AndroidHealthClinic

Doe geen oefeningen die je niet leuk vind.

Bezoekers in dit topic

trainen on coke dus, vind je alles leuk ;)
 
Toch zit er wel wat in hoor. Dopamine of 2-amino-3 is een verbinding die werkt als neurotransmitter op verschillende plekken in het lichaam. Ontstaat door decarboxylatie uit dopa door oxidatie van tyrosine. Precursor adrenaline en noradrenaline. Dus te weinig dopa, te weinig adrenaline en dat laatste maakt het trainen nou zo leuk.

anja weet je ook of serotonine er mischien ook nog wat mee te maken heeft ?
 
lol, gewoon weer een slechte smoes om maar niet zwaar te hoeven trainen. Squatten? Neah vind ik niet leuk, ik doe liever kickback :rolleyes:

Dit is nou de grootste k*topmerking in dit topic, wie zegt nou dat je niet hard traint als je alleen oefeningen doet die je leuk vind.
En dat squaten en dl'en was een voorbeeld.
 
De fout zit hem in de het gedeelte 'dat hormoon zou belangrijk zijn voor groei'.
 
volgens mij heeft het net zoals de meeste al aangeven helemaal niks met hormonen te maken.

volgens mij gaat het gewoon om plezier in je sport hebben, kijk als je elke dag gebrand bent om helemaal los te gaan in de gym en elke keer bij wijze van spreken net de laatste rep eruit probeert te persen en dan dat je daarnaast nog goed let op je voeding en rust, dan groei je idd.

als je met tegenzin de gym binnenstapt, om het toch maar te doen...
dan kan je beter naar huis gaan en met je potlood spelen.

volgens mij is het gewoon dit: "groei staat gelijk aan motivatie en omgekeerd" en that's it
 
juustem!

de bent over row vond ik in het begin maar een rare oefening met een belachelijk kleine rom, en ik voelde er geen **** van in mijn rug. Nu zweer ik bij die oefening, echt helemaal lekker. :)

BOR een kleine ROM? :p ik weet niet hoe jij hem doet? zeker bijna staand en dan tot aan je navel trekken? :p

zo zie ik sommige mensen hem doen en dan mij zeggen dat ze hem in hun traps voelen ipv lats :rolleyes:
 
Dat is het mooie van bodybuilding!
Je hebt zoveel verschillende oefeningen voor iedere spier om uit te kiezen!
Omdat ik een schouderblessure heb kan ik bepaalde oefeningen wel en andere niet.
Maar ik heb dat altijd al gehad ik deed altijd al oefeningen die mij lagen en die ik goed voelde en die effect hadden, er zijn ook een hoop oefeninge die niet werken
 
Vind je dat het leuke? ???

niet zo moeilijk doen sletje! :D

iedereen heeft zn eigen ding wat hij leuk vindt aan de sport..

ik vind het ook leuk om nieuwe oefeningen te doen (niet het leukste maar toch)
 
nee dat dacht ik dus ook dat je niet telkens hetzelfde hoeft te doen. Ik neem als voorbeeld om en om een andere oefening voor de borst en andere spiergroepen, dus bijvoorbeeld:

1e training: bench press en flyes
2e training: bench press en incline dumble press

het houd de variatie erin wat er dus voor zorgt dat het leuker blijft maar je spieren zullen waarschijnlijk ook wel een extra stimulans krijgen omdat je ze op verschillende manieren benadert. correct me if i'm wrong?
 
Tja Bdd, als je anabolen gebruikt groei je van alles toch?
 
nee dat dacht ik dus ook dat je niet telkens hetzelfde hoeft te doen. Ik neem als voorbeeld om en om een andere oefening voor de borst en andere spiergroepen, dus bijvoorbeeld:

1e training: bench press en flyes
2e training: bench press en incline dumble press

het houd de variatie erin wat er dus voor zorgt dat het leuker blijft maar je spieren zullen waarschijnlijk ook wel een extra stimulans krijgen omdat je ze op verschillende manieren benadert. correct me if i'm wrong?

Kijk natuurlijk moet je varieren om het voor jezelf leuk te houden, maar het is bv geen regel dat je elke 2 maanden een nieuwe schema nodig hebt.
 
neh maar variatie kan geen kwaad toch? dus waarom zou je het niet doen? als is het alleen maar om het iets leuker te houden.

zo zie ik het, maar het kan dus geen kwaad zoals ik het aanpak(zie mijn vorige post)
 
Ik vindt gelukkig bijna alle compound leuk. Heb wel ****ing hekel aan barbell curl enz, vindt ik echt k*t te doen.
 
Laat Nasser El Sonbaty nou net zeggen dat je juist die moeilijke k*toefeningen moet doen waar je een hekel aan hebt (respectievelijk losse gewichten dus voor velen) .. :rolleyes:

Q: Do you have a favorite body part and exercise?
N: I don't have a favorite body part nor do I have a favorite exercise. Everyone who is honest prefers machines over free-weights, because machines are more convenient and cause less muscle pain and require less concentration and are generally less dangerous. BUT, if you like to have real gains you have to train hard and heavy, and you have to chose always the LEAST favorite exercises which actually give you the best possible results. So go for the least favorite exercises, the free weights... and go for the muscle pain!
 
bullshizlle, ik heb juist hekel aan machines en vind free weights veel fijner.Zoals 90% van het forum!
 
Ik denk dat de reden waarom je losse gewichten fijner vindt komt doordat je er na al die jaren aan gewend bent en niet meer beter weet .. daarnaast weet je al dat je veel meer hebt aan losse gewichten dan apparaten.

Een beginner die echter pas in de sportschool komt zal cable rows veel fijner vinden dan zagen bijv.
 
Die Nasser bepaald even voor iedereen dat free weights niet onze favoriete zijn. :rolleyes:
 
Back
Naar boven