XXL Nutrition

Doe ik beetje teveel mijn best???

Bezoekers in dit topic

Lil500

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
2 mrt 2004
Berichten
14
Waardering
0
Hallo

ik ben sinds 3 maand begonnen met krachtrainen, het zit zo dat ik nooit sport gedaan heb in heel mijn leven, behalve mss beetje achter de meisje lopen maar dat telt niet, ik ben nu bijna 19.
Ik ga 5x per week gaan trainen en dit 2u per dag, ik train iedere dag 1 bepaalde spiergroep, en doe altijd beetje buik erbij.
Ik maak tamelijk vorderingen, want ik had echt bijna geen kracht voor mijn training -_> vb ben begonnen met bankdrukken 3 maand geleden aan 30 kg, en nu zit ik aan 80kg, is nog niet veel maar tis begin...

kzou wel graag es weten of ik niet teveel wil ineens, of ik niet teveel train dus, want tijdens de dag pomp ik ook nog af en toe. Ik drink ook proteïnedrankjes zo'n 3 per dag ofzo...

graag jullie mening
 
2 uur 1 spiergroep per dag is vééls te lang. Dan train je niet intensief genoeg! En zo wel, overtrain je dik! In het begin in de eerste maanden boek je inderdaad progressie, want dan kan je alles fout doen en nog groeien. Maar op lange termijn werkt dit principe niet. Lees anders de stickies even door. :)
 
Idd, 3x in de week is genoeg en dan ook niet langer dan een uurtje.
 
mmmmmmmm 5 x per week en dan 2 uur per dag....vind t knap dat je t volhoud....ben meestal na 20 min al op...kan iets zeggen over je trainings intensiteit....veel beginners overtrainen te snel omdat ze denken dat hoe meer ze doen hoe sneller se groeien...je zegt dat je vorderingen maakt met kracht..dit is normaal omdat je motorunits in je spieren zoals ze dat mooi zeggen gaan recruteren....dus meer spiertjes worden betrokken bij t samentrekken(simpelgezegd) als dit proces doorlopen is kan hypertrophy plaats vinden..spier wordt dikker..een beginner zou eigenlijk 3 x per week moeten trainen 1 tot twee basisoefeningen per spiergroep en dan 1-2 setjes hiervan...wel met maximaal gewicht..je zou dan bijvoorbeeld dag 1 bovenlichaam..dag 2 onderlichaam en dag 3 weer bovenlichaam dan rust en de volgende week begin je weer met onderlichaam...je moet immers weten dat je van je rust groeit niet van hoelang je in de sportschool rondhangt....2 uur is echt telang...zou t inkorten..snel trainen en snel weer weg..en eten eten eten..volproppen maar...dat zou ik doen...
iig wat je ook mag doen succes ermee
mzzl
 
Het te veel denk ik vooral omdat je net bent begonnen! Hou een schema aan in het begin waarbij je 2-3x per week alle spieren traint per sessie. 1-2 oefeningen per spiergroep, volledige ROM, harde contractie, goede vorm, zwaar, Compound oefeningen! Letten op je voeding en slaapgewoontes!
peace
J
 
Back
Naar boven