MuscleMeat

Doe geen oefeningen die je niet leuk vind.

Bezoekers in dit topic

Marijn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
4.235
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
Gister was ik met de gymeigenaar aan het praten en ik zei tegen hem dat ik maar weer gestopt was met full body omdat het me niet stimuleerd om 3x per week (bijna) het zelfde te doen.
Toen zei hij mij dat ik het gewoon weer moest opsplitsen.
Hij zei dat als je niet de stimulans hebt om te trainen of bepaalde oefeningen te doen dat je een hormoon niet aanmaakt (ben de naam kwijt). Dat hormoon zou belangrijk zijn voor je groei.
Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan denken.
 
Ben ik benieuwd wat voor hormoon dat is? Een hormoon dat ervoor zorgt dat je zin hebt om te trainen...
 
adrealine ofzo ? teminste dat giert door mijn aderen voor ik ga trainen
 
kijk dat stress invloed heeft op je groei kan ik me voorstellen, maar 'geen zin' niet, behalve dat je dan misschien minder hard traint.
verder kan ik hier niets zinnigs over vertellen.
vraag nog maar eens welk hormoon hij bedoeld, ik heb er nog nooit van gehoord.
 
Ante nog wat :D Zal het morgen nog eens vragen.
Een jongen die daar traint is ook goed groot en doet ook nooit oefeningen die hij niet leuk vind.
Eigenlijk is het ook wel makkelijk te begrijpen, want als je steeds denkt: Nou ik moet maar squaten / deadliften anders groei ik niet. Dan heb je denk ik niet genoeg stimulans om kei hard te gaan, of minder dan als je het wel leuk zou vinden.
 
kijk dat stress invloed heeft op je groei kan ik me voorstellen, maar 'geen zin' niet, behalve dat je dan misschien minder hard traint.
verder kan ik hier niets zinnigs over vertellen.
vraag nog maar eens welk hormoon hij bedoeld, ik heb er nog nooit van gehoord.

Als je geen zin hebt om te trainen zal je denk ik ook nooit zo hard trainen dan als je wel zin hebt.
 
Gister was ik met de gymeigenaar aan het praten en ik zei tegen hem dat ik maar weer gestopt was met full body omdat het me niet stimuleerd om 3x per week (bijna) het zelfde te doen.
Toen zei hij mij dat ik het gewoon weer moest opsplitsen.
Hij zei dat als je niet de stimulans hebt om te trainen of bepaalde oefeningen te doen dat je een hormoon niet aanmaakt (ben de naam kwijt). Dat hormoon zou belangrijk zijn voor je groei.
Nu ben ik benieuwd wat jullie hiervan denken.

Van dat hormoon weet ik niks. Wat ik wel weet, is dat je soms oefeningen of schema's een kans moet geven. Ik weet dat het het fijnste is als een oefening meteen lekker aanvoelt. We zitten vaak zo vast geroest aan onze schema's en oefeningen dat we dat jaren blijven doen. Als je dan verandert, kan dat onprettig aanvoelen omdat je het simpelweg niet gewend bent. Misschien moet je het gewoon blijven proberen en dan kom je er wellicht achter dat het wel een fijne manier van trainen is. Of kijk eens naar de resultaten, misschien zijn die wel heel goed en stimuleert dat je om het schema toch te doen.

Trouwens, bij fullbody hoef je toch niet steeds hetzelfde te doen?
 
Van dat hormoon weet ik niks. Wat ik wel weet, is dat je soms oefeningen of schema's een kans moet geven. Ik weet dat het het fijnste is als een oefening meteen lekker aanvoelt. We zitten vaak zo vast geroest aan onze schema's en oefeningen dat we dat jaren blijven doen. Als je dan verandert, kan dat onprettig aanvoelen omdat je het simpelweg niet gewend bent. Misschien moet je het gewoon blijven proberen en dan kom je er wellicht achter dat het wel een fijne manier van trainen is. Of kijk eens naar de resultaten, misschien zijn die wel heel goed en stimuleert dat je om het schema toch te doen.

Trouwens, bij fullbody hoef je toch niet steeds hetzelfde te doen?

Ik verander om de 2-3 maanden van schema en oefeningen dus daar zal het niet aan liggen.
Met full body ging ik goed vooruit, maar had na 3 weken echt geen zin meer. Nu ik weer een splitschema heb ga ik weer met veel plezier trainen.
 
Dus je hebt 3 weken fullbody geprobeerd en je zag geen vooruitgang? Tja, sorry, maar dan ligt het niet aan dat 'hormoon', maar puur aan je discipline. In 3 weken kan je nooit zien of je vooruitgaat of niet, je hebt fullbody dus nog niet volledig de kans gegeven. Dat je nu weer met plezier gaat trainen is natuurlijk sowieso een pre! Laat dat fullbody dan inderdaad gewoon lekker zitten.
 
kijk dat stress invloed heeft op je groei kan ik me voorstellen, maar 'geen zin' niet, behalve dat je dan misschien minder hard traint.
verder kan ik hier niets zinnigs over vertellen.
vraag nog maar eens welk hormoon hij bedoeld, ik heb er nog nooit van gehoord.

Als je geen zin hebt om te trainen zal je denk ik ook nooit zo hard trainen dan als je wel zin hebt.

logisch toch :rolleyes: ik doelde op het aspect 'groei'
 
logisch toch :rolleyes: ik doelde op het aspect 'groei'

Geen zin hebben heeft er geen invloed op, plezier in oefeningen hebben heeft meer nut dan oefeningen tegen je zin in doen.
Dat bedoel ik.
 
Gast waarover heb je het?Iedereen doet toch alleen oefeningen waar ze zin in hebben, natuurlijk heeft iedereen een bepaald routine waar ie zich aan houdt.Maar dan nog zal ik nooit een oefening doen als ik het niks vind.

Je moet altijd kijken waar jezelf meeste voldoening uithaalt, anders hou je het idd niet lang vol.
 
Van dat hormoon weet ik niks. Wat ik wel weet, is dat je soms oefeningen of schema's een kans moet geven. Ik weet dat het het fijnste is als een oefening meteen lekker aanvoelt. We zitten vaak zo vast geroest aan onze schema's en oefeningen dat we dat jaren blijven doen. Als je dan verandert, kan dat onprettig aanvoelen omdat je het simpelweg niet gewend bent. Misschien moet je het gewoon blijven proberen en dan kom je er wellicht achter dat het wel een fijne manier van trainen is. Of kijk eens naar de resultaten, misschien zijn die wel heel goed en stimuleert dat je om het schema toch te doen.

Trouwens, bij fullbody hoef je toch niet steeds hetzelfde te doen?

juustem!

de bent over row vond ik in het begin maar een rare oefening met een belachelijk kleine rom, en ik voelde er geen **** van in mijn rug. Nu zweer ik bij die oefening, echt helemaal lekker. :)
 
lol, gewoon weer een slechte smoes om maar niet zwaar te hoeven trainen. Squatten? Neah vind ik niet leuk, ik doe liever kickback :rolleyes:
 
dopamine is het hormoon als je dopamine spiegel lager wordt of is gaat de zin in dingen doen weg. maar van een bepaalde oef waar je geen zin in hebt daalt de dopamine spiegel niet. dus het is wel een beetje onzin. het is wel aangeboren of je een lage of hoge dopamine spiegel hebt
 
oh, daarom hebben die breezers altijd grote armen, die trainen hun benen gewoon niet omdat ze dat stom vinden en doen alleen arm oefeningen die ze leuk vinden, nu is alles duidelijk :P

maar ik snap zowieso niet waarom je een schema zou doen wat je niet bevalt, je traint toch ook voor je lol? zo gauw ik geen plezier meer beleef in mijn schema en het is mogelijk om er dan mee te stoppen stop ik en maak ik een nieuw schema.
 
Toch zit er wel wat in hoor. Dopamine of 2-amino-3 is een verbinding die werkt als neurotransmitter op verschillende plekken in het lichaam. Ontstaat door decarboxylatie uit dopa door oxidatie van tyrosine. Precursor adrenaline en noradrenaline. Dus te weinig dopa, te weinig adrenaline en dat laatste maakt het trainen nou zo leuk.
 
Breng dan meer variatie aan in je trainingen. Alleen oefeningen doen die je leuk vind gaat niet werken. Als ik een oefening doe die ik leuk vind, en ik doe hem elke week, heb ik er na 6 weken genoeg van. Teveel van hetzelfde is niet goed, ook al vind je de oefening op dit moment leuk. Ik train zelf nu DC style, en dat bevalt me juist omdat je zoveel afwisseling hebt. Er zitten uiteraard oefeningen tussen die je niet leuk vind, maar ook zat wat wel "leuk" is. Als ik bijvoorbeeld vandaag zou incline benchen, zou ik pas over 2 weken weer incline benchen, omdat ik de volgende 2 borst trainingen een andere oefening doe. Zo hou je de variatie erin, en blijft het trainen automatisch leuk.

Ik heb een hekel aan de leg curl voor hamstrings. Maar goed, ik weet, het is doorbijten, ik geef alles, en na 5 minuten is het voorbij. Net een bezoekje aan de tandarts, als je het eenmaal hebt gehad, hoef je weer een tijdje niet.
 
Back
Naar boven