XXL Nutrition

Dochter ontvoerd, rechter wijst kind toe aan ontvoerster.

Bezoekers in dit topic

whami

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
28 sep 2010
Berichten
7.347
Waardering
861
Lengte
1m77
Schandalig, zo erg voor die vader.
Ontvoerde dochter mag met mama terug naar Zuid-Afrika


Het hof van beroep in Antwerpen heeft beslist dat het voor het vijfjarige dochtertje van Ive Gödecke uit Westmalle beter is dat ze terug met haar mama naar Zuid-Afrika gaat. Het hof bevestigt daarmee een eerdere uitspraak van de jeugdrechter, waartegen Gödecke beroep had aangetekend.
Zijn ex-vrouw had hun dochter in 2009 meegenomen naar haar geboorteland Zuid-Afrika. De radeloze vader schakelde een privédetective in en die kon het meisje eind 2011 lokaliseren. Gödecke trok naar de rechter in Kaapstad en haalde daar zijn slag thuis: zijn ex moest met het meisje terug naar België komen zodat het contact tussen vader en dochter hersteld kon worden. Alleen draaide dat niet uit zoals hij verwacht had.

Het meisje is sinds oktober terug in het land, maar de contacten, die onder toezicht van een jeugdconsulente gebeuren, verlopen bijzonder stroef. Het kind wil niets meer met hem te maken hebben en is door de hele situatie depressief geworden.

De jeugdrechter oordeelde vorige maand dat het meisje niet langer gedwongen kan worden om contact te hebben met haar vader, want dat zou meer kwaad doen dan goed. Ze mag daarom met haar moeder terug naar haar oude vertrouwde omgeving in Zuid-Afrika, waar het contact met haar vader via telefoon en internet geleidelijk hersteld kan worden.

Gödecke was tegen die beslissing in beroep gegaan, omdat hij vreest dat hij zijn dochter dan nooit meer zal terugzien. Het hof van beroep sloot zich echter aan bij de visie van de jeugdrechter: het belang van het kind staat voorop.

http://www.youtube.com/watch?v=XDrEoUTGo98
Het heeft hem drie jaar gekost en reizen van meer dan 10.000 kilometer, maar Ive Gödecke is er dan toch in geslaagd om zijn dochtertje Jordan weer naar België te brengen. Het meisje van vijf werd in 2009 door haar moeder meegenomen naar Zuid-Afrika. Saillant detail: Gödeckes Zuid-Afrikaanse ex-vrouw Lisa Michael komt óók naar België. De getormenteerde man zal zelfs haar huishuur moeten betalen en onderhoudsgeld moeten uitkeren. Een straffe zaak.
media_l_5249879.jpg
© Facebookpagina 'Jordan Gödecke is Missing'.
media_l_5249870.jpg
© Facebookpagina 'Jordan Gödecke is Missing'. De Mallenaar van 33 was in 2007 in het huwelijksbootje gestapt met Lisa Michael, bekend als choreografe van het vtm-programma 'Dancing On Ice'. Maar aan hun gezinsgeluk kwam snel een einde, ondanks de geboorte van dochtertje Jordan. In 2009 ging het koppel na een vechtscheiding uit elkaar. De wereld van dakdekker Gödecke stortte pas echt in in november 2009. Jordan was plots spoorloos, meegenomen naar Zuid-Afrika, waar Lisa vandaan komt. Voor die ontvoering werd de vrouw in 2010 door de rechtbank van Turnhout bij verstek veroordeeld tot vijf jaar cel en een boete van 30.000 euro.

Teruggevonden na 2 jaar
Al zijn spaarcenten stak de vader in de speurtocht naar zijn dochter. Uiteindelijk slaagde een Brits detectivebureau er na twee jaar in om Jordan op te sporen. Ze vonden haar in Sedgefield, een Zuid-Afrikaans dorpje in de buurt van Kaapstad. Het meisje woonde daar samen met haar moeder en haar grootouders. Gödecke vertrok spoorslags om zijn dochter terug te halen. "Enkele weken" werden uiteindelijk elf maanden: vertragingen, procedures, een zieke rechter, ... Een mallemolen, maar de papa bleef volharden en komt met zijn dochter nu terug naar België.

Vreemd genoeg zal Ive er wel Lisa moeten bijnemen. Zij kon via de rechtbank afdwingen dat er voor haar in ons land één jaar lang een appartement zal worden gehuurd en dat ze maandelijks 1.000 euro onderhoudsgeld krijgt. Een zware beproeving alweer voor Ive, die nadat hij zijn job moest opgeven (financiële) steun kreeg van zijn moeder. "Hopelijk wordt dit een mooi en nieuw begin", is hij hoopvol gestemd.

Beelden van bovenstaand filmpje dateren van augustus 2011



http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...e-dochter-na-drie-jaar-weer-naar-Belgie.dhtml
 
Overal feminisme ten top, behalve als het dit soort zaken betreft. Vind dit zo triest voor die man.
 
Klote voor de vader maar die moeder lijkt het kind al teveel gehersenspoeld te hebben om bij haar te blijven.
 
volgens mij is het wel aardig bekend dat als je als man kinderen neemt en je relatie gaat voorbij dat je ze nog amper ziet maar er wel voor mag dokken?
 
Als je het niet goed aanpakt inderdaad.
Als je een normale vrouw hebt en dingen normaal regelt zul je dit soort problemen niet snel krijgen.
 
En zoals gewoonlijk in dergelijke situaties, trekt de man aan het korste eindje.

Gender equality?:rolleyes:
 
zielig voor dat kind dat gekloot door die "ouders"

enige positieve aan het hele verhaal:

het belang van het kind staat voorop.

als dat ook daadwerkelijk zo is.
 
Als je het niet goed aanpakt inderdaad.
Als je een normale vrouw hebt en dingen normaal regelt zul je dit soort problemen niet snel krijgen.

Ook normale vrouwen kunnen gek worden als het uit gaat ;)
 
  • Like
Waarderingen: CoD
Ze kunnen het kind niet dwingen contact te hebben met de vader. Dat komt vanzelf wel als het kind zelfstandiger wordt.
Het is natuurlijk treurig dat de rechten van de man in deze enorm achterlopen op die van de vrouw, maar die evolutionaire glitch zal ongetwijfeld snel hersteld worden.

Er mag van mij wel een acuut verbod op het uitvoeren van kinderen. Het is onvoorstelbaar hoe makkelijk kinderen naar het buitenland worden verscheept. Zowel door mannen als vrouwen.
 
als dat ook daadwerkelijk zo is.
Denk eerder van de vrouw, zoals gewoonlijk.
Het belang van het kind komt pas als de vrouw aan drugs of alcohol verslaafd is, meestal.
 
Ze kunnen het kind niet dwingen contact te hebben met de vader. Dat komt vanzelf wel als het kind zelfstandiger wordt.
Het is natuurlijk treurig dat de rechten van de man in deze enorm achterlopen op die van de vrouw, maar die evolutionaire glitch zal ongetwijfeld snel hersteld worden.

Er mag van mij wel een acuut verbod op het uitvoeren van kinderen. Het is onvoorstelbaar hoe makkelijk kinderen naar het buitenland worden verscheept. Zowel door mannen als vrouwen.

Dat kind is vijf. Dan ben je heel wat jaartjes verder voordat ze zelfstandig kan denken en beslissen, als dat er al ooit van komt met zo'n moeder in de buurt.
Ze zou hier moeten blijven om te kunnen wennen aan de aanwezigheid van haar vader en ze zou absoluut niet terug gestuurd moeten worden naar de andere kant van de wereld, waar haar moeder er alles aan zal doen om het contact met de vader volledig te verbreken en het meisje verder van hem te vervreemden.
Zeer onrechtvaardig, zeker als je bedenkt dat de moeder gewoon veroordeeld is voor haar daden. Ik kan me heel goed voorstellen hoe onmachtig de vader zich moet voelen.
 
Met gelijke munt terugpakken. Vrouw had kind ontvoerd, dan kind terug ontvoeren en 3 jaar spoorloos blijven. Kijken hoe de moeder dat vindt en kijken of het kind daarna niets meer met vader te maken wilt hebben.
 
Je moet ook niet vergeten, dat de moeder van het kind vanwege haar veroordeling in 2010, waarschijnlijk al sindsdien gesignaleerd staat bij Interpol voor kinderontvoering. Zij kon dus zelf nergens naar toe, behalve in Zuid-Afrika blijven. De rechter, en in dit geval zelfs het Hof, stellen altijd het belang van het kind (dat ongewenst slachtoffer wordt van zo'n tweestrijd) voorop. Het stel was getrouwd, dus hadden automatisch beide het gezag over het kind. Uit de tekst maak ik op, dat ze nu EINDELIJK een omgangsregeling hebben getroffen via de rechter. De voorwaarde dat de vader mag opdraaien voor de kosten vind ik zelf belachelijk, nadat hij al zoveel moeite heeft moeten doen om zijn eigen kind weer te kunnen zien.

Het programma ''Ontvoerd'' van RTL4 is trouwens wel een aanrader (elke zondag 20.00 uur), veel van dit soort zaken zijn erg verschrikkelijk.

http://www.rtl.nl/xl/#/gemist
 
Hoe meer ik over dit verhaal lees hoe meer mijn bloed gaat koken. Je hoort altijd maar gezeik over discriminatie van vrouwen, maar in realiteit zie je veel vaker het omgekeerde.

Dat argument over belang van het kind slaat ook nergens op. Een kind op die leeftijd past zich heel makkelijk aan. Enkele weken bij de vader doorbrengen en het kind gaat al helemaal anders denken. Tellen de rechten van de vader niet voor deze wereldvreemde rechters? Zogenaamd voor het belang van het kind mag de crimineel (want laten we eerlijk zijn, ontvoering is gewoon zware criminaliteit) het kind vervolgens weer ontvoeren met goedkeuring van de rechter.

Complete waanzin dat hij ook nog eens al het onderhoud mocht betalen. Wat had moeten gebeuren is:
-moeder zware straf + opdraaien voor alle materiële en emotionele schade
-vader krijgt volledig hoederecht, moeder mag alleen 1x per maand het kind zien

Als ik de vader was weet ik niet hoe ik hier op gereageerd had... Hij moet door een hel gaan iig.
 
kinderen zijn over het algemeen genomen beter af bij hun moeder. Als vader zou sentimentaliteit dus nooit de bovenhand mogen nemen.
 
Klote voor die vader zeg zwaar onterecht.
 
Back
Naar boven