Fitness Seller

Nieuws Documentaire Mike Tyson (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

VStreet

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 jul 2006
Berichten
3.515
Waardering
2
Mike Tyson geeft zich bloot
CANNES - Spijt heeft hij er niet van. Maar Mike Tyson durfde de beelden van zijn documentaire eigenlijk zelf niet terug te zien.
afbeelding vergroten Mike Tyson. FOTO EPA
Tijdens de première op het Filmfestival van Cannes liep hij al vrij snel de zaal uit. ,,Ik voelde me enorm kwetsbaar,’’ bekende hij zaterdag tijdens een interviewsessie. ,,Bovendien ben ik altijd al heel streng voor mezelf geweest. Ik analyseer alles wat ik doe, en ik ben eigenlijk nooit tevreden met wat ik doe.’’

De 41-jarige bokser vertelt in de documentaire Tyson openhartig over zijn leven. De reeks interviews, die zijn vroegste jeugdherinneringen tot zijn recentste controverses behandelen, zijn gelardeerd met beelden van een groot aantal kampioenswedstrijden.

,,Ik had het nooit overwogen tot regisseur James Toback me vroeg,’’ vertelde hij. ,,Maar ik had toch niet veel te doen: ik zit vooral in ’rehab’ tegenwoordig.’’

De regisseur en de bokser kennen elkaar al meer dan twintig jaar. ,,Mike en ik hebben vaak ongewone gesprekken over ongewone onderwerpen,’’ vertelde de filmmaker. ,,We delen veel obsessies en gedachten. Ik had het gevoel dat de tijd rijp was daar eens een documentaire over te maken.’’ Volgens regisseur Toback is Tyson één van die weinige mensen die een mystieke uitstraling bezit die maar weinig wereldburgers hebben. ,,Hij hoort wat mij betreft thuis in het rijtje van Marlon Brando, Marlene Dietrich en Michael Jordan. Zij zijn allemaal iconen die een bepaalde kunst, sport of bepaalde periode belichamen.’’

In eerste instantie had Tyson het idee dat het om een videofilm zou gaan die op de hoek van de straat verkocht zou worden. ,,En nu zit ik hier op het grootste filmfestival ter wereld,’’ constateerde Tyson. ,,Ik vind het eigenlijk nog steeds bijzonder intimiderend.’’ De jongste wereldkampioen boksen ooit wijdt in de film uit over zijn successen, zijn mislukte huwelijken, zijn drugsgebruik en zijn veroordeling voor verkrachting.

Maar na zijn turbulente leven gaat het op dit moment goed, bevestigde hij. ,,Al zie ik mezelf nog steeds niet als een rolmodel,’’ aldus Tyson. ,,Ik ben een extreem persoon: dat was ik altijd en zal ik ook altijd blijven.’’ Als de bokser dan toch een boodschap moet overdragen aan jongeren die hem zien als een voorbeeld, dan is dat altijd te blijven vechten om de beoogde doelen te verwezenlijken. ,,Hoeveel mensen je ook tegenwerken, hoeveel mensen ook zeggen dat het je niet gaat lukken. Geef nooit op: alleen op die manier kan je iets bereiken in je leven.’’

Het is nog niet bekend wanneer de documentaire Tyson in Nederland te zien zal zijn.

So.
 
Ben benieuwd. Deze ga ik zien.
 
Jep, en Maradonnas docu ook!
 
interessant

die kerel heeft zich jammergenoeg altijd een beetje laten omringen door het verkeerde volk, teveel mensen hebben meegeprofiteerd van zijn succes... jammer, al is het natuurlijk zelf ook geen zachtgekookt eitje :)
 
Back
Naar boven