AndroidHealthClinic

Do the F*cking deload!

Bezoekers in dit topic

Jantjevd

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2008
Berichten
42
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
99kg
Goeiedag,

Ben zo'n drie maanden bezig met 5x5 stronglift en het gaat lekker.
Helaas loop ik nu met mijn BOR vast. En misschien over een aantal weken met BP of MP. Mijn vraag is het volgende:

Ik ben van plan de deload te doen maar, moet ik de deload alleen voor de BOR doen of voor mijn hele B training zeg maar dus ook de squat en
mp

Mvg,
 
Goeiedag,

Ben zo'n drie maanden bezig met 5x5 stronglift en het gaat lekker.
Helaas loop ik nu met mijn BOR vast. En misschien over een aantal weken met BP of MP. Mijn vraag is het volgende:

Ik ben van plan de deload te doen maar, moet ik de deload alleen voor de BOR doen of voor mijn hele B training zeg maar dus ook de squat en
mp

Mvg,

Ik zou zeggen 1 week. Net zoals met wendler. Dus drie trainingen even tikkie terug.
 
Goeiedag,

Ben zo'n drie maanden bezig met 5x5 stronglift en het gaat lekker.
Helaas loop ik nu met mijn BOR vast. En misschien over een aantal weken met BP of MP. Mijn vraag is het volgende:

Ik ben van plan de deload te doen maar, moet ik de deload alleen voor de BOR doen of voor mijn hele B training zeg maar dus ook de squat en
mp

Mvg,
Alleen op die BOR deloaden. Als je nog progressie boekt in de andere gewoon doorgaan, geen deload dus in die. Anders klopt dat later ook niet meer. Heb je gedeload terwijl het niet nodig was, is alleen maar zonde.
Als je een plateau bereikt deload je. Dit doe je max 2x en dan ga je naar 3x5 voor die oefening en dan weer 2x deloaden en dan 1x5. En uiteindelijk loopt alles vast en ga je weer wat anders doen :p

Wat zijn je kracht stats nu?
 
Eens in de drie weken. Tijdens je deload wel trainen, alleen je eerste sets van alle oefeningen doen.
 
Hmm okej. ben toch van plan in februari te gaan cutten.

weet alleen nog niet of ik dan 5x5 schema aanhoud. Sommige zeggen in de cut wel doen ivm krachtbehoud en sommige zeggen weer gewoon naar de 12 hh. Zie crossfit wel een beetje zitten. Maar alvast bedankt. ALleen bor even deloade en lukt het niet naar 3x5 gaan

Krachtstats zijn nu:
DL: 135
SQ: 85 Ook in het begin maand eruit geweest ivm knie, techniek nu flink verbetert. Ik maak wel hele diepe squats
BP: 97,5
BOR: 105
MP: 57,5
 
Ben je niet tehoog begonnen met BOR.
Meest logische is vastlopen op MP als eerste.
 
Ja dat is goed mogelijk. ALleen doe ik met MP aan elke kant 1,25 erbij om de twee weken, dus 2,5 kilo. en bij BOR dan 5. Misschien idd te hoog gestart met bor. of te laag met Mp..
 
Wat is dit voor onzin gwn geen deload je bent net begonnen...
 
Ben vanaf 1 september bezig dus 3,5 maand. Laatste set had ik 4hh ipv 5. Overal lees ik gewoon nog een keer proberen week erna en anders deload. Gewoon doen en daarna ga je er overheen. Waarom kan je na 3,5 maand niet vastlopen? Als ik overal zon 25 tot 30% mee vooruitben gegaan.
 
BOR moet je ook gewoon verhogen met 2.5
Alleen Deadlift met 5kg per keer.
 
Heb je het boek gelezen? Daar staan deze dingen precies uitgelegd
 
Back
Naar boven