MuscleMeat

Documentaire

Bezoekers in dit topic

sophiedocu

Novice
Lid geworden
4 aug 2015
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
55kg
Hoi,

Mijn naam is Sophie en ik ben een documentaire maker. Ik wil heel graag een film maken over een vrouwelijke bodybuilder of iemand die ermee bezig is dat te worden.
Het zal hoogstwaarschijnlijk een documentaire van ongeveer een half uur worden voor Ned3.

Voor mij staat vrouwelijke krachttraining voor meer dan fysiek sterk zijn. Ik zou graag willen praten over de mentale kracht en het ontstaan van de behoefte naar het trainen.
Ik ben vrij nieuw in de wereld van het bodybuilden dus als je liever niet mee werkt maar wel met me wil praten over bodybuilden ben ik daar ook heel blij mee.

Ik vind het jammer dat er weinig documentaires zijn over vrouwelijke bodybuilders en dat er vanuit Amerikaanse reportages voor mijn gevoel toch altijd een beetje op neergekeken wordt. Het lijkt me heel tof om daar verandering in te brengen en de wereld kennis te laten maken met sterke vrouwen. Van binnen en buiten.

Stuur me een berichtje als je interesse hebt om hier verder over te praten.
Als je wil kun je me ook mailen op mijn email adres: documentairefilm90@gmail.com
Ik kan ook mijn website sturen om eerdere films en projecten te laten zien.

Met vriendelijke groet,

Sophie
 
Jammer. De sport voor vrouwen begint net een beetje uit het verdomhoekje te komen.

Er wordt altijd een beeld neergezet waar het gros van de serieus trainende vrouwen zich niet mee kan en wil identificeren. Een beeld wat beter past bij de vooroordelen van lui en chipsetend Nederland. Maargoed, er zal vast wel een aandachtsgeile of naïeve doos zijn die dat beeld wil bevestigen.

Ik zou graag willen praten over de mentale kracht en het ontstaan van de behoefte naar het trainen.
Dus wordt het vast neergezet alsof diegene een stoornis heeft.

en dat er vanuit Amerikaanse reportages voor mijn gevoel toch altijd een beetje op neergekeken wordt
Ja, want NOS heeft zo'n positieve geschiedenis daarmee :o
 
Haha deze docus worden altijd gemaakt voor die dikke varkens die op de bank zitten met een bak chips en zetten serieuze sporters altijd neer als mensen die zeer autistisch omgaan met voeding etc;
''Zie je wel, die mensen in de sportschool zijn echt niet normaal hoor, daar hebben wij niks te zoeken''
 
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik denk dat veel Nederlandse documentaires over onderwerpen die mensen in eerste instantie niet 'snappen' voornamelijk gemaakt worden zodat de chipsetende medemens zich beter kan voelen over zichzelf op de bank.

Ik wil dit juist veranderen. Ik denk dat bodybuilden op dit moment nog valt onder het kopje: 'Extreme levensstijl' en dat de programma's en documentaires die er op dit moment over gemaakt worden niet echt helpen met je kunnen identificeren met deze levensstijl.
Het lijkt mij juist heel interessant om dit te kunnen veranderen en echt te kunnen begrijpen wat de schoonheid en achterliggende gedachte van bodybuilden is.

---------- Toegevoegd om 12:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:46 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=qjlpBiQjzPg

Deze docu gezien van Munchies? Wat vinden jullie hiervan?
 
Betere vraag, wat vind jij ervan?
 
Nouja, je houdt toch ook alles bij wat je eet. Als mensen dat vervolgens als "autistisch" willen labelen, ja dat kan, dat is aan hun, niks aan te doen. Maar met of zonder documentaire, dat veranderd er niks aan. Dus ja, als je het leuk vind om 'de kijker' mee te nemen in bodybuilding wereld, moet je het vooral doen. Imago zal er niet van veranderen ofzo. I dunno, ik denk dat mensen altijd wat te moeilijk doen over dit.
 
Ik weet het niet.. Ik vond het wel een sympathieke vrouw maar het ging wat mij betreft te weinig over de schoonheid en de fascinatie. Ik vond het interessant wat ze vertelde maar vond het jammer dat ik niet meer over haar te weten kwam.. het bleef een beetje op de oppervlakte voor mij.

Voor mij is het vooral belangrijk dat documentaires er zijn om je horizon the verbreden en te leren over onderwerpen en levenswijzen waar je anders niet mee in aanraking zou komen. En daardoor weer te leren over jezelf.. Ik vind het jammer dat documentaires eerder horizon versmallend zijn geworden en dat het vaak gaat over mensen belachelijk maken. Ik weet niet of het dus perse om een imago verandering zou gaan maar eerder over een vooroordeel ontkrachten..
 
Back
Naar boven