrine tabletjes van 30mg en efedrine tabletten van een Nederlandse apotheek, human grade dus, van 50mg per stuk. Efedrine smaak onomstotelijk erg bitter in de mond. Ik hoef dus niet uit te leggen hoe smerig zelfs al de Pakistaantjes smaken als je er eentje stukbijt of op zuigt. De DNA tablet geeft echter geen bittere prikkeling op de tong, zelfs als je erop zuigt geeft het geen duidelijke bittere smaak. Dan maar es doorbijten en kauwen. Ook geen probleem. Je proeft een zeer licht zoutig stofje maar meer ook niet.

Dan de gebruikerstest. Omdat er vrijwel niets te proeven valt van bittere werkzame stof, zetten we hoog in en beginnen met 5(!) tabs in 1 keer, voorzien van 300mg caffeine en 100mg aspirine. Na 20 minuten is er niets gebeurd. Een totale domper.

Maar we zijn nog niet uitgetest. Vier dagen later verdubbelen we de dosis naar TIEN stuks, ook weer voorzien van caffeine en aspirine. Na 15 minuten komt de neus iets vrij. Tien minuten later is het effect verdwenen. Een trainingsmaatje besluit de ultieme DNA fake test aan te gaan en neemt er meer dan 10 in, wederom met de vertrouwde caffeine en aspirine. En weer hetzelfde nul-effect.
Ik besluit tenslotte een bezoek te brengen aan een bevriende apotheker om een oordeel te vragen over de inhoud. Zij wil niets testen maar mijn bevindingen geven haar wel een aardig idee van de inhoud; de tabs bevatten vermoedelijk een minimale hoeveelheid nor-efedrine, het zusje van efedrine dat weleens voorkomt in medicijnen tegen verkoudheid en keelproblemen. Even later krijg ik nog de tip om de tabs te laten testen bij een instelling, maar de afstand is me te ver en ik vraag me af of het 't waard is om tabletten die voor de tweede keer NIET bevatten wat ze moeten bevatten te laten testen. Is DNA de moeite waard? Nee. Wederom blijkt het fake troep te zijn waar je ver uit de buurt moet blijven.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

DNA efedrine: niets meer dan een hele dure neusspray.



Het kan nog erger.

De reden om nogeens deze bovenstaande DNA 'efedrine' te testen, waren geluiden uit de omgeving dat er van alles aan de hand zou zijn met DNA's Dianabol, Winstrol en Turinabol. Aangezien ik te oud ben geworden om dat soort zaken uitgebreid te testen besloot ik dus om de efedrine test eens te herhalen. Maar het kon nog erger. Enige tijd geleden kwam een collega met een vial met inhoud die z'n weerga niet kent. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een dergelijke inhoud gezien en voor mensen met een zwakke maag is het ook geen prettig gezicht. Een vial DNA Deca waar iets totaal mis mee is gegaan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Goor

Kenners zeggen bij de aanblik van zo'n vial meteen dat er iets te weinig BA (benzyl alcohol, een oplosmiddel) in zit, waardoor het hormoon te weinig oplost en kan gaan kristalliseren. Niks aan de hand, even verwarmen en je kunt het zo weer gebruiken. Echter, met deze vial is dat niet het geval. Verwarmen van het goedje zorgt er niet voor dat het 'gekristalliseerde hormoon' weer oplost in de olie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Ik heb deze vial al een tijdje in bezit en vroeg me af of dit een missertje was, maar er kwamen meer reacties van bevriende gebruikers. Vandaag heb ik besloten de vial te openen om hem verder te bekijken. Het resultaat kun je zien op de foto's. De inhoud was te dik om eruit te zuigen met een naald, dus is de vial opengesneden met een mesje, om zo het rubber in de hals te deblokkeren. Uit de vial kwam een stroperige vloeistof kruipen met een heleboel kleine vlokjes erin. De geur is niet thuis te brengen maar wel zeer zoet en penetrant aanwezig. Goed handen wassen en veilig weggooien dus.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Forum + wetenschappelijk 'paper' blijkt publiciteitsstunt van DNA

Er is een jaar geleden flink gediscussieerd over een forum dat zich 'ineens' manifesteerde en een site met een, naar later bleek, fake semi-'wetenschappelijk' onderzoek waaruit zou moeten blijken dat heel toevallig alleen DNA alle 'tests' doorstonden. We kunnen inmiddels concluderen dat het betreffende forum al voor het einde van 2010 kapot, dood en verlaten was. Het was overduidelijk uit frustratie opgezet door (re)sellers van DNA die wat meer aandacht wensten voor hun koopwaar.
Het zogenaamde 'paper', het wetenschappelijke onderzoekje in pdf formaat dat het 'grote nieuws' zou moeten brengen, een consumententest waar iedereen op zat te wachten, bleek een slim in elkaar gedraaid onderzoekje dat nogal wat hiaten bevatte.

Wie zo'n onderzoek goed wil uitvoeren, moet namelijk in de eerste plaats human grade producten hebben om underground producten mee te ijken, maar die bestaan niet (meer) van verschillende producten. Welke producten vormden dan de standaard voor dit onderzoek, vroegen mensen zich af. Ze mailden de 'wetenschapper' maar die hield zich stil natuurlijk. Het onderzoekje en het forum zou het merk een zet in de goede richting moeten geven en tegelijkertijd de concurrentie in een kwaad daglicht stellen. Maar al is de leugen nog zo snel, de inhoud achterhaalde de waarheid wel.


Kritisch

Ik heb vroeger in mijn kuurtijd ook commentaar gehad op andere merken en dat ook gepost. Want geen merk is heilig. De oude garde herinnert zich wel de eerste Winny inject van GS en de Winny olie van GG. Foutjes die zijn hersteld. Maar in dit geval worden 'fouten' herhaald en gaat een merk onverdroten door met het verkopen van spullen die gewoon niet in orde zijn. Steeds meer mensen krijgen gelukkig lucht van deze windhandel en als uiterste middel worden nieuwe klantjes dan maar gelokt met weggeefprijsjes. Je moet je lege potjes toch kwijt natuurlijk.

We kunnen nu, na 2 keer op rij binnen een jaar tijd, rustig zeggen dat in tegenstelling tot de UG labs, DNA zelf is ontmaskerd. Met hun forum, hun 'paper' en de inhoud van hun spullen.



Bron: [Link niet meer beschikbaar]
 
Goed dat deze gasten nu eindelijk eens aangepakt worden.
 
Crossposten zouden we vaker moeten doen! Zo vaak is er een sfeer van concurrentie maar feitelijk hebben we 1 doel en dat geld zeker voor de AAS sectie. +1 voor het br artikel en deze crosspost.

Enige wat ik gek vind is dat het normaal not done is UG labs te nemen of te bespreken en nu vliegt DNA GS en GG om je oren. Als we het helemaal eerlijk doen zou kritiek op andere labs ook moeten mogen. Dat is het enige punt waar dat DNA forum en paper gelijk in had van de zomer.
 
Het stront gooien gaat gewoon door.

Vuurtjes worden continue aangewakkerd,dan is het dit,dan is het dat,forums worden geopend en gesloten,mensen worden besmaad en besmeurd. Vingertjes worden gewezen,naar personen.

Jongens hou op met die bullshit,en laat de consument gewoon kiezen voor wat hij wil.

Geen zin om me weer paars te ergeren aan commerciele belangen van allerlei belanghebbende,en smaad topics. Gaat nergens over. Als de UG labs ECHT BUNK maken....dan ben je snel klaar.
 
een gewaarschuwd mens telt voor 2 , liever dat mensen worden ingelicht over zooi dan dat je met onstekingen rond loopt, bewijs genoeg imo
 
Goed dat dit word aangekaart! Toch belangrijk dat we dit te weten komen
 
Is natuurlijk interessant maar als DNA enkel en alleen rommel verkocht bestonden ze al lang niet meer. Dus een bepaald percentage van producten is wel goed. Hoe groot dit percentage is, is moeilijk te achterhalen want niet iedereen die tevreden is, schrijft erover en niet iedereen leest dbb of aanverwante fora. Ik denk dat de reputatie van een UG vooral afhangt van mond-aan-mond reclame.

Voor alle duidelijkheid, ik vind natuurlijk ook dat dit Ephedrine-verhaal gewoon pure oplichting is en dat op lange termijn DNA zich enkel in de eigen voet zal schieten met zulke praktijken.
 
Belangrijke Post.
Ben blij dit te lezen en zien. Zeker met bewijs.
DNA NL is een NO GO..!!!!
Hopelijk weten de mensen nou wel...!!!!
 
Hou toch op man...bewijs...welk bewijs?
Dit is alleen maar een aanzet tot nog meer zwartmakerij. Je kan er gif op inemen dat straks dingen weer verergerd worden. GG vails met haren erin, EP met rotzooi,wat schiet je op met dat gezeik?
 
Hou toch op man...bewijs...welk bewijs?
Dit is alleen maar een aanzet tot nog meer zwartmakerij. Je kan er gif op inemen dat straks dingen weer verergerd worden. GG vails met haren erin, EP met rotzooi,wat schiet je op met dat gezeik?

10 tabs ephedrine nemen en dan niks merken lijkt me genoeg bewijs
 
Bewijs is iets anders dan neerplempen op een openbaar forum,waar iedere mongool alles maar klakkeloos aaneemt,omdat iemand iets roept....
 
Bewijs is iets anders dan neerplempen op een openbaar forum,waar iedere mongool alles maar klakkeloos aaneemt,omdat iemand iets roept....

ik vind de foto's MEER dan duidelijk,hoor.
ik heb nog nooit iets slecht gehoord over EP en ik werk er al jaren mee. ook iedereen die ik ken is er zeer tevreden over. als er een merk slecht of fake is, kan en moet dit ook gezegd worden. ik snap niet waar jij je zo druk over maakt.
 
interessant stukje... ik vind het prima..zelf ben ik oud en volwassen genoeg om er op de juiste manier mee om te gaan.
 
Hahaha, de reden dat iemand zo'n uitgebreid artikel post is al reden genoeg om aan te nemen dat het BS is.

Moest hier iemand zo'n vail deca in zn handen krijgen zou je eerder topics krijgen als 'WTF is er aan de hand met mijn deca?' of 'Deca slecht?' ipv zo'n heel artikel.

Iedereen doet er mee wat hij wilt. Door alle berichten zou ik persoonlijk ook geen DNA meer aanschaffen, maar bovenstaand artikel is er imo ook over.
 
Hahaha, de reden dat iemand zo'n uitgebreid artikel post is al reden genoeg om aan te nemen dat het BS is.

Moest hier iemand zo'n vail deca in zn handen krijgen zou je eerder topics krijgen als 'WTF is er aan de hand met mijn deca?' of 'Deca slecht?' ipv zo'n heel artikel.

Iedereen doet er mee wat hij wilt. Door alle berichten zou ik persoonlijk ook geen DNA meer aanschaffen, maar bovenstaand artikel is er imo ook over.

Jij bent weer de enige die op mijn lijn zit kerel.
Ik heb genoeg gezeik met de DNA clan gehad,ivm testraporten,openbaar namen op forums zetten,etc. Dit roept alleen maar weer een contra reactie uit.

DNA komt zeker niet in mijn medicijnkastje voor,maar,dit gaat weer gezeik opleveren.


Er zijn commerciele belangen mee gemoeid.
 
Enige wat ik gek vind is dat het normaal not done is UG labs te nemen of te bespreken en nu vliegt DNA GS en GG om je oren. Als we het helemaal eerlijk doen zou kritiek op andere labs ook moeten mogen. Dat is het enige punt waar dat DNA forum en paper gelijk in had van de zomer.
Nee klopt niet. Het blijft verboden om UG labs te bespreken, tenzij er belangrijk nieuws te melden is. Dit nieuws wordt dan wel door een moderator gepost, en moet een aantoonbare bron hebben.

Het is dus niet zo dat het ene UG lab opzettelijk in negatief daglicht wordt gezet en het andere niet. Dat staat trouwens ook in de OP: het is niet onze mening, we zijn enkel boodschapper.

---------- Toegevoegd om 14:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:59 ----------

Beledigende posts verwijderd. Rel verder zetten in PM aub, dit topic willen we netjes houden. Als je dus gaat reageren, ga dan niemand betichten of beledigen. Reageer enkel op de OP.
 
Ik heb even een nieuwe account aangemaakt om mn naam hier niet te
verpesten. Neutraliteit wordt steeds lastiger hier wil er niet in
betrokken worden.
Ben het eens met kriel.
In dit topic worden een aantal regels overtreden worden dus de boel
zal wel snel verwijderd worden. Over UG’s zou niet gepraat mogen
worden etc. De rel rondom anabolen ontmaskerd heb ik met
belangstelling gevolgd en als dat inderdaad gefaked was door DNA,
dan is dit duidelijk het antwoord van GG. En dat op een neutraal
forum!
Mijn beschouwing van de openingspost:
Ephedrine: Hier wordt geen enkel bewijs gegeven, elke bodybuilder
met ervaring/labrat kan dit verzinnen, in het licht van voorgaande
gebeurtenissen zijn claims als bovenstaande verdacht.
Gekristalliseerde Deca: Leg een flesje van welk merk dan ook in de
diepvries en maak er een foto van. Interpreteer de resultaten zoals
dat jou het beste uitkomt. ? De eerste foto lijkt wel of je de
condens nog aan de fliptop ziet zitten.
Daarnaast zie ik dat de uiterste houdbaarheidsdatum over 3 dagen
is. Ik weet niet hoeveel jaren DNA claimt dat hun Deca houdbaar is,
maar dit potje moet al enkele jaren oud zijn. Zit in ieder geval in
een formaat fles wat jaren geleden werd gebruikt.
Vieze Deca: Het potje is gewoon open van de bovenkant, dus wanneer
is de drab erin gegooid? Voor of nadat de topicstarter dit flesje
in handen kreeg
Om even samen te vatten, ik weet niet of bovenstaande claims waar
zijn of niet, maar de aangeleverde foto’s en verhalen zijn zeker
geen bewijs. Dit lijkt gewoon het antwoord van GG te zijn, op
eenzelfde (maar wat amateuristische) manier als waarop bij anabolen
ontmaskerd terecht kritiek geleverd werd. Omdat er geen enkel
sluitend bewijs geleverd wordt heeft deze post ook geen enkel
bestaansrecht op een neutraal (toch?) forum als dit.
Het wachten is dus tot Big T dit leest.
En volgens de regels mogen dit soort posts helemaal niet.
 
Het feit dat je er speciaal een account voor aanmaakt geeft aan dat jij iig niet neutraal hier in staat. Klonen is verboden dus dit was je laatste post.
 
@Hardestmofo

1) Wat je doet is verboden (klonen) maar ik zal je post laten staan, omdat ik niet zou willen dat je denkt dat ik je mening wil censureren.
2) Dit topic is gewoon een mening/bewering van iemand op een ander forum, zoals gezegd vertolkt het niet onze mening, er wordt ook niet beweerd dat het wetenschappelijk juist is.
3) Juist door het te posten is dit forum neutraal, verdedigen we het recht op vrije meningsuiting, en vermijden we censuur.
4) Er is al gezegd dat deze posts wel kunnen volgens de regels bij uitzondering, als er een bron is, en als het door een moderator gepost wordt. De forumleiding weet niet of de informatie klopt, maar we hoeven dat ook niet te weten. Het gaat immers niet om nieuws, maar over een mening, en daar dient een forum voor: meningen en discussies.

De regel om UG labs buiten dit soort topics niet te bespreken blijft dus wel bestaan.
 
Ik weet niet hoe men aan de vial is gekomen(er zullen vast vaker vials mislukken bij elk lab), maar als er werkelijk 1 dealer is die dergelijke meuk zou doorverkopen, dan moet die zich schamen. Ik ga er gemakshalve vanuit dat dealers ook nog een beetje verstand en verantwoordelijkheidsgevoel hebben en je als eindgebruiker dergelijke vials niet in handen zult krijgen. En dan nog, zou je zoiets krijgen dan heb je even het verstand om het hier te posten of er iets mee aan de hand is en ga je dat sowieso niet in je lichaam injecteren en gewoon retourneren.
 
Back
Naar boven