XXL Nutrition

Doden bij kettingbotsingen met 150 auto's op A58

Bezoekers in dit topic

Ik vraag me altijd af hoe het zover heeft kunnen komen. 150, dat is nogal wat...
 
120 van de 150 automobilisten dachten: als ik nou eens in een botsing terecht kom hoef ik niet naar mn werk toe.
 
120 van de 150 automobilisten dachten: als ik nou eens in een botsing terecht kom hoef ik niet naar mn werk toe.
Dat snap ik wel.


Het is dat ik vandaag vrij ben....
 
Eerst wegonderhoud, toen gisteren die vrachtwagen die omviel en nu dit ... damn...
 
Zijn het slechte foto's of heet het zowaar gesneeuwd en is het flink mistig met <15 meter zicht?
 
Eerst wegonderhoud, toen gisteren die vrachtwagen die omviel en nu dit ... damn...

Laatste tijd sowieso veel file daar (a58). voor de vakantie was het een stuk minder nu ben k iedere dat minimaal 20 min langer onderweg
 
Ik ken die weg wel. Plotse mist. Niet grappig.
 
Twee doden is nog relatief weinig dan.
 
Vlakbij. Hoorde al van een dochter van iemand die ik ken die er bij betrokken is, maar niet ernstig gewond gelukkig. Wel de te verwachten nekklachten. Om haar heen moesten allerlei mensen uit auto's geknipt worden.

Is echt een ramp daar. Is ook het saaiste stuk snelweg van Nederland zo ongeveer. Weinig belichting, en je zit daar op die strook tussen wester- en oosterschelde en veerse meer waar je van het ene op het andere moment de dikke mist in rijdt. En vaak genoeg mongolen daar die je dan nog met 120 komen inhalen terwijl je amper tien meter wegdek ziet.

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:41 ----------

Ik vraag me altijd af hoe het zover heeft kunnen komen. 150, dat is nogal wat...

Kettingbotsing met een file als oorzaak en achterop die file dan ook weer een kettingbotsing. De andere kant op ook. Dan gaat het hard.

---------- Toegevoegd om 12:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

Eerst wegonderhoud, toen gisteren die vrachtwagen die omviel en nu dit ... damn...

van t weekend ook nog een motorrijder daar doodgereden
 
hoe krijg je zoiets voor elkaar?
bumperkleef much?
 
hoe krijg je zoiets voor elkaar? bumperkleef much?
Zoiets gebeurt helaas sneller dan je denkt. Ik ben ook wel eens bijna op een file geklapt, simpelweg omdat iedereen van 120 naar 0 ging in enkele seconden (en ik was er toch redelijk ver vandaan, maar zelfs als je 200 meter afstand neemt, is van 120 naar 0 een lange remweg). Degene achter mij was ook net optijd, diegene daar achter niet waardoor er dus een kettingbotsing ontstond.

Zoals daar ook, er was mist dus je zag al weinig, het is een snelweg dus meeste rijden toch op een hoge snelheid (100/120/130) en als je dan ineens stilstaande auto's ziet dan ben je echt never nooit optijd met remmen ;) Zo krijg je dus botsing op botsing. Als er geen mist was, was het waarschijnlijk iets minder erg geweest.
 
Zoals daar ook, er was mist dus je zag al weinig, het is een snelweg dus meeste rijden toch op een hoge snelheid (100/120/130) en als je dan ineens stilstaande auto's ziet dan ben je echt never nooit optijd met remmen ;) Zo krijg je dus botsing op botsing. Als er geen mist was, was het waarschijnlijk iets minder erg geweest.

Je bent toch ook debiel als je >100km/h gaat rijden in zware mist..
 
Je bent toch ook debiel als je >100km/h gaat rijden in zware mist..

Ik weet niet hoe zwaar de mist was en of deze er constant was. Als het zware mist was dan ben je wel debiel om zo hard te gaan rijden ja, mee eens.
 
Het kunnen ook mistbanken geweest zijn. Die kunnen je zeer onaangenaam verrassen als je 100 km per uur rijdt, je ziet ze niet aankomen.
Het is dus te makkelijk om nu al conclusies te trekken over de gereden snelheid. Tuurlijk, als de mist constant aanwezig is ben je wel een gevaar voor jezelf en voor anderen.
 
wacht op dashcam beelden
 
Back
Naar boven